علمی فناوری 21:58 - 07 اردیبهشت 1394
مروری بر اخبار فناوری اطلاعات در شامگاه دوشنبه 7 اردیبهشت 1394:

وزیرارتباطات:ساخت شبکه اجتماعی وظیفه من نیست/دلیل قطع 20 هزار سیم کارت همراه اول چیست؟

ساخت شبکه اجتماعی وظیفه من نیست

وزیر ارتباطات گفت: مردم نباید انتظار داشته باشند من بیایم برای آنها شبکه اجتماعی بزنم زیرا نمونه‌های واتس‌آپ، وایبر و فیس‌بوک نیز کاملاً خصوصی هستند. محمود واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، درباره "وایبر با تمامی زیرساخت‌های ناامنی که دارد اکنون به مرجع تبادل اطلاعات بین برخی تبدیل شده و آنها به این ابزار ارتباطی که کنترلش در دست ما نیست اعتماد کرده‌اند، آیا با فراهم کردن نمونه داخلی امن و چابک قادر به پاسخگویی نیازها و تغییر رویکرد بین جامعه کاربری نیستیم؟" گفت: تولید و رونق شبکه‌های اجتماعی داخلی تا حدی که استفاده از آنها عرف شود حرف درست و بجا و البته جزو سیاست‌های ماست.

 

سبقت رایتل از همراه اول و ایرانسل در بازیافت سیم‌کارت‌های خاموش

خبرگزاری تسنیم: شبکه کم ترافیک رایتل در برابر همراه اول و ایرانسل موجب مشتری‌مداری بیشتر این اپراتور و تمدید مهلت قابل توجهی در سلب امتیاز و بازیافت سیم‌کارت‌های خاموش شده است. به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، شماره‌ تلفن‌های ثابت و سیار که عنوان با کلاس‌تر آن "نامبرینگ" است با توجه به پایان‌پذیر بودن، سرمایه‌ و ثروتی ملی به حساب می‌آید که باید جلوی هرز رفتن آن گرفته شود.

 



خاورمیانه قطب بازار موبایل جهان می‌شود

گوشی‌های هوشمند رهبر بازار لوازم الکترونیکی مصرفی در سال جاری میلادی خواهند بود و خاورمیانه قطب فروش آنها می‌شود. به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، مدیر جهانی کمپانی تحقیقاتی جی‌اِف‌کِی در کنفرانس IFA 2015 گفته است که کاهش مداوم قیمت گوشی‌های هوشمند عاملی بر رشد تقاضای آنها شده است.



قطع ۲۰ هزار سیم کارت همراه اول به دلیل عدم ارائه کد ملی

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: سیم کارت ۲۰ مشترک همراه اول به دلیل عدم ارسال کدملی و نقص مدارک قطع شده است.وحید صدوقی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد آخرین وضعیت طرح ساماندهی سیم کارتهای بدون هویت در شبکه همراه اول که با همکاری رگولاتوری در حال اجرا است، گفت: براساس آخرین آمارها، ۲۰ هزار مشترک در پایگاه داده همراه اول، فاقد کدملی هستند که بعد از بارها اخطار و ارسال پیامک، سیم کارت این مشترکان قطع ارتباط شده است. وی با بیان اینکه بسیاری از مشترکان پس از دریافت پیامک نسبت به اعلام هویت و ارائه مدارک اقدام کرده اند اظهار داشت: مطابقت کدملی های اعلام شده با مدارک مشترکان در حال انجام است.

 



درخواست مخابرات برای افزایش نرخ تمامی مکالمات تلفن ثابت

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از کاهش ۲۰ درصدی درآمد این شرکت در سال گذشته خبر داد و گفت: مخابرات خواستار افزایش نرخ تمامی مکالمات تلفن ثابت اعم از داخل شهری، خارج شهری و بین استانی و نیز آبونمان است.

