علمی فناوری 11:08 - 07 آذر 1393
رئیس دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیشنهاد ایجاد ستاد مهندسی پزشکی ذیل معاونت علمی را ارائه داد و گفت: ایران در حوزه مهندسی پزشکی در منطقه رتبه اول را کسب کرده است و ترکیه پس از ایران در جایگاه دوم قرار دارد.

کسب رتبه اول منطقه در حوزه مهندسی پزشکی از سوی ایران/نمایه سازی مقالات کنفرانس زیست مهندسی

به گزارش خبرنگار فناوری ایسنا، دکتر فرزاد توحیدخواه با تاکید بر اینکه رشته مهندسی پزشکی رشته جوانی است، افزود: این رشته در چند سال اخیر در دنیا جز 3 رشته دانشگاهی است که بیشترین رشد را داشته است.

وی این دانشکده را قطب مهندسی پزشکی کشور دانست و اظهار داشت: از لحاظ پژوهشی رشد مقالات محققان کشور در این حوزه مطلوب بوده است به گونه‌ای که در این حوزه تخصصی ایران در انتشار مقالات ISI حائز رتبه 16 در دنیا شده است و در منطقه رتبه اول را از آن خود کرده است و پس از ایران کشور ترکیه قرار دارد.

توحیدخواه، با ابراز تاسف از اینکه از لحاظ فناوری در حوزه مهندسی پزشکی رشد مناسبی نداشتیم، خاطرنشان کرد: برای گسترش فناوری، دولت برنامه‌های خوبی را ارائه کرده است ولی اجرایی کردن آن نیاز به بسترسازی دارد ضمن آنکه موضوع ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه مطرح شده است که اجرای این امر نیز نیاز به همکاری دانشگاه‌های صنعتی و پزشکی دارد.

وی پیشنهاد ایجاد ستاد مهندسی پزشکی در معاونت علمی را مطرح کرد و ادامه داد: راه اندازی این ستاد موجب هدایت همکاری‌ها و اجرای برنامه ریزی‌ها خواهد شد.

توحیدخواه ایجاد رشته مهندسی اطلاعات پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد و دوره کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی بافت را از اقدامات آموزشی این دانشکده دانست و یادآور شد: راه اندازی رشته توانبخشی در مقطع کارشناسی ارشد که به تصویب رسیده است، از جمله درخواست‌های ما است تا از این طریق بتوانیم در این رشته که جنبه کاربردی مهندسی پزشکی دارد، اقدام به تربیت نیروهای تخصصی مورد نیاز کشور کنیم.

در این مراسم همچنین دکتر ناصر فتورایی دبیر کنفرانس بیست و یکمین کنفرانس مهندسی زیست پزشکی ایران با اشاره به روند برگزاری این کنفرانس افزود: در این کنفرانس 270 مقاله ارسال شد که پس از ارزیابی و داوری 136 مقاله برای ارائه شفاهی و پوستر انتخاب شد.

وی از موافقت پایگاه آتری پلی برای نمایه سازی مقالات پذیرش شده در این کنفرانس خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس مقالات تایید شده در پایگاه آتری پلی (IEEE Xplore Digital Library) نمایه خواهند شد تا دسترسی عمومی آنها فراهم شود.

فتورایی با اشاره به برنامه‌های جنبی این کنفرانس خاطرنشان کرد: در این کنفرانس 19 نشست تخصصی در حوزه‌های مرتبط با مهندسی پزشکی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


5287840
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است