استانی 20:20 - 01 مرداد 1393
هدایتی اعلام کرد:
بوشهر - خبرگزاری مهر: مجری طرح ملی توسعه پارک‌های جنگلی و درختکاری حاشیه جاده‌های کشور گفت: با استفاده از توان 12هزار شهردار و دهیار کمربند سبز را در شهرها و روستاهای مختلف کشور توسعه می‌دهیم.

توسعه کمربند سبز در کشور با استفاده از توان 12هزار شهردار و دهیار

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا هدایتی عصر چهارشنبه در نشست در نشست با مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و با توافقات صورت گرفته پارک‌های جنگلی با نام شهدا ایجاد می‌شوند.

وی همچنین از کاشت جنگل‌ها بر اساس تعداد شهدا و یا مضربی از آن و همچنین نصب المان‌های مربوط به شهدا خبر داد و بیان داشت: زنده نگه داشتن یاد شهدا از مهمترین اهداف این طرح است که منابع طبیعی زمین و کاشت نهال را بر عهده دارد و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز نگهداری را انجام می‌دهد.

مجری طرح ملی توسعه پارک‌های جنگلی و درختکاری حاشیه جاده‌های کشور به بحران آب در کشور اشاره کرد و ادامه داد: کمربند سبز با همراهی و همکاری 12 هزار شهردار و دهیار در نقاط مختلف کشور اجرا می شود.

طرح کاشت یک اصله درخت به ازای تولد هر نوزاد

وی با اشاره به طرح کاشت یک اصله درخت به ازای تولد هر نوزاد با همکاری سازمان ثبت احوال کشور، تاکید کرد: از توان خیرین پارک ساز، شهرداری‌ها، وزارت نفت، بنیاد نخبگان برای راه اندازی پارک نخبگان و فرهیختگان برای توسعه فضای سبز استفاده می‌کنیم.

هدایتی همچنین بر لزوم استفاده از حریم خاص امامزاده‌ها برای توسعه فضای سبز کشور خبر داد و افزود: افزایش فضای سبز و حاشیه جاده ها از برنامه‌های بسیار مهمی است که توافهم‌نامه‌هایی در این زمینه امضا شده است.

وی با اشاره به اجرای 333 کیلومتر درختکاری در حاشیه جاده‌های استان بوشهر، تصریح کرد: استان بوشهر از این نظر در سطح کشور مقام نخست را دارد که باید شاهد توسعه درخت‌کاری در نقاط مختلف کشور باشیم.

 


4311357
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است