ورزشی 07:31 - 19 مرداد 1399

روند امیدوارکننده فرنگی‌کار تیم ملی بعد از رهایی از کرونا

به گزارش خبرنگار مهر، کمتر کسی پیش بینی می‌کرد حسین نوری بعد از ابتلا به کرونا و بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری، بتواند به این زودی روی پای خود بایستد و روند عادی زندگی را طی کند، اما این قهرمان شکست ناپذیر به خوبی با این بیماری مهلک جنگید و توانست این کابوس چند هفته ای را پشت سر بگذارد.

حسین نوری که یکی از امیدهای کسب سهمیه وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک تلقی می‌شود، پس از ترخیص از بیمارستان، روند درمانی خود را در منزل ادامه داد و از دو هفته پیش، تمرینات کشتی را استارت زده است. نباید فراموش کرد که این فرنگی‌کار بااخلاق کرجی، حدود یکماه پیش با شرایطی سخت، قادر به تنفس بود که خوشبختانه به لطف خدا و تلاش پزشکان توانست دوباره به زندگی عادی بازگردد.

در تازه ترین فیلمی که از تمرینات او زیر نظر مربی‌اش در کرج منتشر شده، حسین نوری شرایط بدنی نسبتا خوبی دارد و با انگیزه تمرین می کند. نشانه هایی از آغاز یک مسیر سخت و پرفراز و نشیب، برای بازگشت مقتدرانه به روی تشک و رسیدن به اوج آمادگی.

دارنده مدال برنز رقابتهای کشتی فرنگی جهان در تشریح آخرین وضعیت خود به خبرنگار مهر گفت: از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا و با تاکید مربیان و پزشکان همواره از ماسک استفاده می‌کردم، اما در سالن تمرین امکان استفاده از ماسک نبود. فکر می کنم در همان سالن تمرین گرفتار این بیماری شدم، چراکه برخی از افراد رفته رفته با گذر زمان، پروتکل های بهداشتی را جدی نگرفتند و محیط را برای انتشار ویروس مهیا کردند.

وی افزود: روزهای سختی را پشت سر گذاشتم. هیچوقت فکر نمی کردم به چنین روزی گرفتار شوم که حتی برای تنفس باید از دستگاه کمک بگیرم. شرایط من به نحوی بود که باید برای زنده ماندن تلاش می کردم که خوشبختانه با تلاش پزشکان و همچنین حمایت مسئولان فدراسیون کشتی و فدراسیون پزشکی ورزشی توانستم این روزهای سخت و وحشتناک را پشت سر بگذارم.

نوری ادامه داد: بعد از ترخیص از بیمارستان، مدتی در منزل به درمان و استراحت پرداختم و در ادامه با نظر پزشکان توانستم از دو هفته قبل، تمریناتم را آغاز کنم. این اتفاق نتوانست در عزم و اراده من برای رسیدن به هدفم مشکلی ایجاد کند و همچنان تلاش می کنم با کسب سهمیه المپیک، نماینده خوبی برای کشورم در این رویداد بزرگ باشم.

وی به تلاش مسئولان در روند درمانش اشاره کرد و گفت: علیرضا دبیر و حمید سوریان از همان ابتدا با جدیت پیگیر روند درمان بودند و مسئولان وزارت ورزش هم کمک زیادی به من کردند. همین موضوع باعث شده تا هم اکنون با روحیه و انگیزه بیشتری به فکر بازگشت باشم و با تمام وجود برای ادای دین به ورزش کشورمان تمرین کنم.

فرنگی‌کار مدعی وزن ۸۷ کیلوگرم تیم ملی در پایان گفت: امیدوارم بتوانم در طول مسیر آماده سازی تا حضور در میادین پیش رو به خوبی به شرایط روحی و جسمی مطلوب برسم. هر چند ویروس کرونا خلاء بزرگی در روند تمرینات من و دیگر کشتی گیران تیم ملی ایجاد کرد، اما چاره ای نیست و باید با وجود تمام محدودیت ها، خودمان را در سطح آمادگی نسبی حفظ کنیم.


10657883
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه تراکتور از توافق با یک سرمربی خارجی مطرح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی اروپایی را دارد، خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف این تیم و تنش بین سرخابی ها توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله‌ای با جرم ۳۳ برابر خورشید، بزرگ‌ترین سیاه‌چاله‌ی ستاره‌ای دیده‌شده تاکنون است و فاصله‌ی بسیار کمی با زمین دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرخپوشان پایتخت امروز در دیداری تدارکاتی با یک گل از سد پیکان گذشتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت در بخش بانوان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع استقلال گفت: باید از تیم حمایت شود و به هم کمک کنیم؛ شش بازی سخت تا پایان لیگ باقی مانده است و باید از تیم استقلال حمایت کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست تیم فوتبال استقلال هر گونه اختلاف با سرمربی آبی‌پوشان را تکذیب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع - هافبک تیم استقلال مدعی است که داور باید خطای مدافعان شمس آذر روی او را پنالتی می‌گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال استقلال بابت پیروزی این تیم مقابل شمس آذر و بازگشت دوباره آبی‌پوشان به صدر جدول ابراز خوشحالی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است