سیاسی 21:24 - 14 تیر 1394
رئیس مرکز مطالعات حدیث گفت: موقعیت نظام، مردم و رهبر ما قابل قیاس با دوران امام مجتبی(ع) نیست، مردم انقلابی ما هرگز نخواهند گذاشت نظام و رهبر مقدس انقلاب در آن موقعیت قرار گیرد که قابل تشبیه با دوره سخت امام حسن مجتبی(ع) باشد.

حتی‌اندیشه رهبرانقلاب هم تحریف می‌شود
به گزارش فرهنگ نیوز،‌ محمدحسین رجبی‌دوانی رئیس مرکز مطالعات حدیث و استاد دانشگاه در دیدار اساتید دانشگاه‌ها با مقام معظم رهبری طی سخنانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مرقد امام (ره) افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود فرمودند که: «تحریف شخصیت‌ها برای این است که ارکان اصلی شخصیت آن انسان بزرگ یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود یا به صورت انحرافی و سطحی معنا شود ... » که من با اجازه ایشان ۲ نکته را به آن اضافه می‌کنم و آن اینکه نماد دیگری از تحریف می‌تواند عمل نکردن به رهنمودها و به اصول حضرت امام (ره) و یا در دروغ بستن به ایشان باشد و از سابق در تاریخ ما شاهد این مسئله بوده‌ایم.
 
رجبی‌دوانی با اشاره به زندگی حضرت رسول اکرم (ص) افزود: در آن زمان کفار و مشرکان برای جلوگیری از نفوذ کلام آن حضرت نسبت سحر و جادو به ایشان بستند تا مردم در گوش خود پنبه بگذارند و صدای حق شنیده نشود.
 
وی افزود: وقتی جریان‌های مسیحی و صلیبی در برابر اسلام خود را باخته بودند آئین پاک اسلام را به دروغ محمد پرستی جلوه دادند و آن را شرک قلمداد کردند.
 
رجبی‌دوانی یادآور شد: گذشته از دشمنان بیرونی، آنهایی که با ولایت زاویه داشتند به تحریف شخصیت پیامبر بزرگوار ما پرداختند و دروغ‌هایی را حتی در حیات آن وجود مقدس به ساحت قدسی‌ ایشان نسبت دادند.
 
رئیس مرکز مطالعات حدیث با اشاره به سخنان امام علی(ع) در نهج‌البلاغه، گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند به قدری در عهد رسول‌الله به ساحت آن مقدس دروغ بستند که حضرت به خطبه ایستاد و فرمود کسانی که به عمد نسبت‌های دروغی به من می‌دهند جایگاهشان پر از آتش خواهد بود.
 
این استاد دانشگاه تأکید کرد: از طرفی می‌بینیم برخی از اصحاب که برای ربودن قطره‌های آب وضوی پیامبر از هم سبقت می‌گرفتند بعد از ارتحال آن حضرت چگونه بزرگترین و مهم‌ترین سفارش پیامبر عظیم‌الشأن را به فراموشی سپردند و یا با برداشت‌های غلط از معنای ولایت، رهبری جامعه اسلامی را به محبت و دوستی تفسیر و تعریف کردند و به آن هم در عمل پایبند نبودند.
 
وی در ادامه گفت: از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان خارجی تلاش کردند برای جلوگیری از نفوذ کلام امام (ره) و از میل و اشتیاق مسلمانان جهان به راه ایشان جلوگیری کنند. در داخل هم منافقان و بعضا برخی افرادی که زاویه‌هایی پیدا کرده بودند، به تحریف شخصیت حضرت اما (ره) پرداختند.
 
رجبی‌دوانی ادامه داد: امام (ره) در وصیت‌نامه خود می‌فرمایند: « اکنون که من حاضرم بعضی نسبت‌ها بی‌واقعیت به من داده می‌شود و ممکن است پس از من بر حجم آن افزوده شود پس عرض می‌کنم آنچه به من نسبت داده می‌شود قابل تصدیق نیست مگر آنکه صدا یا خط و امضای من باشد با تصدیق کارشناسان و یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم.»
 
رئیس مرکز مطالعات حدیث تصریح کرد: امام (ره) گویی امروز را پیش‌بینی می‌کردند و اینکه افرادی بعد از رحلت ایشان به آن حضرت مسائلی را نسبت دهند با سندی که به جای گذاشتند به این مسئله پاسخ لازم را دادند.
 
