استانی 13:36 - 04 خرداد 1397
استاندار فارس کاهش اثرات کم آبی را در گرو تصمیم و خرد جمعی دانست و بر استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب نظران حوزه آب تاکید کرد و گفت: بهره مندی از توان علمی دانشگاهیان در کنترل بحران آب ضروری است.

استاندار فارس:
کاهش اثرات کم آبی مستلزم بهره‌گیری از خرد جمعی است

به گزارش ایسنا، اسماعیل تبادار در جلسه شورای حفاظت از منابع آب که با اولویت راهکارهای مناسب برای مدیریت و بهره وری مصرف آب و دستور کار بررسی منابع آب‌های ژرف در بلوک ارسنجان و کاهش کشت برنج در حوزه حاکمیتی سد درودزن برگزار شد گفت: بررسی منظم و پیوسته مسائل و مدیریت آب در استان امری مهم و ضرورت اساسی جامعه ماست .

تبادار ابراز داشت: هر راهبرد و نقشه راهی که برای خارج شدن از بحران آب پیشنهاد می‌شود، هیچ گذشته ای را پاک نمی‌کند، هیچ مصوبه ای را دستخوش تغییر نمی‌کند و هیچ سیاستی را بهم نمی‌زند، بلکه همه سیاست‌های در دستور کار مدیریت آب موجود، باید به عنوان اولویت اول مورد توجه قرار گیرد .

استاندار فارس در راستای حفاظت از منابع آب استان مطرح کردن هر موضوع جدید در این زمینه را ضروری دانست و بر فرهنگ سازی در ابعاد مدیریت مصرف ، تغییر نوع دیدگاه مصرف کنندگان و استفاده از محصولات کشاورزی کم آب بر تاکید کرد .

نماینده عالی دولت در استان گفت: برای بهره وری از آب باید با جدیت و اهتمام بیشتر به سمت بهبود وضعیت موجود گام برداریم .

وی افزود: در سال‌های گذشته با مشکل خشکسالی مواجه بودیم ولی متاسفانه در بهره‌وری و بهره‌برداری از آب مصرفی هیچ تغییری ایجاد نشده و امسال نیز نسبت به متوسط بارندگی سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است .

تبادار با اشاره به استفاده بیش از 92 درصد از آب موجود در مصارف کشاورزی، تاکید کرد: اگر به میزان 10 درصد در مصرف آب بخش کشاورزی صرفه جویی شود، قریب به یک میلیارد متر مکعب بهره وری خواهد داشت .

وی با بیان این‌که هر گونه سهل انگاری امروز ما در آینده تبعات بسیار ناگواری در پی خواهد داشت، افزود: ما در برابر نیازهای نسل‌های آینده نیز مسئولیم. هر یک از مسئولان باید در آینده پاسخگوی آنچه امروز در زمینه کنترل آب انجام داده‌اند باشند .

تبادار با تاکید بر این‌که مجموع صرفه‌جویی‌های حاصل از اقدامات مختلف از جمله اجرای طرح‌های آبیاری نوین باید به صورت دقیق مشخص باشد، خاطرنشان کرد: آب صرفه جویی شده باید ذخیره شده و  به منظور استفاده در آینده برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام

9790026
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است