استانی 10:39 - 26 اردیبهشت 1401

ضرورت کاهش ۵۰ درصدی سطح زیر کشت اراضی کشاورزان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای گلستان، فرماندار ویژه گنبدکاووس اظهار کرد: اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان به صورت مستمر در خصوص وضعیت منابع آب به ویژه در سال‌های خشکسالی ضروری است و نیاز به همکاری و مساعدت همه دستگاه‌های ذیربط دارد که نسبت به کاهش سطح کشت در سال جاری اقدام شود.

مهدی دهرویه در این جلسه با تاکید بر جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز گفت: با توجه به آبگیری مخازن آبی شهرستان و نیاز آبی کشت‌های پاییزه و بهاره، آبیاری آنها در اولویت باشد و نسبت به تخلیه آب و تخریب آب بندان های غیرمجاز مسیر گرگانرود اقدام شود.

حسین ثابتی مدیر امور منابع آب شهرستان گنبد نیز در این جلسه، گزارشی از وضعیت بارش، ذخایر زیرزمینی و آورد رودخانه‌ها ارائه کرد و افزود: در راستای مدیریت منابع آب در سال جاری برگزاری جلسات مستمر با کشاورزان و توزیع اطلاعیه‌های متعدد در خصوص خشکسالی انجام شده است.

در این جلسه کاهش ۵۰ درصدی سطح زیر کشت اراضی کشاورزان در کشت بهاره و تابستانه و ۲۰ درصدی مصرف آب زیرزمینی تصویب شد.

همچنین مقرر شد، به منظور اطلاع رسانی در خصوص نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی ومدیریت مصرف بهره برداری از آب توسط کشاورزان همکاری و مساعدت لازم با منابع آب انجام شود.


11562638
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است