این استاد دانشگاه تأکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب حتی در جریان فتنه ۸۸ هم ما می‌بینیم کسانی دم از راه و خط امام (ره) می‌زدند در حالی که استکبار برای آنها هورا می‌کشید. آنها می‌خواستند چهره پاک و استکبار ستیز امام (ره) را مصادره به مطلوب کنند.
 
رجبی‌دوانی گفت: در حوادث بعدی هم می‌بینیم کسانی که با ولایت زاویه دارند با برداشت‌های غلط از سیره و راه امام (ره) تلاش دارند ایشان را وارونه جلوه دهند.
 
وی افزود: این افراد تلاش می‌کنند راه امام (ره) را برای نسل‌های آینده به گونه‌ای جلوه دهند که گویی ایشان متعلق به تاریخ است و دوران آن حضرت گذشته و راه و خط امام (ره) در دوره کنونی پاسخ‌گو نیست. حال اینکه می‌دانیم تمام اصول، مبانی تفکر و اندیشه امام (ره) برگرفته از قرآن و سنت است و همانطور که قرآن و سنت تا دنیا دنیاست، باقی است و چراغ راه هدایت. سیره تابناک امام (ره) هم اینگونه بوده، کهنه شدنی نیست و اصولی ثابت و همیشگی است.
 
رئیس مرکز مطالعات حدیث گفت: متاسفانه نسبت به رهنمودها و اندیشه‌های مقام معظم رهبری هم تحریف صورت می‌گیرد البته این تحریف در قالب برداشت‌های غلط و یا مسکوت گذاشتن و عمل نکردن به آنهاست.
 
رجبی‌دوانی افزود: مقام معظم رهبری چند سال پیش در پاسخ به برداشت اشتباه یکی از دولتمردان فرمودند که: « ما در موقعیت شعب ابی‌طالب نیستیم و در موقعیت بدر و خیبریم» که متاسفانه این رهنمود اساسی مورد باور مسئولان سابق قرار نگرفت.
 
وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری سیاست‌هایی را که پیرامون مذاکرات است را به خوبی مدیریت کردند و از آن با اصل قرآنی و سیره نبوی «نرمش قهرمانانه» یاد کردند. تا اگر بناست سیاست این باشد که به دشمن امتیازاتی داد امتیازاتی هم گرفت تا برآیند جبهه حق باشد و به زیبایی آن را به مسابقه کشتی تشبیه کردند که در مسابقه کشتی هرگز دست دو طرف به عنوان برنده بالا نمی‌رود و یک برنده و یک بازنده هست و مسلم است که برنده باید جبهه حق و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.
 
وی افزود: متاسفانه در این مسئله بدترین حالت نرمش که برای وجود مبارک امام مجتبی (ع) پدید آمد اصل قرار گرفت کجا موقعیت نظام، مردم و رهبر ما قابل قیاس با آن دوران است. در آن دوره خواص و اشراف خائن با معاویه ارتباط برقرار کرده و می‌خواستند امام حسن (ع) را زنده یا کشته تحویل دشمن دهند حال آنکه مردم انقلابی ما که حماسه ۹ دی، ۲۲ بهمن‌ها و اخیرا حماسه بزرگ تشییع پیکر شهدای غواص را آفریدند هرگز نخواهند گذاشت نظام مقدس ولایت و رهبر مقدس انقلاب در آن موقعیت قرار گیرد که ما قابل تشبیه با دوره سخت امام حسن مجتبی (ع) باشیم.
 
وی تاکید کرد: جا دارد اصول و مبانی نظری اندیشه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان اصول ثابت و نقشه راه نظام جمهوری اسلامی تعریف شود تا قابل تحریف برای کسانی که با مقاصد خود در پی‌آنند نباشند و آنچه در سیره عملی امام (ره) و اندیشه‌های آن حضرت که می‌توانند عملیاتی شود و همچنین مقام معظم رهبری به عنوان قانون در نظام جمهور اسلامی تثبیت شود تا از آن تخطی نشود.
 
وی در خاتمه گفت: در موقعیتی که ما در کشور در محافل علمی متخصصان فلسفه غربی را داریم چرا نباید متخصص اندیشه‌ها و افکار امام (ره) تربیت کرده باشیم و افرادی باشند که بتوانند ضمن حفظ‌ این اندیشه‌ها و آرمان از تحریف آن جلوگیری کنند.

6701452
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است