اجتماعی 18:21 - 25 تیر 1397
در گزیده‌ اخبار اجتماعی ایسنا بخوانید:
لیست خریداران عمده سکه در دست پلیس،دستگیری دو تن از اراذل و اوباش اینستاگرامی هوادار زندانی معروف، بحران آب نداریم، ورشکستگی آبی داریم ومیزان «فرار» از مراکز شبه خانواده بهزیستی و ... برخی از مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روزهای پایانی تیرماه هستند.

از جزییات پرونده سلطان سکه تا فرهنگیانی که پاداش‌شان را تا پایان تابستان دریافت می‌کنند

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران امروز شنبه (۲۵تیر)  بیش از ۵۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که مهمترین آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده‌ است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:

جزییات صدور مجوز انتشار ۹۰۰۰ میلیارد ریالی اوراق مالی برای متروی تهران

حسین رجب صلاحی-مدیر کل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور جزییات صدور مجوز انتشار ۹۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مالی برای مترو تهران را تشریح کرد و  در رابطه باتخصیص۹۰۰۰ میلیارد ریالی اوراق مالی اسلامی برای متروی تهران گفت: بر اساس بند "د" تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۷ به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مجوز داده شده است که از محل اوراق مالی اسلامی در حوزه حمل و نقل  ریلی به شهرها کمک کنند.

راه‌اندازی اورژانس تخصیص عضو در کشور/تدوین پروتکل ترابری اعضا

دکتر مهدی شادنوش - رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت از راه‌اندازی اورژانس تخصیص عضو در کشور خبر داد و گفت: در عین حال در حال تدوین پروتکل‌های مربوط به ترابری عضو هستیم و امیدواریم به زودی اجرایی شود.

۱۲ روش‌ طبیعی درمان سرفه

سرفه‌ در پاکسازی بدن از محرک‌ها و عفونت‌ها نقش دارد اما سرفه‌های مداوم می‌تواند آزاردهنده باشد.بهترین شیوه درمان سرفه با توجه به علت اصلی بوجود آورنده آن انتخاب می‌شود. بسیاری از علل احتمالی سرفه شامل آلرژی‌ها، عفونت‌ها و ریفلاکس اسید معده است.برخی از داروهای طبیعی ممکن است به کاهش سرفه کمک کنند. افرادی که می‌خواهند از داروهای طبیعی برای درمان سرفه‌های خود بهره بگیرند باید آنها را از منابع معتبر تهیه کنند.

میزان «فرار» از مراکز شبه خانواده بهزیستی/ این مراکز زندان نیستند

مراکز «شبه خانواده» تلاش بهزیستی برای نگهداری از کودکان آسیب دیده بی‌سرپرست و بدسرپرست است تا آنها نیز در فضایی شبیه خانواده رشد کنند، این درحالیست که گاهی برخی مددکاران فعال در این مراکز از فرار کودکان به ویژه دختران از این مراکز صحبت می‌کنند.

مسعودی فرید، معاون اجتماعی بهزیستی با اشاره به فرآیند آماده سازی کودکان آسیب دیده برای حضور در مراکز شبه خانواده‌ توضیح داد: برای مثال اگر کودکی افسردگی، اختلال روانی دوقطبی دارد و یا تحت خشونت قرار گرفته است را بلافاصله به مراکز شبه خانواده نمی‌بریم. به همین دلیل مسئله فرار کودکان و نوجوانان از مراکز شبه خانواده بسیار نادر است. به همه استان‌ها نیز اعلام شده است در صورت وجود چنین اتفاقاتی سریعا به ما اطلاع داده شود. حتی در عرض چند ساعت و به صورت تلفنی هم که شده است با ما تماس بگیرند. مراکز شبه خانواده مراکزی نیستند که شبیه  زندان باشند. به هر حال این کودکان به مدرسه می‌روند و در این مسیر تنها هستند. البته گاهی هم مربی با آنها همراه می‌شود اما اینطور نیست که هر جایی که می‌خواهند بروند مربی حضور داشته باشد. با این حال مربیان باید به شکل حرفه‌ای کار کنند و برای مثال اگر کودکی در فاز افسردگی است نباید تنها از مرکز خارج شود.

