سیاسی 12:29 - 08 شهریور 1393
امیر سرتیپ موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش گفت: امروز با حوادثی که شاهد آن هستیم بیش از همیشه بر همه اثبات شده که قدرت لازمه حیات یک ملت است و مؤلفه نظامی قدرت یکی از تعیین‌کننده‌ترین مؤلفه های آن است.

بیش از همیشه اثبات شده که قدرت لازمه حیات یک ملت است
به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم آغاز دوره‌های بیست و پنجم و نهم حرفه‌ای دافوس آجا که صبح امروز برگزار شد با اشاره به پیروزی مقاومت فلسطین بر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این پیروزی از این جهت که بار دیگر به صراحت بر قدرت مقاومت تأکید و آن را تأیید کرد اهمیت مضاعفی دارد.
 
وی با بیان این که منظور از مقاومت؛ معنا، مفهوم و روش آن است؛ افزود: امروز بدون کوچک‌ترین تغییری می‌توانیم در کنار مؤلفه‌های قدرت سیاسی، اقتصادی، نظامی، سرزمینی و جمعیتی؛ قدرت مقاومت را به عنوان یک مفهوم بدانیم چرا که مقاومت می‌تواند در کنار سایر مؤلفه‌های قدرت مستضعفان عالم را به این مؤلفه امیدوار کند.
 
امیر موسوی در ادامه تصریح کرد: پیشنهاد بنده به دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش این است که به هر مقطع زندگی خود به عنوان یک مأموریت نگاه کنند و آن را مهم ترین کار ارتش بدانند. در این صورت بازده، نتیجه و بهره‌وری آن متفاوت خواهد بود.
 
جانشین فرمانده کل ارتش گفت: امروز با حوادثی که شاهد آن هستیم بیش از همیشه بر همه اثبات شده است که قدرت، لازمه حیات یک ملت است و مؤلفه نظامی قدرت اگر مهم ترین نباشد قطعاً یکی از مهم ترین و تعیین‌کننده‌ترین مؤلفه‌هاست.
 
امیر موسوی تأکید کرد: علم هم قدرت است و هم با واسطه قدرت‌آفرین می‌شود و دافوس محل تلاقی این دو مؤلفه قدرت است. یعنی هم عالی‌ترین سطح علم نظامی‌گری و هم عالی‌ترین سطح نظامی‌گری علمی است.
 
وی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین هدف دافوس این است که برای ادامه حیات مستقل و سربلند ملت ایران تلاش ‌کند.
 
وی ادامه داد: سند راهبردی تربیت و آموزش ارتش سه چهار سالی است که تهیه، تصویب و ابلاغ شده است. همچنین سند راهبردی علم و فناوری ارتش نیز با تلاش محققین تهیه و تصویب شده و اخیراً نیز ابلاغ شده است.
 
شایان ذکر است این دوره از دافوس آجا، دوره 25 و 9 حرفه ای دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش است که برای آموزش مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی در گرایش های زمینی، پدافند هوایی، هوایی، دریایی، پشتیبانی خدمات رزمی، جنگال و سایبر پذیرفته شده و از میان افسران واجد شرایط یکان های ارتش، وزارت دفاع، ستاد کل، ناجا و کشورهای دوست و هم پیمان می باشند.   

4599183
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است