فرهنگی‌هنری 13:01 - 20 بهمن 1394
رونمایی از پوستر سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر، حضور جمعی از رسانه‌های معتبر خارجی در این رویداد فرهنگی، رکوردزنی فروش ریالی بلیت‌های اجراها و جایزه نقدی بخش مسابقه مهم‌ترین اخبار جشنواره سی‌ویکم در روزهای اخیر بوده‌اند.

موسیقی ما:  رونمایی از پوستر سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر، حضور جمعی از رسانه‌های معتبر خارجی در این رویداد فرهنگی، رکوردزنی فروش ریالی بلیت‌های اجراها و جایزه نقدی بخش مسابقه مهم‌ترین اخبار جشنواره سی‌ویکم در روزهای اخیر بوده‌اند.
 
پوستر


پوستر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با طراحی «پونه میرلو» منتشر شد. این گرافیست درباره‌ی طراحی این پوستر گفت: «پوستر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر به رنگ زرشکی لاکی که یک رنگ اصیل ایرانی محسوب می‌شود، طراحی شده است. این پوستر به صورت انتزاعی طراحی شده و در آن از اِلمان‌های موسیقی، صدا و ضبط استفاده کرده‌ام.»
 
میرلو ادامه داد: «سی‌دی‌ای که وسط پوستر مشاهده می‌شود، نمایان‌گر بخش مسابقه است.‌ علاوه بر آن، نمادی که در بخش مرکزی اثر است، ملهم از یک شیوه‌ی نت‌نویسی قدیمی به نام ایقاع‌نویسی است.»
 
این گرافیست با بیان اینکه برای طراحی پوستر سی و یکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر روی امواج صوتی و فرکانس‌های صدا تمرکز داشته، اضافه کرد: «در این اثر، شکل ساز به صورت انتزاعی در پوستر آمده است.


در بخش پایین اثر، سازی چون کمانچه و در بخش بالایی ساز تنبور به عنوان دو ساز کهن ایرانی الهام‌بخش بوده‌اند. همچنین خط‌های عمودی و موج‌دار نشان‌دهنده‌ی تارهای ساز و فرکانس است. انتخاب سازها، رنگ پوستر و ترکیب آن با طلایی درخشان (چاپ طلاکوب روی قرمز لاکی) با توجه به پیام جشنواره مبنی بر «ایران فرهنگی» انتخاب شده است.»


آخرین اخبار از جشنواره موسیقی فجر
 
فروش بلیت‌های جشنواره از مرز 2 میلیارد تومان گذشت


در حالی که دو روز تا آغاز جشنواره بیست و یکم موسیقی فجر مانده، مجموع رقم فروش بلیت اجراهای جشنواره برای اولین بار در تاریخ این رویداد از مرز 2 میلیارد تومان گذشته است. بلیت‌فروشی سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر از روز 5 بهمن‌ماه و برای اولین بار در طول برگزاری جشنواره‌ی موسیقی به صورت هم‌زمان از طریق سه سامانه‌ی بلیت‌فروشی «84200»، «تیوال» و «می‌رسی» صورت گرفته است.
 
همچنین تا لحظه درج این گزارش، 13 کنسرت جشنواره سولدآوت شده و بلیت‌هایشان به صورت کامل به قروش رسیده‌اند: گروه «آوای موج»، گروه «چارتار»، کاوه یغمایی (دو سانس)، ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری، کنسرت مشترک «کامنت» و «داماهی»، بارتولومی بیتمن، احسان خواجه‌امیری، دالیبور کاروای و بهنام ابوالقاسم، مسعود شعاری و کریستف رضاعی، کیوان ساکت و سالار عقیلی، ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری لوریس چکناواریان، انزو فاواتا و آنتونیو ری.
 
از نیویورک تایمز تا المنار 


نمایندگان ۳۵ رسانه‌ی بین‌المللی تا کنون برای پوشش خبری سی و یکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر درخواست خود را اعلام کرده‌اند. علاوه بر استقبال رسانه‌های داخلی و کشورهای همسایه از این رویداد ملی، در این میان رسانه‌های اروپایی و آمریکایی نیز دیده می‌شوند.


 رسانه‌هایی چون «نیویورک‌تایمز»، خبرگزاری «آنسا» ایتالیا، خبرگزاری «تیما» انگلستان، خبرگزاری «اِی.اف.پی» فرانسه، خبرگزاری «ای.اف.ای» اس‍پانیا، کانال 12 تلویزیون ترکیه، کانال 24 تلویزیون فرانسه، «لوگزامبورگ» فرانسه، تلویزیون «ای.پی.تی.ان» آمریکا، تلویزیون «فونیکس» چین، تلویزیون «المنار» لبنان، تلویزیون «الیوم» فلسطین، خبرگزاری «دی.پی.ای» آلمان، تلویزیون توکیو، تلویزیون سوئیس، سرویس عکس آسوشیتدپرس و...
 
جایزه


از آخرین باری که جشنواره موسیقی فجر دست به انتخاب برترین‌های موسیقی سال زد، بیش از دو دهه می‌گذرد.


حالا و با تغییرات گسترده‌ی سی و یکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر، بار دیگر بخش «جایزه» به جشنواره اضافه شده و با نام «جایزه باربد» آثار برتر حوزه موسیقی را انتخاب می‌کند. امسال بیش از 500 اثر تولید شده در قالب آلبوم موسیقی از مهرماه سال 92 تا مهرماه سال 94 در تمامی سبک‌ها بررسی می‌شود و جایزه‌ی «باربد» به برگزیدگان اهدا می‌شود

7668212
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» این روز‌ها تامین آب آشامیدنی، یکی از اصلی‌ترین دغدغه بشریت به شمار می‌رود. به این بهانه پنج فیلمی را معرفی کرده‌ایم که به به بحران آب اشاره داشته‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک صداگذار فیلم‌های سینمایی گفت: صداگذاری فیلم‌های با تعداد کاراکتر‌ها بالا دشوار است و همین که دیالوگ‌ها به گوش شنونده برسند سخت‌ترین کار است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سینما گفت: وظیفه ستاد صیانت این است که یک بیانیه بدهد و عاملان اصلی تعداد مشخصی از فیلم‌ها که قاچاق شده‌اند را معرفی کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد ششم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی راه‌های شکرگزاری به بچّه‌ها را آموزش می‌دهد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری برنامه سلام «صبح‌بخیر» گفت: من بعد از برنامه «دورهمی» خیلی آسیب دیدم. بی‌نهایت از اعتماد و حمایت دیگران ضربه خوردم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: با لغو روادید ایران با ده‌ها کشور دنیا، در حال حاضر امکان سفر بدون روادید نیمی از مردم دنیا به ایران وجود دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح مراسم یادبود سی‌و‌یکمین سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی با عنوان «میراث مرتضی» برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح مراسم یادبود سی‌و‌یکمین سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی با عنوان «میراث مرتضی» برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «بی‌پایان» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر با نمایش یکی از مهم‌ترین مقاطع زندگی شهید حسن طهرانی مقدم مقابل دوربین رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «تمساح خونی» در بازه زمانی ۴۰ روزه، ۱۰۰ میلیاردی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است