سیاسی 16:03 - 04 اردیبهشت 1397
روسیه و چین در حال تنظیم پیش‌نویس بیانیه‌ای در راستای جلب حمایت کامل کشورهای عضو سازمان ملل از توافق هسته‌ای ایران هستند.

تنظیم پیش‌نویس بیانیه حمایت از برجام توسط چین و روسیه

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر یرماکوف نماینده خلع سلاح روسیه در یک کنفرانس عدم اشاعه که در ژنو برگزار شد، تاکید کرد که توافق هسته‌ای ایران که آن را با نام برجام می‌شناسیم، بسیار شکننده است و هرگونه تلاشی برای اصلاح آن بر رژیم عدم اشاعه بین‌المللی تاثیر می‌گذارد.

یرماکوف افزود: ما از همکاران خود که در این نشست حضور دارند درخواست می‌کنیم که در این باره سکوت نکنند به امید آنکه اوضاع به طور خودکار تغییر یابد بلکه برای حفظ این توافق مهم گام‌های جدی بردارد.

متن پیش‌نویس بیانیه روسیه و چین از دولت‌های عضو سازمان ملل می‌خواهد تا بر حمایت بی‌قید و شرط خود از اجرای جامع و موثر برجام حمایت و سهم قابل توجه این توافق در امنیت بین‌المللی را به رسمیت بشناسد.

****

قرار است روز سه‌شنبه امانوئل مکرون برای گفت‌وگو در مورد برجام و قانع ساختن ترامپ به ماندن در این توافق هسته‌ای به کاخ سفید برود.

مکرون پیشتر گفته بود که هیچ طرح جایگزینی برای توافق هسته‌ای ایران وجود ندارد.

یرماکوف به رویترز در این‌باره گفت: او امیدوار است که حمایت همه کشورهای مهم از جمله شرکای واشنگتن در اروپا که حمایت خود را از برجام اعلام کردند را در پایان کنفرانس دو هفته‌ای کسب کنند.

انتهای پیام


9756834
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ملازهی گفت: ایران و پاکستان در قبال مسائل منطقه‌ای در خاورمیانه دیدگاه‌های مشترکی دارند که در سیاست منطقه‌ای می‌توانیم با یکدیگر هم مسیر باشم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از کارگران و گسترش اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا پرداخته اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت در انتخابات دور دوم مجلس را بسیار مهم تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام حزب موتلفه توطئه‌های جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی را شکست خورده تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پس از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، دقایقی پیش کلمبو پایتخت این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد اهتمام ویژه داشته باشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۹۰ داوطلب در سطح کشور در دور دوم انتخابات برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر کشور گفت: تقسیمات کشوری جدید فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس برگزار خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است