استانی 00:41 - 30 مهر 1393
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان این‌که خط ریلی بم به جیرفت و هرمزگان متصل می‌شود، گفت: هم‌اکنون می‌کوشیم مسیر ریلی سیرجان به شهرهای بردسیر و کرمان نیز وصل شود.

اتصال خط ریلی بم - جیرفت - هرمزگان به‌زودی

«خداد مقبلی» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، با اشاره به اینکه استان کرمان نیازمند ایجاد بزرگراه‌های جدید است، گفت: استان کرمان در شرایطی گام‌های توسعه را در حوزه‌های صنعتی و معدنی برمی‌دارد که باید زیرساخت‌های لازم برای حمل و نقل درون استانی نیز ایجاد شود.

وی با بیان این‌که با راه‌اندازی مجتمع‌های پتروشیمی و فولاد بار ترافیکی سنگینی بر جاده‌ها و بزرگراه‌های استان تحمیل می‌شود، گفت: بدون شک این مسأله سبب افزایش حوادث جاده‌ای و تحمیل هزینه‌های سنگین برای نگهداری و ترمیم جاده‌ها می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه باید از حمل و نقل ریلی برای جابه‌جایی محصولات صنعتی، معدنی و کشاورزی استفاده شود، افزود: هم‌اکنون تلاش می‌شود مسیر ریل سیرجان به شهرهای بردسیر و کرمان متصل شود.

مقبلی با تأکید بر اینکه اتصال ریل بم به جیرفت و هرمزگان نیز در دستور کار است، تصریح کرد: هم‌اکنون طرح‌های مذکور توسط مشاوران در حال بررسی و امکان‌سنجی هستند تا بر اساس مطالعات خود شرایط را برای اجرا اعلام کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر راه‌های استان باید تبدیل به بزرگراه شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان در مسیر توسعه گام برمی‌دارد و باید پیش از آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ صنعتی و معدنی زیرساخت‌ها برای حمل و نقل تولیدات و محصولات این صنایع آماده شود.

انتهای پیام


5008428
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است