استانی 15:51 - 11 شهریور 1393
محسن بیگی:
کرمان - خبرگزاری مهر: معاون آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حدود دو هزار و 400 نفر از متقاضیان انتقال در استان طی سال جاری جابجا می شوند.

بخشی از مدارس کانکسی در کرمان استان حذف می‌شود/ جابجایی 2400 فرهنگی متقاضی انتقال

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محسن بیگی پیش از ظهر سه شنبه در شست خبری با اصحاب رسانه گفت: در کشور حدود 12.5 میلیون نفر دانش آموز و یک میلیون نفر کارند داریم که از این تعداد 47 هزار کارمند و معلم و 550 هزار دانش آموز در استان کرمان حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه بخشی عظیمی از کار در حوزه های اداری آموزش و پرورش  توسط معاونت پشتیبانی و مالی و اداری انجام می شود، تصریح کرد: تمام فعالیت هایی که باید انجام شود به برنامه ریزی، مدیریت و تامین منابع در این بخش متکی هستند.

پرداخت مطالبات 120 میلیاردی فرهنگیان کرمان

این مسئول با اشاره به گذشت یک سال از آغاز به کار دولت یازدهم افزود: مهم ترین مشکلی که در آغاز کار با ان روبرو بودیم بحث مطالبات پرداخت نشده فرهنگیان بود که این مبلغ در بهمن ماه سال گذشته بیش از 120 میلیارد تومان بود.

محسن بیگی گفت: با کمک دولت بخش زیادی از این مطالبات پرداخت شده است و آموزش و پرورش در زمینه پرداخت حقوق به روز بوده و هیچ مشکلی را نداریم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حق‌التدریس‌ها نیز تاکنون تقریبا به طور کامل پرداخت شده و برای شروع سال جدید در این بخش مطالبه ای باقی نمانده است و تنها مبلغ جزئی به دلیل مسائل سندی پرداخت نشده است.

محسن بیگی در خصوص پرداخت مطلبات بازنشستگان گفت: تا پایان سال 92 کلیه مطالبات بازنشستگان نظیر پاداش پرداخت شده و مختصری از مرخصی ذخیره بازنشستگان از سال گذشته باقی مانده که به زودی پرداخت می شود.

وی در خصوص پرداخت سرانه های مدارس سطح استان کرمان گفت: در سال 91-92 به دلیل عدم تامین اعتبار و اختصاص سرانه بسیار اندک سال مشکلی برای مدارس شبانه روزی بود.

این مسئول اذعان داشت: با پی‌گیری‌های صورت گرفته بخش زیادی از مطالبات مدارس شبانه‌رزوی نیز پرداخت شده و طی چند روز آینده نیز پرداخت مجدد برای تامین بخشی از هزینه‌های این مدارس را در دستور کار داریم که در قالب سرانه به حساب مدارس واریز می شود.

محسن بیگی به اجرای پروژه مهر در کرمان اشاره کرد و اذعان داشت: بخشی از این پروژه توسط کمیته تعمیر و تجهیز مدارس صورت می گیرد و در طول تابستنان با توجه به فرصتی که در اختیار داریم آسیب های جزئی و تعمیرات مورد نیاز مدارس انجام می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تعمیر و خریداری برخی از تجهیزات تا حدود زیادی انجام شده و مدارس در این زمینه آمادگی خوبی را برای شروع سال تحصیلی دارند.

وی با اشاره به نظارت تیم های نظارتی بر امر تعمیر و تجیهر مدارس، افزود: همچنین خریداری و توزیع ابزار و وسایل ورزشی، تجیهز کارگاه های هنرستان های استان، خریداری و توزیع برخی از اقلام بهداشتی برای مدارس و خریداری تجیهزات برای مدارس شبانه روزی از جمله اقدامات صورت گرفته است.

600 میلیون تومان برای هوشمندسازی مدارس کرمان صرف شد

محسن بیگی در خصوص هوشمندسازی مدارس گفت: در چند ماه گذشته حدود 600 میلیلون تومان تجهیزات هوشمندسازی مدارس خریداری شده و در اختیار شهرستان ها و مناطق قرار گرفته تا بتوانند این فن آوری را در مدارس گسترش بدهند.

وی اجرای پروژه هوشمندسازی مدارس را وابسته به اعتبارات دانست و بیان داشت: به تدریج تمام مدارس استان کرمان به این سیستم الکترونیک مجهز می شوند.

محسن بیگی یادآور شد: اعتبارات به دو بخش کمک های دولت به عنوان سرانه مدارس و کمک های مردمی تقسیم می شود. مشارکت های مردمی تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت مدارس دارند چرا که مبلغ سرانه کفاف تامین همه هزنیه های مدرسه را نمی دهد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: تجیهزات هوشمندسازی مدارس بر اساس اعتبار و به صورت متمرکز خریداری شده و در اختیار شهرستان ها قرار می گیرد.

