گوناگون 07:30 - 09 آذر 1394
شرکت‌کنندگان در یک کمپین محیط‌زیستی در اعتراض به تصمیم دولت فرانسه در ممانعت از برگزاری راهپیمایی طرفداران محیط‌زیست در پایتخت این کشور همزمان با برگزاری کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل، خیابان‌های این شهر را مملو از کفش کردند.

به گفته این افراد، این کفش‌ها نماد کسانی است که دولت فرانسه مانع حضور آنها در راهپیمایی امروز شده است. کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل (COP21) 2هفته پس از حملات تروریستی پاریس با حضور 195کشور جهان از امروز تحت تدابیر شدید امنیتی در این شهر آغاز به‌کار می‌کند و به‌مدت 12روز ادامه خواهد داشت. 147کشور در سطح سران در این کنفرانس شرکت کرده‌اند. طبق گزارش رسانه‌های فرانسه، معترضان بیش از 20هزار جفت کفش در میدان ریپوبلیک، میدان اصلی پاریس و همچنین خیابان‌های مرکز شهر قرار داده‌اند.

طبق اعلام دولت فرانسه به‌دلیل شرایط امنیتی پایتخت و با توجه به اعلام حالت فوق العاده از سوی فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، تمامی تجمع‌های عمومی ازجمله راهپیمایی فعالان محیط‌زیستی ممنوع شده است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که 9 نفر از نیرو‌های وابسته به گروه تروریستی داعش در حمله‌های انتحاری و تیر‌اندازی در 6 نقطه ازپاریس 130 نفر را کشتند و بیش از 350 نفر دیگر را زخمی کردند.

همزمان نیروهای امنیتی فرانسه دست‌کم 24نفر از فعالان محیط‌زیستی این کشور را تحت بازداشت خانگی قرار داده‌اند تا مانع حضور آنها در خیابان‌های پاریس شوند. طبق اعلام وزیر کشور فرانسه این افراد پیش از این در راهپیمایی‌های مشابه دست به اقدامات خشونت بار زده‌اند و بازداشت آنها برای جلوگیری از تکرار چنین وقایعی است. 6300نیروی پلیس برای تأمین امنیت کنفرانس بین‌المللی آب و هوا در پاریس و اطراف این شهر به‌کار گرفته شده‌اند.

سران کشورها در این کنفرانس تلاش خواهند کرد به توافقی جهانی برای مقابله با پدیده گرم شدن زمین از طریق کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای دست پیدا کنند. دیروز در آستانه کنفرانس تغییرات آب و هوایی، طرفداران محیط‌زیست در نزدیک به 50شهر بزرگ دنیا دست به راهپیمایی زدند.


7447413
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است