استانی 15:10 - 17 خرداد 1399
به صورت روزانه مصرف می شود؛
ایسنا/آذربایجان غربی معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه گفت: روزانه به صورت متوسط بیش از ۳۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده برای گندزدایی معابر شهری استفاده می شود.

ضدعفونی معابر ارومیه با مصرف بیش از ۳۵ هزار لیتر مواد گند زدا

امیر سحابی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه از۳ اسفندماه ۹۸ شهرداری ارومیه با آماده باش کامل، عملیات پاکسازی و ضدعفونی را در تمام نقاط شهر آغاز کرده است، گفت: با آغاز ویروس کرونا شهرداری ارومیه با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه از جمله سازمان مدیریت پسماند، آتش‌نشانی، میادین، آرامستان و مدیریت بحران عملیات ضدعفونی معابر را به صورت شبانه و با همکاری نیروهای سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، یگان ویژه و بسیج را انجام داده است.

وی ادامه داد: روزانه به طور متوسط ۳۵ الی ۱۰۰ هزار لیتر سم‌پاشی در جهت ضدعفونی معابر و اماکن مختلف به انجام می‌ شو و این عملیات همچنان درحال اجرا است.

 

این مسئول در خصوص اجرایی شدن عملیات مختلف ضدعفونی و پاکسازی شهر توسط نیروهای مجرب شهرداری اظهار کرد: از جمله عملیات انجام شده توسط نیروهای شهرداری ضدعفونی و پاکسازی محلاتی است که مشکوک به ویروس کرونا گزارش شده اند علاوه بر این نیروهای شهرداری زباله های این محلات را در ساعت ۲۱ شب به صورت ویژه و با خودرو انحا می شود.

 سحابی گفت: تمامی اماکنی که توسط مرکز بهداشت به شهرداری ارومیه گزارش داده شده است، با اطلاع رسانی و مجهزسازی نیروهای آتش‌نشانی برای پاکسازی و ضدعفونی این اماکن اقدام می کنند و تاکنون نیز هیچ مورد مشکوکی به ویروس کرونا در بین نیروهای شهرداری دیده نشده است.

سحابی با اشاره به اینکه نیروهای شهرداری ۲۴ ساعته در آماده باش کامل برای پاکسازی و ضدعفونی مناطق گزارش شده مشکوک به ویروس کرونا هستند و ساعات کاری مشخصی ندارند، افزود: نیروهای شهرداری با امکاناتی کامل اعم از ۲دستگاه مه‌پاش، ۷دستگاه کارواش، ۳۰دستگاه سم‌پاش و ۲۰دستگاه سم‌پاش در سازمان آتش‌نشانی در حال پاکسازی مناطق آلوده شهر هستند.

 وی ادامه داد:  شهرداری ارومیه تاکنون ۲۱۰هزار جفت دستکش لاتکس،۵۱ هزارو ۷۰۹ عدد ماسک و لباس‌های مخصوص در اختیار پرسنل شهرداری قرار داده است.

احد یوسفی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه بابیان اینکه از ۳اسفند ۹۸، مدیریت پسماند با هماهنگی نیرو های ارتش، انتظامی، آتش نشانی، سازمان سیما منظر و سایر ارگان‌ها نسبت به ضدعفونی معابر شهری اقدام کردند،گفت: یکی از کارهای اصلی این ارگان‌ها، پاکسازی و ضدعفونی ایستگاه‌های اتوبوس، مخازن زباله ۷۰۰ لیتری و جمع‌آوری زباله‌ها از مراکزی است که سازمان مرکز بهداشت ارومیه اعلام می‌کند،است.

وی افزود: این زباله ها به صورت ویژه جمع آوری شده و پس از بی خطرسازی این زباله‌ها، آنها را در سایت دفن زباله نازلو از طریق آهک پاشی پوشش داده و سپس دفن می‌شدند.

انتهای پیام


10562480
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است