استانی 14:50 - 10 مهر 1401

اولویت اول انتظامی امنیت روانی در جامعه است/پلیس ملجا مردم

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رحیم جهانبخش ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه پلیس در قضایای اخیر در آذربایجان غربی با طمانینه و آستانه تحمل بالا در عرصه حضور یافت، افزود: ما تابع قانون هستیم، قانون هرچه بگوید، آن را انجام می‌دهیم و اولویت اول ما، امنیت مردم و امنیت روانی در جامعه است.

وی ادامه داد: در این قضایا، عده‌ای اعتراض کرده و برخی هم مسیرهای دیگری را انتخاب کرده و دست به تخریب زدند که مردم با آنان همراهی نکردند و به خوبی این موارد، جمع شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: در حوادث اخیر، صحنه‌های بسیاری از عواطف پلیس در مقابل مردم حاضر در اعتراض‌ها دیده شد که نباید از کنار آن به راحتی گذشت؛ البته با عوامل اغتشاش و افرادی که با قصد خرابکاری در این اعتراض‌ها حضور یافته بودند، با قدرت برخورد کرده و آنها را دستگیر کردیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: امنیت کامل در استان برقرار است و باید یادآور شوم که اعتراض حق مردم اما اغتشاش قطعاً کار دشمن و عوامل فتنه گر است و هیچ کجای دنیا ایجاد ناامنی و اغتشاش و آسیب به اموال مردم را تحمل نمی‌کنند.

پلیس ملجا و مامن مردم بوده و است

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پلیس همواره ملجا و مامن مردم بوده و این وظیفه خود را به خوبی ایفا کرده است، گفت: طی سال جاری فقط در این استان، یک میلیون و ۳۰۰ هزار امدادخواهی از این نیرو انجام شده که بخش قابل توجهی از آن به حضور پلیس در صحنه انجامیده است.

سردار جهانبخش افزود: از این میزان ۸۶۰ هزار مورد امدادخواهی عملیاتی و منجر به اعزام مأمور انتظامی در ساعات مختلف بر محل وقوع جرم یا درخواست مردمی شده است.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد حضور نیروهای پلیس در این عملیات‌ها، مربوط به رفع مزاحمت، رفع مشکل و اختلاف خانوادگی بوده که این امر نشان می‌دهد مردم پلیس را ملجا، مرجع و پناهگاه امن خود می‌دانند.

سردار رحیم اظهار کرد: بیش از ۸۳ درصد مأموریت‌های پلیس در استان، توأم با رضایت کامل امدادخواهان شده و علت ۱۷ درصد نارضایتی هم بیشتر دیر رسیدن نیروها بوده است.

تردد زائران اربعین از مرز تمرچین در امنیت کامل انجام گرفت

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: سامانه ۱۹۷ که با هدف دریافت بازخورد مردمی در خصوص اقدامات پلیس طراحی شده، همواره دریافت کننده نظرات مختلف، انتقادها و پیشنهادهای مردم بوده که از این طریق نیز، بارها و بارها مردم از خدمات دولت ابراز رضایت کرده‌اند.

سردار جهانبخش وجود امنیت کامل در آذربایجان غربی را نشانه موفقیت پلیس در انجام مأموریت‌های محوله دانست و گفت: در ایام اربعین امسال شاهد بودیم که عملیات بی نظیر اعزام زائران عتبات عالیات از طریق مرز تمرچین پیرانشهر، بدون حتی یک مورد مساله امنیتی یا وقوع جرم انجام شد و بسیاری از مردم بویژه بانوان، حتی شب‌ها در نقطه صفر مرزی با امنیت در حال تردد و حضور برای تشرف به عتبات عالیات بودند.

وی افزود: با وجود پارک هزاران خودرو در پایانه مرزی تمرچین، پیرانشهر و اطراف آن، با امنیت ایجاد شده توسط پلیس حتی یک مورد سرقت اتومبیل یا یک مورد سرقت اقلام داخل اتومبیل ثبت نشد.

۲ تن و ۵۲۷ کیلو مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف شد

سردار جهانبخش با اشاره به دستگیری ۶ هزار و ۵۰۰ سارق طی نیمه نخست سال جاری در آذربایجان غربی اضافه کرد: در این مدت، بیش از چهار هزار و ۷۰۰ معتاد و توزیع کننده خرد هم در استان دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی یادآور شد: در نیمه نخست امسال، بیش از ۲ تن و ۵۲۷ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف و ۳۲ شبکه قاچاق مواد مخدر هم منهدم شده است.

وی ادامه داد: در حوزه باندهای مرتبط با اراذل اوباش و باند سلاح امسال بیش از ۴۰ درصد افزایش کشف سلاح داشتیم که آخرین کشف ۱۴۲ قبضه بود که ویژه ایجاد ناامنی و کشته سازی بود و هر کدام برای به آشوب کشیدن منطقه کافی بود.

سردار جهانبخش از کاهش ۵۰ درصدی جرایم خشن در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: سرقت مسلحانه طی امسال در استان نداشتیم و سرعت‌های به عنف، تحت پوشش مأمور و آدم ربایی و گروگان گیری هم به ترتیب نسبت به سال گذشته با کاهش ۳۱، ۵۰ و ۶۷ درصدی مواجه بوده است.


11700759
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است