استانی 18:48 - 30 آذر 1393
فرماندار فیروزکوه:
فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: نباید قلم کارشناسی در بررسی موقوفات شهرستان فیروزکوه به راه کج و بیراهه کشانده شود و امور موقوفات باید با دقت نظر و حسن نیت انجام شود.

کارشناسی در امور موقوفات فیروزکوه با دقت نظر انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزکوه، ابوالقاسم مهری عصر امروز در همایش سوگواری رحلت رسول اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و آغاز هفته وقف، ضمن تسلیت ایام سوگواری اظهار کرد: مسئولان علاوه بر وظایف قانونی و سازمانی خود، لازم است که برای استحکام‌ بخشیدن به زندگیشان حق وقف را به جا بیاورند.

وی با بیان اینکه نباید قلم کارشناسی در بررسی موقوفات شهرستان فیروزکوه به راه کج و بیراهه کشانده شود، افزود: بنا بر این کارشناسی در امور موقوفات باید با دقت نظر و حسن نیت انجام شود؛ همچنین مسئولان و کارشناسان نباید نسبت به رسیدگی امور وقف، با بی‌تفاوتی و کم‌میلی عمل کنند. 

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به اینکه موضوع وقف بسیار مهم و حائز اهمیت است و متولیان امر باید به این موضوع توجه و اهتمام ویژه داشته باشند، بیان کرد: اگر به اندازه یک ذره لغات جابه‌جا شوند و نظرات خطا ارائه شود تا وقف به اجابت نرسد، هم در دنیا و هم در آخرت عذاب سختی را در زندگی به همراه دارد که در این زمینه لازم است تا نسبت به وقف و موقوفات مقید باشیم. 

مهری تأکید کرد: مسئولان می‌توانند علاوه بر اموال، عمر و وقت خود را برای اینکه همیشه سالم و سلامت باقی بمانند، وقف خدمت‌گزاری کنند تا خود را بیمه کرده باشند؛ باید در کاروان خدمت‌گزاری اجتماعی، عمومی و سازمانی، استوار و پیشگام بود و قطعاً نعمت خدمت‌گزاری را با هیچ نعمتی نمی‌توان عوض کرد.

وی به پیمان شکنی‌های مردم زمان پیامبر (ص) با ایشان و فراموشی عترت و قرآن توسط آنها اشاره کرد و گفت: اکنون باید آیین قرآن‌خوانی در خانه‌ها رواج بیشتری پیدا کند تا قرآن و عترت در غربت باقی نماند؛ اکنون عترت و قرآن در دسترس ماست و باید آنها را مکرم داریم و از وجودشان فیض ببریم که در دنیای آخرت به عهد و پیمان خود وفا کرده باشیم تا در قید و بند آنها باقی بمانیم. 

فرماندار شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه باید فرهنگ قرآن‌خوانی در بین مردم ترویج و تفسیر و روایات قرآن برای آنها به طور برجسته بیان شود، تأکید کرد: همچنین مسئولان باید با مردم عجین باشند و زندگی کنند؛ چراکه مسئولان از جنس مردم و توسط رأی مردم در آن مسئولیت قرار دارند و اگر چنین نباشد دیری نمی‌پاید که از گردونه خارج می‌شوند و در نهایت نیز باید در کنار مردم قرار گیرند.


5461154
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است