گوناگون 11:11 - 22 بهمن 1394
بهمن ماه هر سال خاطره خوش بهار انقلاب را در خاطر مردمان ایران‌زمین زنده می‌کند و برای مردمان دیار کویر افزون بر این، یادآور آغاز فعالیت یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه‌های پزشکی کشور پس از انقلاب است.

دانشگاه علوم ‌پزشکی یزد در جمع 10 دانشگاه برتر کشور در سی و دومین بهار خود

دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با همت والای سومین شهید محراب در دیار دارالعلم یزد با 34 دانشجو در 22 بهمن‌ ماه سال 1362 تاسیس شد.

در سی و دومین بهار دانشگاه علوم پزشکی یزد دکتر محمدرضا میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، گفت: اینک پس از سی و دو سال، نهال آن نهاد علمی به درخت تناوری تبدیل شده که در سایه‌سار آن دردها به درمان و سلامت مردم به سامان می‌رسد و جویندگان علم، دانش و مهارت خدمت می‌آموزند.

وی ادامه داد: شاید بسیاری از مردم هنوز به یاد داشته باشند، زمانی را که پزشکان هندی و پاکستانی در جای جای استان به کار درمان خلق می‌پرداختند اما اکنون در سی و دومین سال تاسیس دانشگاه علوم پزشکی،استان یزد در شاخص‌هایی چون "نسبت متخصص به جمعیت" و "نسبت تخت بیمارستانی به جمعیت"در ردیف رتبه‌های نخست کشوری است.

به گفته این مسئول، دانشجویان علوم‌پزشکی از اقصی نقاط کشور این دیار را برای کسب دانش انتخاب می‌کنند و در حال حاضر دانشگاه علوم‌پزشکی شهید صدوقی یزد با 83 رشته تحصیلی دانشگاهی در مقاطع کارشناسی تا فلوشیپ، در آخرین ارزیابی آموزشی وزارت بهداشت در بین 56 دانشگاه علوم پزشکی با کسب رتبه هشتم کشوری در ردیف 10 دانشگاه برتر علوم پزشکی کشور قراردارد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون که شاهد هستیم که سلامت مردم در ردیف اولویت‌های اول نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است، خوشبختانه استان یزد در اجرای برنامه ملی تحول نظام سلامت در زمره‌ی استان‌های برتر کشور قرار است.

رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی یزد همچنین اعلام کرد: امروز بیش از 86 هزار نفر از مردم استان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار گرفته‌اند و هزینه‌های کمرشکن بیمارستانی برای روستائیان و اقشار آسیب‌پذیر به سه درصد و برای سایر هموطنان به شش درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به انجام رایگان زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دانشگاهی، اظهار کرد: سیمای بیمارستان‌ها با اجرای بهبود هتلینگ تغییر کرده و به سمت جایگاه و شأن مردم عزیزمان در حال تغییر است و دیگر، بیمار و همراه وی جهت تهیه ملزومات پزشکی به خارج از بیمارستان ارجاع نمی‌شوند و ارائه خدمات فعال بهداشتی نیز برای تمام جمعیت استان در حال اجراست.

دکتر میرجلیلی با اشاره به افزایش 11 ‌هزار مترمربع فضای آموزشی دانشگاه در سال گذشته، اعلام می‌کند: در حال حاضر فضای آموزشی دانشگاه به بیش از 53 هزار مترمربع رسیده ‌و بر این اساس، سرانه فضای آموزشی دانشگاه به 9.3 مترمربع رسیده که در مقایسه با شاخص کشوری یعنی 8.26، از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: از مجموع 39 مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی، در حال حاضر برخی از آنها در سطح کشور و برخی همچون پژوهشکده تولید مثل و مرکز تحقیقات خون و انکولوژی این دانشگاه، در سطح جهانی شناخته شده هستند و مقالات علمی را از سراسر جهان در نوبت چاپ دارند.

این مسئول در همین رابطه نیز به اجرای طرح‌های تحقیقاتی بزرگ و بلندمدت مانند کوهورت شاهدیه، طرح یاس(سلامت مردم یزد) و تمیز(تغذیه مردم یزد) اشاره کرد و گفت: نتایج این طرح‌ها برای تدوین برنامه‌های سلامت محور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میرجلیلی در پایان با اشاره به دیگر دستاوردهای این دانشگاه طی این سه دهه، تاکید کرد: آنچه مهم است این که با تکیه بر خودباوری که ارمغان انقلاب اسلامی بود، استان دارالعلم یزد هم‌اکنون در عرصه علوم‌ پزشکی کشور تلألو دارد و می‌رود تا با بهبود بیش از پیش شاخص‌های سلامتی و ارتقای خودمراقبتی و افزایش سواد سلامت مردم، به سطح مطلوبی از توسعه پایدار نائل شود.

انتهای پیام


7673723
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است