اقتصادی 17:58 - 01 آبان 1397

تشریح فرصت‌های سرمایه گذاری حمل ونقل ریلی در همایش ۲۱ آبان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، نورالله بیرانوند ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه ریلی برای تامین مالی گفت: یکی از نقش های راه‌آهن در جذب سرمایه، فراهم کردن بستر تعامل بین فعالان صنعت و سرمایه گذاران و سایر تامین کنندگان مالی از جمله سیستم بانکی، تامین کننده مالی خارجی، بازار سرمایه و حتی صندوق توسعه ملی است.

وی افزود: شرکت راه‌آهن تسهیل کننده و تعیین کننده اولویت ها و ارایه کننده پروژه ها و طرح های سرمایه گذاری است تا براساس آن برنامه، در جهت توسعه حمل و نقل ریلی گام برداشته شود.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن با بیان اینکه تعریف اکو سیستم مالی و سرمایه گذاری بخشی از اهداف ماست تصریح کرد: با برگزاری این رویداد در نظر داریم زمینه ای مهیا کنیم تا ارائه کنندگان خدمات مالی و تامین کنندگان و همچنین سرمایه گذارانی که مایل به سرمایه گذاری هستند یکدیگر را پیدا کنند.

بیرانوند با اشاره به اینکه راه‌آهن به عنوان استفاده کننده اصلی این منابع به صورت بخشی یا به صورت مشارکت عمومی و خصوصی و یا سرمایه گذاری مستقیم است خاطرنشان کرد: رویکردهای یاد شده، رویکرد اصلی راه‌آهن است و تلاش خواهیم کرد تا در این همایش تعامل مورد نیاز میان دو گروه سرمایه گذار و سرمایه پذیر را برقرار کنیم تا هردو به یک زبان مشترک دست یابند.

به گفته بیرانوند از جمله محورهای همایش، معرفی بسته های تشویقی به منظور کاهش ریسک و افزایش بازدهی راه‌آهن، معرفی ظرفیت های بازار سرمایه و تامین مالی، توسعه ایستگاه های مبتنی بر حمل و نقل ترکیبی و همچنین توسعه ترمینال ها براساس حمل و نقل ترکیبی و نیز فعالسازی کریدورها و اتصال مراکز تجاری و صنعتی به شبکه ریلی است.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل راه‌آهن تصریح کرد: در حال حاضر بخش زیادی از پروژه های ریلی به دلیل کمبود منابع و اعتبار و یا حتی آماده نبودن پروژه ها به اهداف خود نرسیده اند بنابراین درصدد طراحی یک فرآیند پربار هستیم تا به تعامل زنده، پویا و اثرگذار در حوزه سرمایه گذاری دست یابیم.

به گفته بیرانوند، رویکرد راه‌آهن حضور حداکثری بخش خصوصی در حوزه ریلی است و تلاش خواهیم کرد تا با تعامل ایجاد شده این رویداد به شکل سالیانه تکرار شود.


9952476
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: برآورد ما افزایش دوبرابری میزان قرارداد‌های تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ نسبت به دوره‌ قبل است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح خودکفایی برنج گفت: با احتساب جمعیت کشور و اتباع و همچنین ذخایر استراتژیک، سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با رفع موانع صادرکنندگان، صادرات زعفران تا پایان سال به ۴۰۰ تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: در ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست مجوز شروع فعالیت دامداری و پرورش طیور داشته ایم که به دلیل نداشتن فاصله طولی و جرائم تایید نشده و امکان شروع برای فعالیت این بخش‌ها فراهم نشده است.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح جوانی جمعیت باید به این نکته توجه کنند که به هیچ عنوان امتیاز‌های  اراضی طرح جوانی جمعیت و یا نهضت ملی مسکن قابل خرید وفروش نیست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون مرکز مبادله طلا و ارز گفت: مجموع ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار تامین ارز برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله طلا و ارز از ابتدای فروردین ماه داشته ایم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به این کشور و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: با راه اندازی سامانه خودنویس تمامی معاملات مسکن از جمله اجاره، خریدو فروش مسکن به صورت کامل شفاف و دست تمامی دلالان و سوداگران کوتاه می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: بنابر جوجه ریزی‌های صورت گرفته، ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن مرغ مازاد از سطح بازار باید جمع آوری شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است