وی اذعان داشت: دوره های ضمن خدمت برای آموزش نحوه استفاده از تجهیزات هوشمندسازی مدارس توسط اموزش و پرورش و بخش خصوصی برگزار می وشد.

محسن بیگی با اذعان به این نکته که تجهیزات هوشمندسازی در برخی مدارس ممکن است کامل نصب نشده باشد، افزود: این سیستم در کشور دنبال شده و متوقف نمی شود.

توزیع یک میلیون و 356 هزار کتاب درسی در کرمان

وی از صرف 300 میلیون تومان برای خریداری تجیهزات اداری و وسایل تکثیر خبر داد و افزود: تهیه برخی از کتب درسی به صورت متمرکز در آموزش و پرورش صورت می گیرد.

این مسئول گفت: کتاب های مورد نیاز از شرکت چاپ و نشر کتب درسی درخواست شده و اکنون در انبار هستند و هیچ کمبودی در رابطه با بحث کتب درسی نداریم.

وی اذعان داشت: دو میلیون و 200 هزار و 137 جلد  کتاب از تهران وارد شده که از این تعداد یک میلیون و 356 هزار کتاب توزیع شده و بقیه نیز در حال توزیع هستند.

محسن بیگی با اشاره به اینکه توزیع کتب درسی از نیمه دوم شهریورماه در کرمان آغاز می شود، افزود: برخی از کتاب ها مانند پایه چهارم ابتدایی و هشتم به دلیل اینکه دچار تغییرات اساسی شده اند هنوز به به چاپ کامل نرسیده اند که به محض وصول اقدام به توزیع انها خواهیم کرد.

وی بیان داشت: معمولا بعد 15 مهر ماه کمبود کتاب درسی نداریم و در تاریخ گفته شده کتاب های مازاد به مرکز بر گردانده می شوند. در انبار کتاب استان تعدادی محدودی کتاب ذخیره، نگهداری می شود تا اگر در طول سال تحصیلی برخی از افراد دچار مشکل شوند بتوانیم از این طریق مشکل آنها را رفع کنیم.

این مسئول در خصوص کتاب هایی که دچار تغییرات شده اند گفت: افرادی از استان کرمان در دوره های آموزشی تهران شرکت کرده و سپس به عنوان مدرس در استان دوره های آموزش ضمن خدمت را برگزار کرده و معلمان در این دوره ها شرکت می کنند.

وی یکی از سیاستهایی که در کرمان اجرا می شود را تمرکز زدایی دانست و افزود: استان کرمان بسیار وسیع بوده و شمالی ترین نقطه استان که داری مدرسه است تا جنوبی ترین نقطه هزار و 80 کیلومتر فاصله است و برای اینکه رفت و آمد همکاران دچار مشکل برنامه قطب بندی در کرمان اجرا شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه این برنامه باعث کاهش هزینه ها ها و کم شدن رفت و آمد همکاران از سایر نقاط استان به مرکز استان می شود، اذعان داشت: در حوزه جنوب مرکزیت با جیرفت و در حزوه بم مرکزیت با قطب بم، در حوزه سیرجان و بافت مرکزیت با سیرجان و در شمال استان نیز نواحی یک و دو به عنوان قطب مشخص شده اند.

راه اندازی سیستم اتوماسیون مالی و اداری

محسن بیگی به راه اندازی اتوماسیون مالی و اداری در آموزش و پرورش استان کرمان اشاره و تصریح کرد: یکی از کارهایی که تا پایان سال 92 انجام می شد استفاده از کاغد در سیستم اداری بود که این امر باع ثافزایش هزینه ها و هدر رفت وقت می شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان اذعان داشت: با راه اندازی این سیستم پرداخت ها به صورت متمرکز انجام می شود، علیرغم اینکه به دنبال تمرکز زدایی هستیم اما قصد داریم پراخت ها در استان همزمان با یک چک و در یک تاریخ برای کل پرسنل انجام شود.

وی در خصوص بیمه طلایی گفت: با تغییر شرکت بیمه گذار از ایران به آتیه سازان هماهنگی ها با مدیریت بیمه آتیه سازان در سطح استان صورت گرفته است.

جابجایی 2400 نفر از متقاضیان انتقال در کرمان

نوروزی در ادامه گفت: از پنج هزار و 300 نفر متقاضی انتقالات در استان کرمان، دو هزار و 400 تا دو هزار و 500 نفر منتقل می شوند و امکان جابجایی افراد دیگر وجود ندارد چرا که اولویت برای ما کلاس های درس هستند و در ابتدای مهر ماه همه مکلاس ها باید دارای معلم باشند.

