سیاسی 02:15 - 15 خرداد 1399
یک کارشناس مسایل فلسطین گفت: اگر تمام فرازها و بخش‌های وصیت‌نامه امام(ره) عملیاتی شود جامعه اسلامی به یک وحدت پایدار خواهد رسید.

هانی‌زاده: وصیت نامه امام(ره) نقشه راه جهان اسلام در زمان حال و دهه‌های آینده است

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا گفت: وصیت نامه امام را می‌توان به عنوان نقشه راه جهان اسلام در دهه‌های آینده و زمان حال در نظر گرفت. فرازهای مهمی در این وصیت نامه وجود دارد که اگر تمام این فرازها و بخش‌ها عملیاتی شود جامعه اسلامی به یک وحدت پایدار خواهد رسید.

وی ادامه داد: دشمنان امت اسلامی در تلاش هستند از شکل‌گیری وحدت اسلامی بین ملت‌ها و دولت‌های جلوگیری کنند و با این کار مانع اجرای استراتژی امام خمینی که ایجاد وفاق و همدلی بین همه مسلمانان است، شوند.

این کارشناس مسایل فلسطین با بیان این‌که امام خمینی در وصیت نامه خود که 30 سال پیش نوشته شده است به دقت سرفصل‌ها و فرازهای مربوط به سیاست خارجی و وحدت جهان اسلام را بیان کرده‌اند افزود: ایجاد وفاق بین همه طیف‌های سیاسی و مذهبی در منطقه و در میان کشورهای اسلامی در وصیت نامه امام مورد توجه است و شاهد هستیم که امام با قدرت درباره بسیاری از مسایل و رویکردها پیش‌گویی و پیش‌بینی سیاسی کرده‌اند. اما سرفصل دیدگاه امام درباره مساله صلح خاورمیانه و فلسطین حرکت به سمت یک وحدت قابل قبول میان همه ملت‌های مسلمان است.

هانی‌زاده با بیان این‌که هنوز بخش‌های مهمی از وصیت‌نامه امام عملیاتی نشده است اظهار کرد: باید راهکار جامعی برای اجرای این بخش‌ها در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی  به لحاظ ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی پیدا کرد و همه دستگاه‌ها موظف به پیاده سازی آن شوند.

وی تاکید کرد: می‌توان امیدوار بود که اگر تمام فرازهای وصیت نامه امام اجرایی شود دستاورد و نتیجه اجرای آن هم برای ملت ایران و هم ملت‌های منطقه و جامعه اسلامی موجب خیر و برکت باشد به ویژه این برکت در حوزه وحدت ملی و منطقه‌ای حایز اهمیت است.

انتهای پیام


10559794
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای حکم بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم توسط دولت سالانه بیش از صد میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدار‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، روز پنجشنبه با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار رمضان شریف انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی را کذب دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور در گفتگو با استاندار سیستان و بلوچستان بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران امروز در دیدار با وزیر خارجه مالت در نیویورک ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی این رژیم پاسخ خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون اول رئیس جمهور به نخست‌وزیر سوریه گفت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است