سیاسی 10:38 - 23 دی 1395

قانونگذاران حزب حاکم و حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه پس از اختلاف‌نظرها درباره اصلاح قانون اساسی و بالا گرفتن بحث‌، زد و خورد کردند.



به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هدف از بسته اصلاحات قانون اساسی ترکیه افزایش اختیارات رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه است. شامگاه چهارشنبه نمایندگانی از حزب حاکم عدالت و توسعه (آک پارتی) با نمایندگان حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه در پارلمان درگیر شدند و با تجمع در کنار تریبون مشت و لگد حواله یکدیگر کردند.   



حزب حاکم ترکیه با پشتیبانی حزب ناسیونالیست حرکت‌ ملی‌گرا لایحه اصلاحات را به پارلمان تقدیم کرده است و طبق آن پست ریاست جمهوری تقویت می‌شود تا جلوی بازگشت دولت‌هایی با ائتلاف شکننده گرفته شود. حزب مردم جمهوری‌خواه و حزب حامی کردها موسوم به دموکراتیک خلق هراس دارند که این اصلاحات زمینه تشکیل دولتی خودکامه را ایجاد کند.



به‌رغم این زد و خورد، ماده سه، چهار و پنج از لایحه ۱۸ بندی در جلسه روز چهارشنبه پارلمان ترکیه تصویب شد. این جلسه با بامداد امروز (پنج‌شنبه) ادامه داشت. ادامه بحث‌ها، در جلسه عصر امروز پارلمان ترکیه پیگیری می‌شود.   



این لایحه به حمایت دست‌کم ۳۳۰ نماینده از مجموع ۵۵۰ نماینده نیاز دارد تا به رفراندوم گذاشته شود. احتمال دارد این رفراندوم بهار به رای گذاشته شود. حزب حاکم ترکیه ۳۱۶ نماینده دارد و حزب حرکت‌ ملی‌گرا ۳۹ نماینده. این اصلاحات به اردوغان اجازه انتصاب و اخراج وزرای دولت، گرفتن رهبری حزب حاکم و حکومتداری تا سال ۲۰۲۹ را می‌دهد.

8654034
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت از آماده شدن دولت برای تعامل بیشتر با مجلس آینده خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جمعی از کارگران سراسر کشور صبح امروز با حضور در حسینیه امام خمینی با رهبر انقلاب دیدار کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» با حضور رئیس‌جمهور ایران طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا افتتاح شد
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان محاسبات کشور گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت را جهت بهره برداری در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سومین جلسه جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم در مرحله اول انتخابات درباره اولویت‌های مجلس شورای اسلامی و به میزبانی شریان برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای خود و همچنین به منظور حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا، دقایقی قبل وارد سریلانکا شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ۴ اردیبهشت سال ۵۹ بود که کماندو‌های آمریکایی آموزش دیده که پیش از این در مصر تمرین کرده بودند با استفاده از چند فروند بالگرد و هواپیما از خلیج فارس پرواز کرده و وارد خاک ایران شدند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسکای نیوز نوشته است: «ناتو در حال مغلوب شدن برابر روسیه، ایران، چین و کره شمالی است.»
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: برای حج تمتع قرار نیست نماینده‌ای از مجلس اعزام شود کمااینکه سال قبل هم نماینده‌ای اعزام نشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا و واکنش وزیر خارجه به تصمیم اروپا برای تحریم ایران پرداخته‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است