استانی 11:02 - 31 شهریور 1396
استاندار کرمانشاه مطرح کرد:
کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود مذاهب، ادیان و قومیت‌های مختلف در کشور، ۸ سال دفاع مقدس را عامل ایجاد وحدت و تقویت آن در بین ملت ایران دانست.

۸ سال دفاع مقدس وحدت بین ملت ایران را تقویت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله رازانی امروز جمعه در مراسم رژه نیروهای مسلح که در محل بلوار طاقبستان کرمانشاه برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ماه محرم، اقتدار کنونی کشور را مرهون جانفشانی و ایستادگی شهدا و ایثارگران و همه نیروهای مسلح و مردمی دانست که برای حفظ نظام و کشور مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کردند.

وی گفت: امروز اولین روز از سی و هفتمین سال شروع جنگ تحمیلی است و در سلسه بزرگداشت‌هایی که همه ساله به این مناسبت برگزار می‌شود، امروز در محضر شما هستیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: شاید در کشورهایی که دچار جنگ می‌شوند و یا جنگی را شروع می‌کنند، چنین بزرگداشت‌هایی مرسوم نباشد اما ما به این کار مبادرت می‌کنیم که دلایل متعددی دارد.

وی اولین دلیل این گرامیداشت را مبانی قرآنی و دینی در این مورد دانست و گفت: در قرآن خطاب به پیامبر(ص) و مومنین صدر اسلام بارها دستور داده شده که به یاد داشته باشند، توطئه‌هایی را که علیه آنها صورت گرفت را چطور خداوند از سرآنها گذراند. بلکه آن توطئه‌ها به ضد خودش تبدیل و به سبب بهای اسلام و مسلمین شد.

رازانی گفت: جنگ تحمیلی علیه ما خواسته ما نبود، بنابراین جنگ را ما شروع نکردیم که امروز گرامیداشتش را هم از آن موضوع برگزار کنیم.

وی یادآور شد: در زمانیکه کشور به توطئه ها و گرفتاری های متعددی مبتلا بود و در شرایطی بود که هر آن بیم جدایی قطعاتی از آن می رفت و گروه‌هایی از گوشه و اطراف کشورخیز برداشته بود تا ایران عزیز و سرافراز را تکه تکه کنند و در داخل نیز عدم انسجام و ناهماهنگی وجود داشت، دشمن بیرونی به عاملیت صدام اما پشتیبانی تمام دنیای استکباری این را فرصتی برای از بین بردن ایران و نظام اسلامی دیدند تا آن را به ذلت بکشند، اما در سایه حضور ملت، وحدت ملت، ایثار و از جان گذشتگی ایثارگران، رهبری های هوشمندانه و داعیانه امام (ره)، این توطئه به ضد خودش تبدیل شد و چنان دستاوردهایی برای نظام و کشور ما رقم خورد که دشمنان این کشور برای همیشه از این توطئه‌ها مایوس و نامید شوند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اگرمقاومت جانانه ملت نبود و اگر با تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار از بهترین جوانان و با اسارت هزاران جوان و جانبازی صدها هزار جوان جنگ را سرافرازانه به پایان نمی‌بردند، امروز ما هر روز شاهد توطئه، هجمه و تهاجم از اطراف و اکناف کشور بودیم.

وی با بیان اینکه، کشور ما در منطقه حساسی از جهان قرار دارد، گفت: کشور ما در شرایطی از نظر ذخایر اقتصادی، مسائل فرهنگی و... قرار دادر و این باعث شده که همیشه محل تهاجم‌ها و چشم‌داشت‌ها بوده است.

رازانی یادآور شد: ۸ سال دفاع ملت، آنچنان شرایطی به وجود آورد که امروز هیچ دشمن خارجی به خودش اجازه کوچکترین اندیشه ای در زمینه تهاجم نمی دهد. این دفاع ما را در مقابل تهاجم خارجی بیمه کرد.

وی افزود: از لحاظ داخلی هم کشور ایران، کشوری است که به شدت متکثر از همه ادیان، اقوام و زبان‌ها است و تکثر عجیبی از قومیت‌های مختلف، زبان‌های مختلف، دین‌ها و مذاهب مختلف و حتی اقلیم مختلف در کشور داریم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: وحدت این ملت زیر شعارهای واحد خیلی کم در طول تاریخ به دست می‌آید و از این ناحیه ما حتی پس از انقلاب همه تهدید می شدیم اما جنگ ملت ما را برای همیشه برادر و متحد کرد و این باعث وحدت داخلی برای همیشه در کشور ما شد.

وی خاطرنشان کرد: باید همواره این گرامیداشت‌ها برگزار شود و از نعمت‌هایی که خدا به این سبب به ما داد یاد کنیم. البته از آنجایی که جنگ را همه ملت از پیر و جوان و فقیر و غنی و انواع قومیت ها و مادیان و مذاهب اداره کردند و برای حفظ نظام در صحنه بودند، باید از همه این سرافرازان و بازماندگانشان یاد کنیم.

رازانی افزود استان کرمانشاه ۹۸۰۰ شهید را تقدیم نظام کرده است که بخش زیادی از آنان از مسلمانان شیعه، بخش زیادی از مسلمانان اهل سنت، بخش زیادی از مسلمانان اهل حق و یا ادیان دیگر بودند و این نشان از وحدت ملت است.

استاندار کرمانشاه در پایان آرزوی اقتدار روز افزون برای این کشور و ملت کرد و گفت: امیدوارم راهی که با دفاع مقدس شروع شد و پایه ‌های نظام و کشور در مقابل توطئه‌های خارجی و داخلی تضمین و بیمه شد، به امید حق برای همیشه تداوم داشته باشد.


9430138
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است