اقتصادی 13:54 - 05 خرداد 1394
بورس تهران امروز در روند منفی با ۸۳ واحد کاهش به کار خود پایان داد این در حالی است که با افت و خیز فرآیند حمایتی حقوقی‌ها و صندوق توسعه روند حرکتی شاخص‌ها با الگوی زیگزاگی تطبیق یافته است.

 عقب‌گرد ۸۳ واحدی شاخص بورس/ ادامه حمایت زیگزاگی حقوقی‌ها در تابلوی معاملات 





شاخص کلی بازنده نقدی و قیمت در بورس اوراق بهادار تهران امروز سه‌شنبه 5 خرداد ماه جاری با 83 واحد افت در محدوده 63 هزار و 413 واحد ایستاد. شاخص قیمت وزنی نیز در این روز با ریزش 35 واحدی به رقم 26 هزار و 638 واحد رسید.



در بازار امروز شاخص بازار اول در حالی با ریزش 136 واحدی به محدوده 45 هزار و 763 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 299 واحدی عدد 130 هزار و 785 واحد را تجربه کرد.



در این روز شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افت 3 واحدی رقم 714 واحد را تجربه کرد.



طی امروز ارزش معاملات بورس تهران به بیش از 81 میلیارد تومان بالغ شد که حاصل دست به دست شدن 323 میلیون و 288 هزار و 934 سهم در 43 هزار و 837 دفعه معامله بود.



بازار فرابورس نیز در این روز شاهد معامله بیش از 62 میلیون برگه سهم و دارایی مالی قابل معامله در این بازار به ارزش 54 میلیارد تومان در 15 هزار دفعه معامله بود.



در بازار امروز جریان کلی معاملات در روندی متعادل اما همچنان بی‌رونق ادامه یافت. در روزهایی که بازار سهام به شدت کمبود نقدینگی را در کلیت معاملات این بازار لمس می‌کند، اغلب معاملات سهام میان بورس‌بازان فعال این بازار جابجا می‌شود.



روند حمایت از بازار سهام با توجه به عدم شادابی لازم بر فضای کلی معاملات بازار به نظر می رسد در فرآیندی زیگزاگی و در موقعیت‌های زمانی متفاوت مدیریت و پیگیری می‌شود.



در معاملات امروز بازار سهام بیشترین تاثیر منفی در نماگرهای بورسی را در گروه‌های بانکی، خودرویی و پالایشی‌ها می‌توان دید با این همه در نمادهای معاملاتی پیشرو این گروه‌ها همچنان علاقه حقوقی برای افزایش نقدشوندگی سهام و جلوگیری از شکل‌گیری صف‌های فروش به خوبی دیده می‌شود.



با وجود افزایش یک درصدی دامنه نوسان قیمت سهام از ابتدای این هفته روند کلی معاملات در نماد معاملاتی شرکت‌های بزرگ نشان می‌دهد که خرید و فروش‌ها اغلب حول قیمت پایانی تابلو جریان دارد در عین حال معامله‌گران حرفه‌ای بورس با نوسانی شدن قیمت سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های کوچک و اغلب حاضر در بازار دوم بورس برای نوسان‌گیری موقت از خود علاقه نشان می‌دهند.




6447229
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل سازمان اموال تملیکی استان تهران گفت: اولین مزایده اموال منقول و غیر منقول سازمان اموال تملیکی استان تهران از سوم تا ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: با مدیریت صادرات و گرم شدن هوا، قیمت پیاز در بازار به تعادل می‌رسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شود
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب گفت: با بارش‌های اخیر در نقاط مختلف بلوچستان جنوبی و مرکزی، برای این مناطق ۲ تا ۴ سال تامین آب مطمئن خواهیم داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: واردات روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی خود زمینه ساز تقویت و تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی خود زمینه ساز تقویت و تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای ضوابط جدید تأمین ارز از محل واردات در مقابل صادرات برخی کالاهای حوزه‌ جهاد کشاورزی را اعلام کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به کاهش جمعیت دامی در سال‌های گذشته بدلیل شرایط خشکسالی، مسئولان وزارت جهاد با اجرای سیاست‌های تولید قراردادی دام و واردات دام پایه پروار بدنبال رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ۸۸۷ نقطه پرحادثه، ۴۰۰ نقطه در سال گذشته رفع و ۴۸۷ نقطه باقی‌مانده دیگر نیز امسال ایمن‌سازی خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است