به گزارش ایرنا ' محمدرضا کفاش' روز یکشنبه در جلسه هم اندیشی شورای روسا و معاونین و مربیان پرورشی استان همدان اظهارکرد:امروز تربیت مهمترین وظیفه ای است که بر عهده نظام آموزشی کشور است و باید در این راستا نوع نگرش ها از بخشی و جزئی نگری به دیدی جامع برای رفع مشکلات تبدیل شود.
وی گفت: نظام تعلیم و تربیت نیازمند ایده های تربیتی است که بتوان در تحول تربیتی تاثیر گذار باشد و در این میان همه مجموعه وزارت آموزش و پرورش حتی بابا های مدرسه نقش تربیتی و الگویی دارند.
وی گفت: یک هشتم وقت هر دانش آموزی در اختیار ما است و باید از این فرصت ها در راستای تربیت سودمند افراد تلاش شود.
وی بیان داشت:تربیت، کار حکومت است و آموزش و پرورش بخشی از این مسوولیت را برعهده دارد که با این نگاه، بودجه ها از هزینه ای به سرمایه ای تبدیل می شود.
کفاش تصریح کرد:برای اثر بخشی تعلیم و تربیت باید نگاه ها از بخشی و جزئی نگری به کلان تغییر یابد تا تربیت در جریان درست خود قرار گیرد.
وی بیان داشت: امور تربیتی و مشاوران همچنین بخشی از فعالیت تربیتی را بر عهده دارند و نباید این افراد را از نظر فضل و برتری درجه بندی کنیم همانگونه که نمی توانیم شهدا را رتبه بندی و درجه بندی کنیم.
وی گفت: نظارت بر عملکردها مهم است اما تربیت، کاری از جنس عاطفه و احساس است که باید در مقوله تربیتی به آن توجه ویژه شود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص فعالیت های تدوین شده امور تربیتی نیز اظهارکرد:فعالیت های تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش مجموعه ای است که باید به سمتی حرکت کند که اجرای برنامه بر اساس انتخاب و علاقمندی و نه بر اساس اجرای یک سری دستورالعمل باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین امروز در آیین نواختن زنگ انقلاب در هنرستان تهذیب همدان شرکت کرد.
576/7529
5753098