سیاسی 18:18 - 10 اسفند 1393
گزارش خبرنگار اعزامی فارس با ناوگروه 33
ایرانیان مقیم اندونزی با حضور در شهر جاکارتا از ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش بازدید کردند.

ایرانیان در جاکارتا احساس غرور کردند/ بازدید خانواده‌های ایرانی از ناوگروه 33 نزاجا در اندونزی

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، در سومین روز از حضور ناوگروه سی و سوم اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش در بندر تانجوک پریوک شهر جاکارتای اندونزی جمعی از خانواده‌های ایرانی مقیم این کشور برای بازدید از این ناوگروه روی یگان‌های شناوری ایران حاضر شدند. 

ایرانیان مقیم اندونزی ابتدا با حضور بر روی ناوشکن موشک‌انداز شهید دریابان نقدی ضمن دیدار با فرماندهان، دانشجویان و پرسنل این ناوشکن از برخی اماکن آن نظیر باشگاه افسران، پل فرماندهی، دک پرچم و ... بازدید کردند.

همچنین ناخدا سوم حسین‌پور فرمانده این یگان با حضور در جمع ایرانیان مقیم اندونزی ضمن معرفی ناو نقدی به برخی خصوصیات سفر ناوگروه سی و سوم و ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد و نیز خاطراتی از ناوگروه‌های قبلی و مقابله با دزدان دریایی پرداخت.

ایرانیان مقیم جاکارتا سپس بر روی ناو لجستیک بندرعباس حاضر شده و از برخی اماکن این ناو نیز بازدید کردند.

ایرانیان مقیم اندونزی که اکثر قریب به اتفاق آنها برای اولین بار بر روی شناور نظامی حاضر می‌شدند سپس ضمن دیدار با فرماندهان و پرسنل حاضر بر روی این ناو در جریان جزئیات ماموریت این یگان قرار گرفتند و ناوسروان علی خزاعی فرمانده دوم ناو بندرعباس ضمن خوشامدگویی به ایرانیان مقیم اندونزی پیام ناوگروه سی و سوم را صلح و دوستی با کشورها و نمایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد عنوان کرد.

یکی از بازدیدکنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با بیان اینکه حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران در اندونزی برای ما غرورآفرین بود گفت: ما تا پیش از این ناوهای جنگی را در فیلم‌ها دیده بودیم اما اینکه امروز توانستیم در یک کشور بیگانه بر روی ناوهای جنگی کشور خودمان حاضر شویم بسیار غرورانگیز بود.

یکی دیگر از این بازدیدکنندگان اظهار داشت: من خودم یک مادر هستم و اینکه می‌بینم پرسنل این ناوگروه و دانشجویان حاضر در آن که اکثرا جوان هستند این مدت طولانی را دور از خانواده‌های خود برای حفظ امنیت ما در آب‌های آزاد به سر می‌برند. احساس افتخار می‌کنم و امیدوارم این ناوگروه درادامه ماموریت خود نیز موفق باشد.

ایرانیان مقیم اندونزی سپس در اماکن مختلف ناو عکس یادگاری گرفته و برای موفقیت و پیشرفت نیروهای مسلح کشورمان خصوصا نیروی دریایی ارتش دعا کردند.

به گزارش خبرنگار فارس، این برای اولین بار پس از حدود یک ربع قرن است که ناوگروهی از جمهوری اسلامی ایران در بندر جاکارتای اندونزی پهلو گرفته است و آخرین بار ناوگروه آموزشی متشکل از ناو خارک و لارک در سال 69 در اندونزی حضور یافته بودند.

البته لازم به ذکر است سال گذشته امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این کشور حضور یافته و برای ارتقای سطح همکاری میان دو کشور با فرماندهان عالی‌رتبه ارتش اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

بنابراین گزارش ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش از ابتدای بهمن ماه ماموریت خود را با هدف حفظ امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان در آب‌های آزاد به سمت جنوب شرق آسیا آغاز کرد و پیش از حضور در اندونزی سه روز نیز در بندر کلمبو سریلانکا پهلو گرفته است.

همچنین این ناوگروه که بیش از 170 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر نیز در آن حضور دارند در مسیر حضور در اندونزی از خط استوا گذشت و وارد نیم‌کره جنوبی زمین شد.


5951833
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در ارمنستان درباره گفتگو‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: مقامات ارمنستان ما را در ارتباط با این گفتگو‌ها مطلع کردند و گفتند توافقاتی که صورت گرفته در چارچوب اعلامیه آلماتی است، یعنی بر اساس مرز‌های بین المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه درباره رایزنی‌هایش در نیویورک گفت: به دلیل ماهیت و طبیعت کار در نیویورک، موضوع دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها مورد توجه ما قرار داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور زنان رئیس جمهور گفت: مشارکت مردمی در مسائل تولید عمدتا با محوریت زنان خانه دار در دستور کار است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلالی گفت: تهران به توسعه همکاری‌های نظامی-فنی خود با مسکو و تقویت روابط دفاعی مطابق با قوانین بین‌المللی ادامه خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خبر سازی رسانه‌های غربی در مورد آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران تکذیب شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است