فرهنگی‌هنری 09:55 - 22 بهمن 1394
وجود دانشکده‌های ایرانی ویژه نمایش‌های ایرانی، می‌تواند به شرقی شدن نمایش‌ها کمک کند.

حسین کیانی نویسنده و کارگردان نمایش «مضحکه‌ای شبیه قتل» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: داستان اثر درباره اتفاقات بعد از ناصرالدین شاه است که در واقع از درون حرمسرای شاه روایت می‌شود و می‌خواهند مجلسی برایش دست و پا کنند که همین امر اتفاقاتی را برای آن‌ها رقم می‌زند.


وی درباره انگیزه خود از نوشتن این اثر، عنوان کرد: اصولا به ظرفیت‌ها و توانمندی نمایش‌های ایرانی علاقه‌مندم و معتقدم می‌توانیم از آن‌ها بهره بگیریم تا برای مخاطبان امروزی آن را به‌روزرسانی کنیم، زیرا که حرف‌های زمان حال هم در آن وجود دارد.


کیانی با بیان اینکه نمایش‌های ما اقتباسی از تئاتر غرب است، اظهار داشت: ناخودآگاه نمایش‌های ما به سمت غربی بودن رفته، اما می‌توانیم با تغییرات در نوع نمایش‌های اجرایی آنها را به سمت آثار شرقی ببریم.


وی افزود: به نظرم وجود دانشکده‌های ایرانی ویژه نمایش‌های ایرانی می‌تواند به شرقی شدن نمایش‌ها کمک کند و یا حتی وجود کارگاه‌های خلاق که نقش مهمی در پرورش خلاقیت‌های نمایش‌های ایرانی دارد.


کیانی در خصوص سبک اجرای نمایش «مضحکه‌ای شبیه قتل» اذعان کرد. این اثر از نوع گونه نمایش‌های شادی‌آور است که سعی کرده‌ام کمدی آن نشات گرفته از نوع ایرانی بودن آن باشد.


وی در راستای بخش بعلاوه فجر سی و چهارمین جشنواره فجر مطرح کرد: چون اولین دوره از این بخش بوده است، نمی‌توان قضاوتی در خصوص آن کرد، از طرفی به دلیل داوری نشدن هم آن هیجانی که می‌بایست داشته باشد، نداشت.


گفتنی است؛ نمایش «مضحکه‌ای شبیه قتل» تا 25 اسفندماه در تماشاخانه باران به کارگردانی حسین کیانی هرشب ساعت 20:00 روی صحنه می‌رود.






انتهای پیام/









7673715
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است