استانی 00:04 - 09 خرداد 1399
سمنان بیست و نهمین استان گران کشور
ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: استان سمنان بر اساس آمارها و اسناد موجود ، استان بیست و نهم کشور در شاخص تورم و گرانی است.

شاهرود و میامی "سفید" شدند/ بستری های استان سمنان به ۴۰نفر رسیدند

 علیرضا آشناگر در دیدار با آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان اظهار کرد: مجموعه مدیریتی استان در بحث مدیریت کرونا با همکاری تمامی دستگاههای مرتبط به صورت کاملا هماهنگ عمل کرد و در نتیجه این هماهنگی توانستند به سرعت بر این ویروس و شرایط ناشی از آن مسلط شود.

استاندار سمنان گفت: تقریبا همزمان با مشاهده اولین مورد ابتلا به کرونا در استان قم، استان سمنان نیز درگیر این ویروس و شیوع بالا کروناویروس شد.

وی با بیان اینکه تلاش شد تا از همان ابتدا و حتی در زمان برگزاری انتخابات، تمامی تدابیر در جهت کنترل و کاهش شیوع این ویروس اندیشیده شود به وضعیت بسیار خوب مراکز بهداشتی و درمانی استان پرداخت و افزود: استان سمنان یکی از استانهای صدرنشین کشور در بحث امکانات و تجهیزات پزشکی است و خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده و دپوی مناسب اقلام پزشکی در طی دوران پیک این بیماری در سطح استان با هیچ مشکل جدی در این زمینه مواجه نشد.

آشناگر به افزایش تولید محصولات بهداشتی در استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر نیز با تغییر خط تولید برخی کارخانجات و تولید اقلام مختلف پزشکی و بهداشتی به استانهای دیگر نیز خدمات رسانی می کنیم.‌

وی گفت: با وجود سرعت انتشار بالای بیماری در سطح استان تعداد بستری شدگان این بیماری در بیمارستانهای مشخص شده ی استان از مرز ۵۲۰ نفر فراتر نرفت و در حال حاضر نیز تنها ۴۰ نفر به دلیل ابتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند.

استاندار سمنان با تجلیل از تلاش کادر پزشکی و پرستاری و درمانی استان از این قشر به عنوان ایثارگرانی که عاشقانه در جهت سلامت مردم تلاش می کنند یاد کرد و افزود: با کمک این عزیزان و همراهی و همکاری بسیار خوب مردم استان در حال حاضر شاهد مهار این بیماری در استان بوده و شهرستانهای شاهرود و میامی در منطقه شرق استان هم اکنون در وضعیت سفید قرار داشته و بزودی بر تعداد شهرستانهای استان با وضعیت سفید افزوده خواهد شد.‌

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان و همجواری با هشت استان بزرگ کشور که عمدتا از کانون های شیوع بیماری نیز بشمار می رفتند بر نقش فعالانه جوانان و اقشار دانشگاهی استان در همکاری در راه اندازی اپلیکیشن سفارش برخط و توزیع اقلام بهداشتی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: طی فعالیت این سامانه برخط، بیش از ۲۰۰۰۰ خانوار هم استانی،در شرایط دشوار و کمبود، اقلام بهداشتی را در درب منازل خود دریافت کردند.

آشناگر همچنین با اشاره به بسیج همه نیروها در کنترل و مبارزه با کروناویروس گفت: در این راستا نیروهای مسلح مستقر در استان اعم از سپاه، بسیج ، نیروی انتظامی و ارتش بسیار فعالانه و دلسوزانه وارد عمل شده و با همکاری دهیاران ، بخشداران و دیگر مسولان استان، اقدامات ماندگاری را به یادگار گذاشتند.‌

آشناگر با اشاره به آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در سطح کشور گفت: استان سمنان از جمله استان هایی است که به واسطه بیماریابی و غربالگری مناسب، در میزان ابتلا و شناسایی بیماران در میانگین بالای کشوری قرار گرفته بود. ضمن اینکه استان سمنان از نظر میزان مرگ و میر جزو استان های انتهایی جدول است که این مهم نشان از تعامل و همکاری خوب مردم و تلاش کادر درمان استان دارد.

استاندار سمنان همچنین در این دیدار با قدردانی از آیت الله شاهچراغی در تبعیت از اقدامات و تصمیمات کارشناسی ستاد مدیریت مقابله با کرونا از همکاری بسیار خوب روحانیون و ائمه جمعه و جماعات استان و نیز هیئت امنای مساجد و اماکن متبرکه استان تشکر کرد و گفت: با وجود وارد آمدن خسارات و زیان های فراوان به کسبه ،بازاریان و اقشار مختلف مردم، اما در سطح استان شاهد همکاری و مساعدت کامل مردم با مسئولان اجرایی مقابله با کرونا بودیم که این مهم بسیار جای قدردانی و تشکر دارد .‌

آشناگر با تایید دغدغه ی آیت الله شاهچراغی در خصوص وجود تورم در کشور گفت: کشور ما در شرایط بسیار خاصی قرار دارد و وجود تحریم های ظالمانه و نیز مشکلات ناشی از کرونا تنگناهای مختلفی را به کشور ما تحمیل کرده است اما با این حال استان سمنان بر اساس آمارها و اسناد موجود، بیست و نهمین استان کشور در بحث تورم و گرانی است .

این مقام ارشد اجرایی به شرایط مناسب اشتغال و تولید در استان پرداخت و اظهار کرد: استان سمنان از نظر اشتغال همواره جزو استانهای بالای جدول کشور بوده است.

استاندار سمنان با اشاره به تصمیم درست دولت در فعال سازی بازار سرمایه و بورس به منظور جبران برخی مشکلات، از این تصمیم به عنوان موتور محرک اقتصادی کشور نام برد و اظهار امیدواری کرد: با تداوم اقدامات دولت و همراهی مردم شاهد کاهش مشکلات اقتصادی و تورم در کشور باشیم.

انتهای پیام


10550867
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است