استانی 20:17 - 26 مهر 1397

یزد پایلوت اجرای تبصره ۱۹ شود/حضور ۸۰ هزار افغانستانی در یزد

به گزارش خبرنگار مهر، سیدابوالفضل موسوی‌ بیوکی امروز در جلسه شورای برنامه ‌ریزی و توسعه استان یزد با اشاره به اینکه در کل کشور با پدیده طرح‌های نیمه تمام مواجه هستیم، اظهار داشت: در بسیاری از نقاط طرح‌های نیمه تمام به ساختمان‌های متروکه تبدیل شده که از یک سو ساخت و تکمیل آنها هزینه بسیاری دارد و از سوی دیگر، رها کردن آنها هدر دادن بیت المال است.

وی آمار پروژه های نیمه تمام کشور را ۷۲ هزار پروژه اعلام کرد و بیان داشت: برای تکمیل این طرح‌ها به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با بیان اینکه راه برون رفت از این مشکل، واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی است، افزود: یزد در این زمینه پیشتاز بوده و عملکرد نسبتا خوبی نسبت به سایر نقاط کشور داشته است.

موسوی بیوکی خاطرنشان کرد: در تبصره ۱۹ بودجه سال ۹۷ تأکید شده که دولت مکلف است در راستای واگذاری پروژه‌های نیمه ‌تمام به بخش خصوصی اقدام کند و در این راستا، ۱۲ هزار پروژه از این تعداد را دولت، قابل ‌واگذاری به بخش خصوصی اعلام کرده است.

وی با تأکید بر ضرورت معرفی استان یزد به‌ عنوان پایلوت در بحث تبصره ۱۹ در راستای واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش غیردولتی، افزود: اگر خواستار این هستیم که بازار نقدینگی در کشور کنترل شود، باید بخش خصوصی را به سمت اجرایی شدن پروژه‌های نیمه‌ تمام بکشانیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری سیستم دولتی به ‌گونه‌ای است که ۳۰ درصد اعتبارات تمامی دستگاه‌های اجرایی را در بافت‌های فرسود قرار می‌دهد بنابراین همه دستگاه‌ها باید توجه خود را به آن چشم ‌انداز معطوف کنند.

وی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به جمعیت استان یزد بیان کرد: علاوه بر جمعیت موجود در استان، ۸۰ هزار نفر از افغانستانی‌ها نیز در این شهر مقیم شده اند که این امر پدیده حاشیه نشینی را به سرعت و به شدت در یزد گسترش داده است.

موسوی بیوکی خاطرنشان کرد: اکنون وضعیت به نحوی است که به نظر می‌رسد حاشیه نشینی در یزد در حال نهادینه شدن است و این امر نگران کننده است.


9946867
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است