بین‌الملل 18:03 - 04 آبان 1399
اردوغان بار دیگر تاکید کرد که آنکارا قصد ندارد از خرید سیستم های اس ۴۰۰ روسی صرف نظر کند.

اردوغان: از خرید اس ۴۰۰ صرف نظر نمی کنیم

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی،  رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در شهر مالاتیا اظهار داشت: ‌آمریا نمی داند با چه کسی روبرو شده، به ما گفتید اس ۴۰۰ ها را به روسیه برگردانیم برای تحویل اف-۳۵ اقدام کردیم ولی ما را تهدید کردید. گفتید که سامانه‌های اس-۴۰۰ را به روسیه برگردانید. ما یک دولت قبیله‌ای نیستیم، ما ترکیه هستیم.

او سپس یادآور شد که ترکیه پول اف ۳۵ ها را پرداخت کرده و واشنگتن هرگز آنها را تحویل آنکارا نداده است.

اردوغان افزود: قدرت‌هایی که دنیا را به جایی غیرقابل زندگی تبدیل کرده‌اند، برای آنکه بازی‌هایشان را برهم زده و چهره واقعی‌شان را برملا کرده‌ایم ما را آماج حملات قرار داده‌اند. اما تاثیری بر ما ندارد، به رویه خود ادامه خواهیم داد.. 

او گفت: از مبارزه با تروریسم تا عملیات‌های برون مرزی٬ هیچ خطایی که باعث سرافکندگی ملتمان شود، انجام نداده و نخواهیم داد.

اردوغان در پاسخ به اظهارات نژاد پرستانه نماینده مجلس هلندگفت: در قاموس ما فاشیسم وجود ندارد، فاشیسم کار شما است. ما با عدالت اجتماعی سروکار داریم. مادامی که اجازه نمی‌دهیم آن دسته از بد طینتانی که اگر زورشان برسد دست به تخریب کشورمان می‌زنند، به هدفشان برسند آنها با موذی‌گری و بی‌اخلاقی‌های جدید مقابل‌مان ظاهر می‌شوند. با اذن خداوند و حمایت ملت‌ به این مسیر مقدس علی‌رغم تمام اقدامات آنها ادامه خواهیم داد.

او درباره جنگ در قره باغ نیز گفت: برخی از آمریکایی‌ها به برادرم الهام (علی‌اف) زنگ زده و می‌گویند: 'می‌دانیم چه کسانی همراه شما هستند. اردوغان و ترکیه. ما اگر لازم باشد ترکیه را تحریم خواهیم کرد'. آنها متوجه نیستند که با چه کسی روبرو شده اند٬ تحریمت هر چه هست٬ اعمال کن. تاخیر نکن!

انتهای پیام


10779423
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش کره جنوبی به تازگی در حال بررسی ممنوعیت گوشی‌های آیفون در ساختمان‌های نظامی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دومینوی استعفای فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد که وزیر دارایی این رژیم، فرماندهان نظامی را مسئول شکست در عملیات طوفان الاقصی می‌داند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیر برنامه جهانی غذا می‌گوید غزه تا ۶ هفته دیگر هر سه مرحله ناامنی غذایی، سوء تغذیه و مرگ و میر به خاطر گرسنگی را پشت سر خواهد گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از مجلس سنای آمریکا به خاطر تصویب بسته کمک نظامی ۱۴ میلیارد دلاری برای اسرائیل تشکر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیروی هوایی کره جنوبی اعلام کرد: سئول و واشنگتن رزمایش فضایی مشترکی را برای آنچه که «دفع حملات مختل کننده سیستم موقعیت‌یابی جهانی و سایر تهدیدات فضایی کره شمالی» عنوان شد، برگزار کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در میانه دور پنجم رهاسازی پساب نیروگاه فوکوشیما در دریا، این روند به دلیل قطعی برق به حالت تعلیق درآمد.  
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کرملین در واکنش به انتقال کمک‌های میلیاردی آمریکا به اوکراین گفت که آن تغییری در میدان جنگ ایجاد نمی‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی وزش باد شدید از صحرای بزرگ آفریقا به سمت یونان، شهر آتن در غباری نارنجی رنگ فرو رفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام وزارت امور خارجه چین با اشاره سفر وزیر خارجه آمریکا به پکن گفت مدیریت تعارضات همیشگی در روابط پکن- واشنگتن هدف دیدارها در این میزبانی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور ترکیه و وزارت خارجه قطر هر دو گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دوحه قصد دارد رهبران حماس را اخراج کند، رد کرده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است