 



واگذاری تبلت به دانش‌آموزان استثنایی

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در طرح سامانه آنلاین اطلاعات دانش‌آموزان در کشور که از اوایل خردادماه آغاز می‌شود، هر کودک کلاس اولی که به پایگاه‌های سنجش بینایی، شنوایی، هوشی و حرکتی مراجعه کند دارای اطلاعاتی جامع خواهد شد که این اطلاعات بصورت آنلاین در دسترس ما و همکاران قرار می‌گیرند.

 



هدیه همراه اول به مشترکان اعتباری

همراه اول به مشترکین اعتباری خود که پس از یک دوره غیر فعال بودن، با شرکت در کمپین نوروزی مجدداً فعال شده اند، عیدی می دهد. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در طرح وفاداری مشترکین فعال شده در نوروز ۹۴، به مشترکین اعتباری که پس از یک دوره غیر فعال بودن، تا سی ام اردیبهشت ماه مجدداً فعال می شوند، معادل ۵۰ درصد مبلغ شارژ شده، عیدی تعلق می گیرد.در این طرح که از یکم تا سی ام اردیبهشت ماه اجرا می شود، برای مشترک پیامکی ارسال خواهد شد که طی آن اعلام می شود، وی مشمول دریافت ۵۰ درصد شارژ هدیه درون شبکه (مکالمه، پیامک، پیام چندرسانه ای داخل شبکه و اینترنت همراه) است و نحوه فعال سازی آن نیز توضیح داده می شود. مشترکین مشمول این طرح می توانند از طریق کد دستوریPIN# *۱۲۶ *۱۱۱* و یا ارسال PIN *۱۲۶ به سرشماره ۱۱۱ از طریق پیام کوتاه، عیدی خود را فعال و پس از فعال سازی به مدت ۳۰روز از این اعتبار هدیه استفاده کنند.

مشترکین اعتباری وفادار همراه اول جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این طرح می توانند به پرتال همراه اول به نشانی www.mci.ir مراجعه کنند.

 

هکرهای روس ایمیل های اوباما را خواندند

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز شنبه نوشت که هکرهای روس سال گذشته میلادی به سامانه رایانه ای غیرمحرمانه کاخ سفید رخنه کردند و به برخی از ایمیل (رایانامه) های باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا دسترسی یافتند.

 



تکذیب بازگشت نوکیا به بازار موبایل

نوکیا اعلام کرده که علی‌رغم انتشار برخی گزارش‌های خبری برنامه‌ای برای بازگشت به بازار تلفن همراه در سال 2016 ندارد.

به گزارش فارس به نقل از زد دی نت، این شرکت با صدور بیانیه‌ای تاکید کرده که به دنبال طراحی، ساخت و فروش هیچ نوع گوشی تلفن همراهی نیست. پیش از این برخی سایت‌ها مدعی شده بودند که این شرکت فنلاندی که هم اکنون واحد تلفن همراهش در تملک مایکروسافت است در سال 2016 به بازار همراه باز می‌گردد و در همین راستا قصد دارد یک مجموعه تحقیق و توسعه را در چین راه اندازی کند.از زمان فروش واحد تلفن همراه نوکیا به مایکروسافت در سال 2013 به قیمت 7.2 میلیارد دلار تمامی تولیدات آن با نام Microsoft Mobile Oy عرضه شده و از برند نوکیا استفاده نمی‌شود. نوکیا علاوه بر واحد تولید گوشی دارای سه واحد تجاری دیگر نیز هست که همه آنها به طور مستقل به فعالیت خود ادامه می دهند. از جمله این واحدها می‌توان به یک واحد تحقیق و توسعه اشاره کرد که سال گذشته با ضرر و زیان 32 میلیون یورویی مواجه شد.

 

 

 

 

 

5656


6274872
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» درحالی‌که دست انسان ابزاری باورنکردنی با قابلیت‌های فراوان است، می‌تواند نقش مهمی در انتقال بیماری‌ها داشته باشد و به تهدیدی مرگبار تبدیل شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم گفت: در سواحل مکران در حال برنامه ریزی برای مقدمات اجرایی و عملیاتی بخش علمی در این منطقه هستیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است