واگذاری ۵۰۰ فرزند به فرزندخواندگی در سال ۹۶

داریوش بیات نژاد-سرپرست بهزیستی استان تهران با اشاره به آمار فرزندخواندگی در استان تهران نیز گفت: در سال گذشته ۵۰۱  فرزند به فرزندخواندگی سپرده شدند و برای ۳۶۳ فرزند نیز زمینه بازگشت به خانواده فراهم شده است.

اعلام نتایج آزمون استخدامی در هفته اول مرداد / ورود پذیرفته‌ شدگان به مدارس از مهر ۹۸

اسفندیار چهاربند-رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طبق وعده سازمان سنجش نتایح آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا هفته اول مرداد اعلام می‌شود گفت: مصر هستیم تا شهریور گزینش را انجام دهیم و پذیرفته شدگان از مهر وارد دوره حرفه آموزی یکساله در دانشگاه فرهنگیان شوند.

پرداخت اولین قسط پاداش پایان خدمت فرهنگیان با حقوق تیرماه/ پرداخت پاداش‌ها تا پایان تابستان

وزیر آموزش و پرورشضمن اعلام اینکه اولین قسط پاداش پایان خدمت فرهنگیان با حقوق تیرماه پرداخت می‌شود گفت: ۳۶۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال۹۶ تخصیص اعتبار شده که قرار است تا آخر تابستان در سه قسط پرداخت شود.



وی افزود: اکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان آن به عنوان قسط اول تامین شده و با حقوق تیر پرداخت می‌شود.

بحران آب نداریم، ورشکستگی آبی داریم

مهدی میرزایی-یک کارشناس مدیریت منابع آب با اشاره به اینکه ایران دچار ورشکستگی آبی است نه بحران آب، تاکید کرد: اعلام ورشکستگی آب اولین مرحله برای اصلاح امور است. باید بپذیریم که در بن‌بست آبی قرار داریم و باید این موضوع مهم را با مردم هم در میان بگذاریم.

اجرای مجازات‌های جایگزین در گرو برخوردهای سلیقه‌ای قضات

دکتر جعفر کوشا-رئیس انجمن جرم‌شناسی گفت: مجازات‌های جایگزین باید در جامعه ما فرهنگ‌سازی شود، از سال ۹۲ و در حال حاضر نیز مجازات‌های جایگزین در قانون ما تعریف شده است اما یکی از مسائل پیش رو استقلال برخی از قضات از این گونه مجازات‌هاست.

لیست خریداران عمده سکه در دست پلیس/جزییات پرونده سلطان سکه

رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد که لیست ۵۰ نفر از خریداران عمده سکه به منظور بررسی بیشتر در اختیار پلیس قرار گرفته است.

سردار حسین رحیمی در حاشیه مرحله دوم طرح سراسری دستگیری ارازل و اوباش و مزاحمین نوامیس در شهر تهران درباره ی وضعیت بازار سکه و ارز اظهار کرد: سلطان سکه همان طور که آقای اژه‌ای اسمشان را "حمید مظلومین" اعلام کرد که در اختیار پلیس آگاهی قرار داشته و تاکنون بالغ بر ۱۸ نفر از نوچه‌ها و همدستانش که پسرش نیز در بین آنان بود در اختیار پلیس است.

دستگیری دو تن از اراذل و اوباش اینستاگرامی هوادار زندانی معروف

رییس پلیس امنیت تهران بزرگ از دستگیری دو نفر از اراذل و اوباش که اقدام به تهدید و کری خوانی اینستاگرامی در جریان قتل "وحید مرادی" در زندان کرده بودند، خبر داد. 

پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:

تصادف ام وی ام با ۴۰ عابر پیاده در خراسان رضوی

لیست خریداران عمده سکه در دست پلیس/جزییات پرونده سلطان سکه

دستگیری دو تن از اراذل و اوباش اینستاگرامی هوادار زندانی معروف

بحران آب نداریم، ورشکستگی آبی داریم

میزان «فرار» از مراکز شبه خانواده بهزیستی/ این مراکز زندان نیستند

انتهای پیام


9843988
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک جرم شناس به پلیس پیشنهاد کرد تا در راستای افزایش بازدارندگی مجازات مجرمان، دوره‌های آموزش و چک لیست‌هایی را برای ماموران میدانی خود پیش‌بینی کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌ها تامین شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌ها تامین شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: نجاتگران این جمعیت به بیش از ۱۰ هزار نفر خدمات امدادی ارائه کردند و ۱۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد، تسهیلات درمانی در نظر گرفته شده در مصوبه تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۳ توسط دولت را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است