گوناگون 21:48 - 04 اردیبهشت 1397
همشهری آنلاین تهران در جشن کتاب
سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با همه فراز و نشیب‌هایی که درباره محل برگزاری آن بود از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه در مصلای تهران برگزار می‌شود و شهرداری تهران برای برگزاری آن آمادگی کامل دارد.

به گزارش همشهری، دیروز خبرهای مهمی در این‌باره رسانه‌ای شد؛ آماده‌باش خطوط یک و 3مترو در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب، استقرار 4خط تاکسی ویژه به مقصد نمایشگاه، آماده‌سازی‌ فضای سبز نمایشگاه، تقویت 15خط اتوبوسرانی منتهی به نمایشگاه کتاب و تعیین محلی برای اسکان دانشجویان شهرستانی از جمله این خبرها بود. طی ماه‌های اخیر نظر شهرداری تهران و پلیس راهور به برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب بوده اما باتوجه به جمعیت پرتعداد ناشران و تمایل وزارت ارشاد از اواسط بهمن‌ماه با تصمیم وزارت ارشاد نمایشگاه در مصلی برگزار می‌شود.

مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این‌باره اعلام کرده که جلسات هماهنگی برگزاری نمایشگاه از اواسط بهمن‌ماه سال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دست‌اندرکاران و تمام ارگان‌هایی که به نوعی در برگزاری این نمایشگاه وظیفه‌ای داشتند، تشکیل شد.

در این‌باره گزارش جلسات به کمیسیون خدمات شهری ارائه و شورای اسلامی شهر تهران در جریان فعالیت‌های شهرداری برای برگزاری این نمایشگاه قرار گرفت. همچنین 6کمیته در شهرداری تهران برای انجام فعالیت‌ها در این نمایشگاه تشکیل شده بود که مسئولیت کمیته خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک، عمران و زیرساخت، ایمنی و انتظامی، فناوری و فرهنگی و اطلاع‌رسانی بین‌الملل را داشته است.

از سویی برای آمادگی هرچه بیشتر تهران در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب، در حوزه مدیریت پسماند، زیباسازی، بوستان‌ها و فضای سبز، شهربان و ساماندهی مشاغل فعالیت‌های گسترده‌ای انجام شده است. از سویی در حوزه پسماند روزانه 30کارگر به همراه 2دستگاه واترجت و 10کامیون اقدامات لازم را در جهت نظافت نمایشگاه انجام خواهند داد.

  • زیباسازی فضای تردد شهروندان

توجه به فضای محیطی نمایشگاه ازجمله اقدامات مؤثر امسال است. در این‌باره 100اصله درخت، 6هزار درختچه و 4هزار و 200گلدان رز در محوطه نمایشگاه کاشته شده است تا فضای تردد عمومی متحول شود. تاکنون نیز یک و نیم هکتار از فضای سبز مصلی نیز هرس شده است. از سویی تغییراتی در مبلمان شهری، تجهیزات بازی کودکان و سایه‌بان‌ها نیز داده شده است. همچنین باتوجه به مراجعه دانشجویان از شهرهای مختلف برای بازدید از نمایشگاه کتاب، طبق سال‌های گذشته محوطه‌ای در سازمان بهشت زهرا پیش‌بینی شده است تا ضمن پذیرایی، از طریق مترو به نمایشگاه منتقل شوند.

  • رخدادهای ترافیکی

در پی همکاری‌های صورت گرفته با پلیس راهور، مترو، تاکسیرانی، سازمان حمل‌ونقل و ترافیک، ستاد اجرایی نمایشگاه، مصلی و مناطق 3، 6و 7تمام اقدامات لازم برای انتقال مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه کتاب صورت گرفته است که بر این‌اساس خط 1و 3مترو در خیابان بهشتی در آماده‌باش خواهند بود. در حوزه اتوبوسرانی نیز اتوبوس‌های شرکت واحد در میادین مهم شهر مستقر و بازدیدکنندگان را به نمایشگاه منتقل می‌کنند.

این در حالی است که در پایانه اتوبوسرانی بهشتی نیز برای سرویس‌دهی به مسافران 15خط منتهی به این پایانه تقویت شده است. علاوه بر آماده‌سازی‌ پارکینگ‌ها در قسمت‌های مختلف نمایشگاه، ون‌هایی نیز برای انتقال مراجعه‌کنندگان در محوطه نمایشگاهی مستقر خواهند شد. 4خط تاکسی ویژه نیز در میادین مهم شهر به مقصد نمایشگاه درنظر گرفته شده است. همچنین، افزایش خدمات تاکسی دربستی به شهروندان، افزایش ناوگان خطوط تاکسیرانی منتهی به نمایشگاه و استقرار تاکسی تلفنی نیز مدنظر قرار گرفته است.


9757192
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است