این مسئول گفت: تاکنون 90 درصد ساماندهی نیرو انسانی در استان کرمان انجام و محل خدمت آنها مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه تنها مدارس غیرانتفاعی و هیئت امنایی اجازه دریافت شهریه دارند، بیان داشت: در مدارس غیرانتفاعی تمامی هزینه ها به عهده مدرسه بوده و در این زمینه هیچ گونه کمکی از دولت دریافت نمی کنند.

محسن بیگی تصریح کرد: همچنین در مدارس هیئت امنایی بخشی از هزینه در قابل مصوبات به عنوان شهریه دریافت می شود و بخشی را دولت تامین می کند.

وی با تاکید بر اینکه مدارس دیگر نمی توانند هیچ گونه وجهی را در قالب شهریه دریافت کند، افزود: بخشی از هزینه هایی که در مدارس از والدین دریافت می شود جزء هزینه های اجتناب ناپذیر مانند پول کتب درسی است که باید وتالدین دانش اموزان پرداخت کنند.

این مسئول گفت: این مبلغ در مقطع متفاوت بوده و ملاک قیمت گذاری در مدارس و مراکز توزیع در سطح شهر قیمت روی جلد کتاب هاست.

محسن بیگی گفت: بیمه حوادث دانش آموزی نیز از دیگر مواردی است که والدین باید آن را پرداخت کنند و مابقی هزینه ها باید به صورت داوطلبانه و در قالب کمک به مدرسه از والدین دریافت شود.

وی گفت: تعرفه مدارس غیرانتفاعی و مدارس هیئت امنایی مصوب بوده که به صورت استانی ابلاغ می شود و مبلغ شهریه در هر استان و منطقه مشخص است.

کرمان در بحث فضای فیزیکی دچار کمبود است

این مسئول بیان داشت: در بحث فضای فیزیکی در سطح استان با کمبود مواجه هستیم؛ بخشی از فضاهای فیزیکی استان فرسوده و مستهلک هستند که از نطر فنی نمی توان از آنها استفاده کرد.

وی گفت: مهر ماه امسال حدود 70 مدرسه نوساز تحویل آموزش پرورش می شود و بیش از 200 مدرسه نیز در استان کرمان در در حال ساخت است که در سال های آینده تحویل داده می شود.

جمع آوری مدارس کپری در کرمان

 محسن بیگی با اشاره به عدم وجود مدارس کپری در استان کرمان افزود: مدارس کپری جمع آوری و جای آنها مدرسه ساخته شده است.

وی به وجود مدارس کانکسی در برخی مناطق روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: این مدارس به منظور آموزش تعداد محدودی دانش آموز در برخی نقاط استان به دلیل عدم وجود مدرسه راه اندازی شده اند.

این مسئول یادآور شد: لیست تعداد محدودی مدارس به دلیل فضای بسیار نامناسب به اداره کل نوسازی مدارس داده شده و تا پایان سال برای حذف بخشی از مدارس کانکسی در استان اقدام می شود.

ایجاد مدارس اختصاصی افاغنه در اردوگاه های برسیر و رفسنجان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان در خصوص اتباع بیگانه گفت: براساس موافقانه ای که با کمیساریای عالی پناهندگان منعقد شده است دانش آموزانی که مجوز اقامات در کشور را داشته باشند و والدین آنها جزء اتباع بیگانه باشند اجازه ادامه تحصیل را دارند.

وی ادامه داد: اتباع بیگانه اجازه اقامت در برخی از شهرستان های استان کرمان را ندارد اما در بقیه شهرستان ها این افراد می توانند ادامه تحصیل بدهند.

محسن بیگی با اشاره به تامین بخشی از هزینه های تحصیل دانش آموزان اتباع بیگانه توسط کمیساریای عالی پناهندگان افزود: در اردوگاه افاغنه رفسنجان و بردسیر مدرسه اختصاصی برای این دانش آموزان در دو مقطع متوسطه و ابتدایی وجود دارد.

وی یاداور شد: برخی از دانش آموزان اتباع بیگانه فاقد مدارک شناسایی هستند که این مسئله برای انهامشکل ساز است. فردی از اتباع بیگانه با فردی ایرانی ازدواج کرده و بعدا امکان دریافت شناسنامه ایرانی برای آنها وجود ندارد که این مشکل بیشتر برای خانم ها رخ می دهد.

وی گفت: به همین دلیل در خصوص ازدواج ایرانی ها با اتباع بیگانه هشدار داده می شود چرا که در مواردی فردی از افغانستان با خانمی ایرانی ازدواج کرده و پس از مدتی از کشور خارج شده است و بچه های این خانواده به دلیل عدم دارا بودن مدارک شناسایی  و دچار مشکل شده اند.


4629476
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است