بین‌الملل 09:49 - 28 مهر 1397
دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد، از تایید قتل جمال خاشقجی "به شدت اندوهگین" است.

ابراز تاسف گوترش از تایید قتل خاشقجی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل این اظهارات را پس از آن بیان کرد که عربستان به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی "پس از نزاعی" در کنسولگری‌اش در استانبول اعتراف کرد. خاشقجی از اوایل ماه اکتبر و پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول برای دریافت اسنادی مربوط به ازدواجش ناپدید شد.

استفان دوجاریک، سخنگوی گوترش اظهار کرد: دبیرکل سازمان ملل از تایید مرگ جمال خاشقجی به شدت اندوهگین است و با خانواده و دوستان خاشقجی ابراز همدردی می‌کند.

در این بیانیه آمده است: گوترش بر لزوم تحقیقاتی فوری، کامل و شفاف در خصوص شرایط مرگ آقای خاشقجی و بر عهده گرفتن کامل مسئولیت این اقدامات تاکید دارد.

بر اساس بیانیه‌ای که خبرگزاری دولتی عربستان منتشر شده، تحقیقات مقدماتی صورت گرفته در خصوص مرگ این روزنامه‌نگار منتقد نشان می‌دهند که خاشقجی  در کنسولگری عربستان "با افرادی که با آنان دیدار کرده، نزاع و مجادله‌ای داشته که به مرگ او انجامیده است".

این خبرگزاری همچنین گزارش کرده است که 18 شهروند عربستانی بر سر دست داشتن در مساله مرگ خاشقجی دستگیر شده و دیگر افراد مرتبط با این پرونده نیز تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام


9947884
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های گذشته دانشگاه‌های متعددی در آمریکا اردوگاه‌هایی برای آگاهی‌رسانی و تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی برگزار کردند که علل گوناگونی دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ورود بی سرو صدای ۱۰۰ سرباز به همراه سامانه‌های دفاع هوایی به نیامی، پایتخت نیجر، جدیدترین متحد مسکو در ساحل، ناقوس مرگ حضور نیرو‌های آمریکایی در کشوری بود که از سال ۲۰۱۳ در این کشور غرب آفریقا مستقر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است