اجتماعی 21:25 - 29 فروردین 1393
شیراز- ایرنا- رییس بنیاد ملی نخبگان ایران شعبه استان فارس گفت: یک چهارم نخبگانی که در سال گذشته در سطح کشوری به عنوان نخبه و چهره ماندگار علمی شناخته شده و از حمایت های بنیاد ملی نخبگان برخوردار شده اند از استان فارس هستند.

به گزارش ایرنا، علی خلفی نژاد شامگاه جمعه در آیین معرفی و تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره مسابقه دانش آموزی خلاقیت (ابن سینا) در شیراز افزود: در سالی که گذشت 600 نفر از اساتید برجسته و چهره های ماندگار در سطح کشور برای راه یابی به عنوان نخبه به بنیاد ملی نخبگان ایران نامزد شده بودند که از این تعداد، 32 نفر انتخاب و تحت پوشش حمایت های این بنیاد ملی قرار گرفتند.



وی ادامه داد: هشت نفر از برگزیدگان کشوری بنیاد ملی نخبگان در سال 92 از استان فارس بودند.



رییس بنیاد نخبگان فارس گفت: هم اکنون شمار زیادی از نخبگان از سطح دبیرستان تا پرفسور دانشگاه در استان فارس حضور دارند که شیراز از این منظر بعد از تهران، دومین کانون زندگی نخبگان کشور محسوب می شود.



خلفی نژاد با یادآوری پیشرفت ها و دستاوردهای علمی متخصصان و نخبگان ایرانی گفت: هنوز تا به ثمر رسیدن حرکت جهادی علمی راه بسیار باقی است و لازم است افراد خلاق و تحلیل گری به صحنه بیایند و این ثمرات علمی را به فن و صنعت تبدیل و چرخ کارآفرینی را به گردش درآورند.



وی تاکید کرد: تازمانی که دانش آموزان خلاق تربیت نکنیم و در عرصه عمل نیازموده باشیم در دستیابی به اهداف نهایی موفق نخواهیم بود.



وی در ادامه با تشکر از آموزش و پرورش فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خاطر برگزاری این مسابقات، گفت: برگزاری چنین مسابقه ای با سطح بالایی از مخاطب و سطح علمی به برنامه ریزی زیادی نیاز دارد که شایسته تقدیر است و امیدواریم با برگزاری این مسابقات در سطح ملی بتوانیم از آن حمایت کنیم.



رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در سخنانی در این آیین گفت: جشنواره ابن سینا یکی از راهکارهایی است که می تواند با شناسایی استعدادها تفکر دانش آموان را پرورش دهد و البته نباید خانواده دانش آموزان به این جشنواره اکتفا کنند و تنها آن را پله صعود در نظر گیرند.



محمد هادی ایمانیه تصریح کرد: با وجود تلاش های دشمن در راستای آسیب رساندن به کشور برنامه ریزی کرده بودند اما رشد علمی ایران در جایگاه بالایی قرار دارد.



وی با اشاره به برگزاری مسابقات دانش آموزی خلاقیت (ابن سینا) با مشارکت فعال بنیاد دانشجویی کاشفان استعداد، پرورشگران اندیشه (کاپا) اظهار کرد: افزایش فعالیت های اینچنینی در راستای کشف استعدادهای دانشجویان و دانش آموزان می تواند به نسل جوان و پیشرفت کشور کمک قابل توجهی کند.



احمدی مدیر پژوهش اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در سخنانی در این آیین شناسایی نخبگان و ایجاد زمینه برای رشد و پرورش استعدادها را از رسالت های این اداره کل دانست.



وی درباره روند برگزاری مسابقات توضیح داد: در مرحله نهایی مسابقه دانش آموزی خلاقیت، دانش آموزان در دو آزمون تئوری و عملی شرکت کردند.



این مقام آموزش و پرورش فارس یادآوری کرد که در مرحله نخست این رقابت ها، هزار گروه سه نفره دانش آموزی ثبت نام کرده بودند که در نهایت 20 گروه به مرحله نهایی راه یافته بودند.



در پایان این آیین که با حضور ضرغام صادقی نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی، رییس بنیاد ملی نخبگان شعبه استان فارس، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مدیران اداره کل آموزش و پرورش فارس و بنیاد دانشجویی کاشفان استعداد، پرورشگران اندیشه (کاپا) برپا شده بود، از برگزیدگان چهارمین دوره مسابقه دانش آموزی خلاقیت ابن سینا در شیراز تجلیل شد.



مرحله نهایی این دوره ازمسابقات با حضور 20 گروه سه نفره دانش آموزی برگزیده شهرستان های استان روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته در دبیرستان توحید برگزار شده بود. ک/2



2026/ 677

انتهای پیام /*


3513285
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: کم‌کاری یا اهمال احتمالی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در هر حوزه‌ای دلیلی بر ترک فعل سایر دستگاه‌ها نمی‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها انتقاد کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با تخلفات صورت گرفته برای افزایش کرایه‌های تاکسی، گفت: افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دادستان تهران گفت: میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت عرصه بازیگری سینما، تئاتر و تلویزیون از اهمیت نقش آموزش و پرورش در تقویت فرهنگ جوانی جمعیت بین کودک و نوجوانمان گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال در مصلی برگزار خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده کل انتظامی کشور می‌گوید که با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال در مصلی برگزار خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفتم اردیبهشت ماه، برگزاری رویداد

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است