سیاسی 09:47 - 07 فروردین 1396
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد:
دامغان- نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اگر می خواهیم شعار سال محقق شود می بایست از اتکای به درآمد نفت فاصله گرفته و به اشتغال توجه بیشتری داشته باشیم.

ضرورت کاهش اتکای بودجه به درآمد نفت/ تحقق شعار سال در سایه همدلی

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه انتظار ملت ایران این است که مسئولان راهکاری عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تهیه کنند، ابراز داشت: آن چیزی که مدنظر مقام معظم رهبری است و در مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان سند چشم انداز ۲۰ساله کشور تدوین شد باید توسط دولت ها محقق شود.

وی با بیان اینکه تحقق شعار سال در سایه همدلی میسر می شود، افزود: باید راهکارهای موثرتری بیاندیشیم که جمهوری اسلامی ایران از هر سو بی نیاز به دیگر کشورهای دنیا شود که البته آمریکایی ها همواره مخالف این سیاست و نظر و دیدگاه های ما هستند و بارها این مخالفت خود را اعلام کرده اند، البته آمریکایی ها با به کار دیگری روش‌هایی به دنبال چراغ سبز نشان دادن به مسئولان کشورمان هستند که قصد همکاری و سرمایه گذاری در ایران را دارند و از این راه می خواهند فعالیت و تلاش را در بین مردم ما متوقف کنند که ضروری است نسبت به حرکات و رفتارهای آنها هوشیار باشیم.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بر اساس همان برنامه چشم انداز ۲۰ساله کشور تعیین شده است، گفت: در بسیاری از بخش ها فعالیت های خوبی انجام شده که جای تقدیر دارد اما باید در بخش هایی که همچنان دچار مشکل هستیم ورود جدی پیدا کرده و عقب ماندگی ها را جبران کنیم و تحقق اقتصاد مقاومتی گام موثری در این راستا است.

حسن بیگی با اشاره به برکات پیروزی انقلاب اسلامی برای ملت ایران اظهار داشت: قوای سه گانه باید دست به دست هم داده و به تقویت بخش خصوصی کمک کنند تا کشور بتواند با سرعتی قابل توجه به رشد و ترقی دست پیدا کند.

وی با یادآوری اینکه شوروی سابق ۷۰ سال عمر خود را فقط بر روی کار دولتی متمرکز کرد و در نهایت به سقوط رسید و علت آن نیز عدم توجه به بخش خصوصی بود، گفت: ما نیز باید به بخش خصوصی توجه کافی داشته باشیم تا کشور را از حالت دولتی بودن خارج کرده و به جذب سرمایه های بخش خصوصی کمک کنیم.

عضو خانه ملت با بیان اینکه دیبن مبین اسلامی همواره بر تکیه به مردم در تمام کارها تاکید داشته است، تصریح کرد: باید با تاسی از دیدگاه های ائمه معصوم (ع) به مردم تکیه و کارها را به آنان بسپاریم.

حسن بیگی همچنین در پاسخ به سوالی با موضوع تنها را نجات کشور از شرایط بد اقتصادی امروز توضیح داد: تحقق اقتصاد مقاومتی تنها راه است لذا نیاز امروز ما پرهیز از شعار و توجه به بخش خصوصی در راستای رشد و توسعه کشور است.

وی بر ضرورت کوچک‌سازی بدنه دولت تاکید کرد و گفت: توجه به ظرفیت های داخلی و رسیدن به خودکفایی و کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی باید مورد توجه دولتمردان باشد.


8951332
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ۴ اردیبهشت سال ۵۹ بود که کماندو‌های آمریکایی آموزش دیده که پیش از این در مصر تمرین کرده بودند با استفاده از چند فروند بالگرد و هواپیما از خلیج فارس پرواز کرده و وارد خاک ایران شدند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسکای نیوز نوشته است: «ناتو در حال مغلوب شدن برابر روسیه، ایران، چین و کره شمالی است.»
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: برای حج تمتع قرار نیست نماینده‌ای از مجلس اعزام شود کمااینکه سال قبل هم نماینده‌ای اعزام نشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا و واکنش وزیر خارجه به تصمیم اروپا برای تحریم ایران پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سنگدوینی گفت: با تعاملات و دیپلماسی می‌توان مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: شکاف عمیق بین دولتمردان صهیونیست‌زده و افکار عمومی در غرب، دیگر قابل انکار نیست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری ایران و پاکستان را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست و با تاکید بر اینکه تجارت غیر رسمی بین دو‌کشور باید به تجارت رسمی تبدیل شود، تحقق این هدف را نیازمند همکاری صمیمانه همه فعالان اقتص...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری ایران و پاکستان را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست و بر رسمی شدن هرگونه تجارت غیررسمی بین دو‌کشور تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با قاسم الاعرجی همتای عراقی بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو جانبه تاکید کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» علی‌اکبر محرابیان گفت: فردا با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی که توسط مهندسان ایرانی اجرا شده افتتاح می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است