گوناگون 18:51 - 18 مرداد 1401

ارتقای استانداردهای فارغ التحصیلی در دانشگاه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی دانشگاه تهران، ششمین دوره «روزی با دانشگاه تهران» با حضور دکتر سید حسن مقیمی رئیس محترم دانشگاه تهران، دکتر هادی بهرامی احسان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، دکتر محمود کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه تهران، دکتر حسن مروتی سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور و برخی از اساتید و معاونان دانشگاه تهران برگزار شد.

سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران امروز در جمع برگزیدگان و رتبه‌های برتر کنکور سراسری در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، با اشاره به قدمت و جایگاه ویژه دانشگاه تهران، گفت: خوشبختانه دانشگاه تهران در کنار جایگاه ویژه‌ای که در کشور دارد، در عرصه بین‌المللی نیز پیشرفت‌های خوب و دستاوردهای ارزشمندی به دست آورده است؛ آخرین دستاورد دانشگاه تهران در عرصه بین‌المللی ناظر بر ارتقای جایگاه دانشگاه تهران در رتبه‌بندی وب دانشگاه‌ها است.

رئیس دانشگاه تهران افزود: بر اساس ویرایش جدید منتشرشده از سوی نظام رتبه‌بندی وبومتریکس، دانشگاه تهران رتبه ۲۹۵ جهانی را کسب کرده است که ۱۰۱ پله نسبت به سال گذشته یعنی جولای سال ۲۰۲۱ ترقی داشته است. این ترقی بسیار قابل ملاحظه است و این موفقیت وقتی نمایان‌تر می‌شود که ببینیم به‌غیر از دانشگاه علوم پزشکی تهران، هیچکدام از دانشگاه‌های کشورمان در این رتبه‌بندی در رتبه زیر ۵۰۰ جهانی قرار ندارند.

وی یادآور شد: نتایج رتبه‌بندی شانگهای که به تازگی منتشر شده و همچنین سایر رتبه‌بندی‌های مطرح در دنیا بیانگر این است که دانشگاه تهران در عرصه بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارد و همیشه در دنیا از مدارک تحصیلی دانشگاه تهران با احترام یاد می‌شود.

دکتر مقیمی به برگزیدگان کنکور سراسری توصیه کرد: انگیزه‌هایی که دارید را همچنان حفظ کنید تا همه ما اعم از دانشجویان، استادان، کارکنان و مسئولان دانشگاه بتوانیم روز به روز به عظمت و بزرگی این امانت (یعنی دانشگاه تهران) که امروز به دست ما سپرده شده است، اضافه کنیم و بتوانیم به جامعه خدمت کنیم.

وی با اشاره به شعار دانشگاه تهران مبنی بر «جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی» خاطرنشان کرد: هدف ما این است که استانداردهای فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران را به گونه‌ای در سطح جامعه و بین‌الملل تنظیم کنیم که نه تنها از نظر جایگاه و شاخص‌های علمی دارای جایگاه ویژه و برتر باشند بلکه از نظر ارتباط با صنعت و بازار کار و شرایط شغلی نیز روز به روز این جایگاه ارتقا پیدا کند.

رئیس دانشگاه تهران یادآور شد: وقتی وضعیت فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی رصد می‌کنیم، می‌بینیم جایگاه‌های ویژه‌ای را کسب کرده‌اند و کمتر سازمان و نهاد موفقی را می‌بینیم که دانشگاه تهرانی در آن حضور نداشته باشد. شاهد هستیم که دانشگاه تهرانی‌ها در هر سازمانی ورود می‌کنند، رهبری تغییر و تحول را به دست می‌گیرند.

سید محمد مقیمی در جمع رتبه‌های برتر کنکور به دوران دانشجویی خود اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۶۹ برای تحصیل در رشته مدیریت وارد دانشگاه تهران شدم و بیش از ۳۲ سال است که در دانشگاه تهران هستم؛ همه مقاطع تحصیلی دانشگاهی را در این دانشگاه گذراندم و بعد هم به عنوان عضو هیأت علمی و الان هم به عنوان خدمتگزار شما در دانشگاه تهران هستم. واقعیت این است که دانشگاه تهران را به عنوان خانه اول خودم می‌دانم و به دانشگاه تهرانی بودن خود افتخار می‌کنم و امیدوارم با حضور و تلاش شما عزیزان در دانشگاه تهران، روز به روز بیشتر شاهد ارتقا و پیشرفت جایگاه دانشگاه تهران باشیم.


11649562
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است