استانی 08:23 - 31 تیر 1398

استقرار ایستگاه مترو در شهرک امام خمینی بومهن از مطالبات مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید علی بخشی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق پیگیری‌های شورای شهر بومهن با اداره اوقاف تفاهم نامه‌ای منعقد شد که با سند رسمی اوقاف مالکین می‌توانند با کاربری مناسب پروانه ساخت بگیرند.

وی بیان داشت: در صورتی که کاربری مناسب باشد و پروانه ساخت ارائه گردد، حد نصاب تفکیکی اراضی رعایت می‌شود، سرانه‌های شهرداری احصا ء می‌شود، خیابان‌ها، حریم راه آزاد می‌شود، سرانه‌های آموزشی، فرهنگی، پارک‌ها، فضای سبز، سرای محلات را در این محلات می‌توانیم بگیریم و تأسیس کنیم.

بخشی گفت: با اعمال این تفاهم نامه در واقع مشکلات آتی شهر بومهن در این مناطق حل می‌شود و به مردم بهتر خدمات رسانی می‌شود.

شهردار بومهن با اشاره به اینکه نوع ساخت و ساز در شهر بومهن با دیگر شهرها فرق می‌کند گفت: در اکثر شهرها ساخت و ساز از جهت انتفاع منافع مالی و سودی برای مالک است اما در شهر بومهن بدلیل وجود اقشار کم درآمد و فاقد مسکن از نوع نیاز است که متأسفانه خلاف ساختمانی بسیار مشهود است.

ایستگاه آخر مترو در شهرک امام خمینی بومهن مستقر شود

شهردار بومهن استقرار ایستگاه مترو در شهرک امام خمینی بومهن را از مطالبات مردمی خواند و افزود: ۸۰ درصد تردد مردم بومهن به تهرانپارس است که شهرداری تهران پایانه‌ای در آنجا به ما اختصاص نداده است زیرا اکثر شهرهای شرق استان تهران تردد از جاده بومهن به تهران را دارند و مشکلات شهرهای اغماری تهران باید حل شود.

علی بخشی بیان کرد: با توجه به اینکه ارزان‌ترین، تمیزترین و سریع‌ترین وسیله حمل و نقل همگانی مترو است و با توجه به اینکه جمعیت بومهن و رودهن نیز از خط مترو باید منتفع شوند و بعلاوه یکی از دلایل کاهش ترافیک در سطح شهر بومهن نیز خواهد بود، بازنگری و مطالعات بیشتری در خصوص جانمایی ایستگاه آخر مترو در شهرک امام خمینی بومهن باید انجام شود و این یک مطالبه گری مردمی است که مورد توجه اکثر مسؤلین ذیربط قرار بگیرد.

پایش تصویری شهر بومهن در دستور کار است

بخشی در ادامه اظهار داشت: برای رصد شدن بهتر شهری و تأمین امنیت بهتر پایش تصویری شهر بومهن انجام می‌شود و در صورت تأیید در کمیته انطباق کمتر از ۴ ماه آینده، پایش تصویری شروع و به جای اینکه در هر منطقه یک کلانتری احداث شود از طریق پایش تصویری شهر رصد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات که در این منطقه انجام شد احداث راه دسترسی به گندک، انتقال خطوط برق، و احداث بزرگترین مرکز نگهداری سگ‌های بلا صاحب است که از اول مرداد ماه سال جاری شرکت پاک راستین موظف به جمع آوری سگ‌های سرگردان شهرستان است.

شهردار بومهن بیان کرد: در آمد شهرداری بومهن از محل انتقال این زباله از ۱۰۰ میلیون به ۸۰۰ میلیون نسبت به سال گذشته رسید ه است که این در آمد را برای انتقال خطوط برق خط پردازش، و خرید ماشین شاسی بلند به عنوان ماشین پیش رو آتش نشانی صرف شده است.

وی در خصوص فاز بعدی انتقال زباله به گندک تصریح کرد: کار بعدی ما استفاده لز زباله‌های تر جهت تولید کود ورمی کمپوست است.

راه اندازی اپلیکیشن تفکیک زباله از مبدا

وی از زباله به عنوان طلای کثیف نام برد و گفت: آنچه که مردم را ناراحت می‌کند بی قانونی است و اگر برای فرهنگ سازی قوانین را رعایت کنیم همه مردم منتفع خواهند شد لذا سعی داریم اپلیکیشن جمع آوری تفکیک زباله از مبدا را نیز راه اندازی کنیم و شهروندان در صورت جمع آوری زباله‌های خشک و تر به صورت جداگانه با مراجعه به این اپلیکیشن و اعلام تحویل زباله تفکیک شده، مأمورین شهرداری به درب منازل مراجعه و با ارائه بن کارت مخصوص به شهروندان استفاده کننده از اپلیکیشن زباله را دریافت می‌کنند و مبلغی به کارت شهروند انتقال می‌یابد.


10184776
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است