استانی 16:16 - 07 آذر 1393
امام جمعه اسفراین:
امام جمعه اسفراین گفت: دشمنان گروه‌های تروریستی و تکفیری را برای تخریب چهره اسلام به راه انداخته‌اند از این رو علمای شیعه و سنی جهان اسلام باید اسلام واقعی را برای مردم جهان تشریح کنند.

دشمنان گروه‌های تکفیری را برای تخریب چهره اسلام به راه انداختند

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، حجت‌الاسلام قدیر محمدیان در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اسفراین که با حضور نمازگزاران در محل مسجد اعظم امام خمینی برگزار شد ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه (س) گفت: آن حضرت در دامان کسانی همچون اباعبد‌الله‌الحسین (ع) و حضرت زینب (س) پرورش‌یافته بود بنابراین می‌توان حضرت رقیه (س)‌ را نمونه‌ای کامل از تربیت دانست.

وی افزود: پرورش یافتن در محیطی که از فضایل اخلاقی سرشار بود، موجب شد که وی با وجود سن کم از یک معرفت بالا نسبت به شرایط جامعه برخوردار باشد.

خطیب جمعه اسفراین با اشاره به فرارسیدن روز 10 آذر ماه و سالروز شهادت آیت‌الله مدرس ادامه داد: سید حسن مدرس یکی از چهره‌های درخشان تاریخ تشیع بشمار می‌رود که زندگی و اخلاق و رفتار و نیز جهت‌گیری‌های سیاسی و اجتماعی وی برای مشتاقان حق و حقیقت نمونه خوبی است.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان اصلی‌ترین جایگاه تبلور خواست و تصمیم مردم در حاکمیت جایگاه والایی دارد و نقش ویژه مجلس در تصمیم‌گیری کلان کشور و قانون‌گذاری برای انجام امورات جاری باعث شده است تا اهمیت این نهاد دوچندان شود.

محمدیان افزود: به فرمایش امام راحل مجلس خوب همه چیز را خوب می‌کند و مجلس بد همه چیز را بد می‌کند.

امام جمعه اسفراین با اشاره به کنگره جهانی تکفیری‌ها گفت: دشمنان گروه‌های تروریستی و تکفیری را برای تخریب چهره اسلام ایجاد کرده‌اند و علمای شیعه و سنی جهان اسلام باید اسلام واقعی را برای مردم جهان تشریح کنند.

وی روشنگری نسبت به نقش سیاست‌های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در احیای جریان تکفیری را از وظایف بزرگ علما در کشورهای اسلامی برشمرد و افزود: جریان تکفیر و حکومت‌های پشتیبان آن کاملاً در جهت اهداف استکباری یعنی آمریکا و دولت‌های استعماری اروپایی و رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند و با ظاهری اسلامی عملا در خدمت آن‌ها هستند.

خطیب جمعه اسفراین در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش، جدیت و ایستادگی هیئت مذاکره کننده ایرانی گفت: در عرصه اندیشه اظهار نظر اشکالی ندارد اما در عرصه عمل باید یک‌صدا و واحد پشت سر ندای رهبری باشیم و فصل‌الخطاب برای همه باید سخنان گوهربار ایشان باشد.

وی مسئله هسته‌ای را فقط یک بهانه خواند و یادآور شد: طی این مذاکرات بسیاری از کسانی که به آمریکا اعتماد داشتند چهره واقعی آمریکا را دیدند و متوجه شدند که آن‌ها قابل اعتماد نیستند و تنها رمز پیروزی ایستادگی و مقاومت است.


5289823
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است