بین‌الملل 10:27 - 24 خرداد 1397
به درخواست انگلیس؛
با آغاز تجاوزات نظامی ائتلاف عربی تحت امر عربستان به بندر الحدیده یمن که جان غیرنظامیان بسیاری را تهدید می‌کند، انگلیس از رئیس دوره‌ای شورای امنیت خواست تا جلسه رایزنی‌های فوق العاده‌ای را امروز (پنجشنبه) در مورد تحولات کنونی یمن برگزار کند.

شورای امنیت امروز درباره الحدیده یمن تشکیل جلسه می‌دهد

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، واسیلی نبنزیا، رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد که این نهاد جلسه رایزنی‌هایی را با محوریت اوضاع در یمن پنجشنبه شب بنا به درخواست انگلیس برگزار می‌کند. این جلسه پشت‌ درهای بسته برگزار می‌شود.

روزنامه القدس العربی نیز نوشـت، انگلیس درخواستی را به نبنزیا برای برگزاری این جلسه در سایه اطلاعات مربوط حملات هوایی، دریایی و زمینی گسترده ائتلاف عربی به بندر الحدیده ارائه کرد.

نماینده روسیه گفت: این جلسه درباره الحدیده یمن خواهد بود و شورای امنیت از اداره امور سیاسی در دبیرخانه سازمان ملل خواهد خواست تا گزارش مفصلی از وضعیت یمن به خصوص اوضاع الحدیده ارائه کند.

سفیر روسیه از اظهار نظر درباره اینکه شورای امنیت بیانیه‌ای رسمی صادر خواهد کرد یا نه یا اینکه رایزنی‌ها از پشت درهای بسته به جلسه علنی تغییر خواهد یافت، خودداری کرد.

در همین حال، کارل اسکاو، معاون نماینده سوئد در سازمان ملل از ائتلاف عربی تحت امر عربستان خواست تا اقدامات نظامی خود در الحدیده را متوقف کرده و مذاکرات در مورد چگونگی دستیابی به راه حل مسالمت آمیز در یمن را از سربگیرد.

پیشتر آلمان نسبت به پیامدهای این عملیات نظامی ابراز نگرانی کرده و فرانسه نیز دستیابی به "یک راه حل سیاسی مبتنی بر مذاکره" را خواستار شده بود.

در همین حال، مارتین گریفیتس، نماینده سازمان ملل در یمن طرف‌های درگیر در این کشور را به خویشتن‌داری و دور کردن شهر الحدیده از رویارویی‌های نظامی فراخواند.

وی در توئیتی عنوان داشت: تشدید اوضاع نظامی در الحدیده بسیار نگران کننده است و همچنین این عملیات بر مسائل انسانی و سیاسی تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام


9809777
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صد‌ها نفر از ساکنان منطقه‌ای در شمال استرالیا به تازگی با وقوع «طوفان استوایی مگان» و تعلیق روند تخلیه گرفتار شده و ارتباطشان با سایر مناطق این کشور قطع شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شهادت مرد شماره سه جنبش حماس در حمله هوایی هفته گذشته رژیم اسرائیل شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر ارمنستان گفت: ایروان برای جلوگیری از جنگ می‌بایست مرز دقیق‌تری با جمهوری آذربایجان در استان «تاووش» ترسیم کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعضای شورای امنیت حملات حوثی‌ها (انصارالله یمن) علیه کشتیرانی تجاری در دریای سرخ را به شدت محکوم کردند و خواستار توقف فوری آن شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «اعضای شورای امنیت حملات حوثی‌ها (انصارالله یمن) علیه کشتیرانی تجاری در دریای سرخ را به شدت محکوم کردند» و خواستار توقف فوری آن شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کوبا با متهم کردن ایالات متحده در رابطه با تظاهرات اخیر در اعتراض به مشکلات اقتصادی، کاردار سفارت ایالات متحده در این جزیره منطقه کارائیب را احضار کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع نظامی سوری از مقابله سامانه‌های پدافند هوایی این کشور با اهداف متخاصم در آسمان دمشق خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه تلگراف بررسی کرد که چرا رئیس‌جمهور فرانسه درخصوص مسائل مربوط به جنگ اوکراین به طور ناگهانی از «کبوتر صلح به شاهین جنگجو» تبدیل شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع آمریکا نسبت به روابط نیجر با ایران و روسیه ابراز نگرانی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه اروپا تحریم شهرک نشینان افراطی که فلسطینیان در کرانه باختری را مورد خشونت قرار می‌دهند، تصویب کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است