بین‌الملل 16:12 - 14 آذر 1398
تظاهرات در بغداد، پایتخت عراق امروز (پنجشنبه)به رغم برقراری آرامش نسبی در برخی استان‌های این کشور ادامه یافت.

عملیات بزرگ ضدداعش حشد شعبی در غرب الانبار / اعترضات در عراق همچنان ادامه دارد

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، تظاهرات‌کنندگان عراقی صبح امروز (پنجشنبه)ساختمان استانداری الدیوانیه را بستند و مانع ورود استاندار و کارکنان به ساختمان شدند.

یک منبع که خواست نامش فاش نشود گفت، صدها معترض ورودی اصلی ساختمان استانداری الدیوانیه در مرکز شهر را بستند و پلاکاردی حاوی مضمون"به دستور مردم بسته شد" بر روی آن آویختند.

این منبع گفت، تظاهر کنندگان مانع ورود زهیر الشعلان، استاندار الدیوانیه و همه کارکنان به ساختمان شدند.

روزنامه القدس العربی در ادامه نوشت، استان‌های نجف، بصره و ذی قار شاهد برقراری آرامش نسبی است و نیروهای امنیتی و افراد مسلح عشایر برای تامین امنیت مناطق اطراف میادین تحصن مستقر هستند تا مانع ورود نفوذی‌ها در میادین تظاهرات شوند.

همزمان شبکه المیادین گزارش کرد، تظاهرات در بغداد، پایتخت عراق با شعار"حمایت از گزینه تظاهرات مسالمت‌آمیز و دعوت به بیرون راندن خرابکاران" آغاز شد. تظاهرکنندگان از سمت خیابان فلسطین، الحبیبیه و الشعب به سمت میدان التحریر حرکت کردند و شعارهایی را در حمایت از آیت الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالی دینی سر دادند.

برخی معترضان نیز که در تلاش برای یورش به ساختمان دولت محلی در منطقه البلدیه بودند در درگیری با نیروهای امنیتی زخمی شدند.

در همین راستا، یک منبع امنیتی در استان دیالی گفت، صدها معترض به تحصن در نزدیکی ساختمان استانداری دیالی در مرکز شهر بعقوبه ادامه می‌دهند و خواهان اجرای تصمیم لغو شوراهای استانداری‌ها و دور نگه داشتن همه احزاب سیاسی از مدیریت پرونده سیاسی، امنیتی و اقتصادی استانداری هستند.

حبیب الشمری، گفت اکثر مدارس در برخی شهرهای استان دیالی به دلیل اعتصاب دانش‌ آموزان تعطیل و برخی ادارات دولتی بسته شدند.

هیات شفاف‌سازی عراق نیز دستوری را مبنی بر بازداشت استاندار پیشین نینوا به اتهام هدردادن بیت‌المال صادر کرده است.

اعتراضات در عراق از اوایل اکتبر آغاز شده و معترضان خواهان استعفای دولت و اتخاذ اقداماتی برای مبارزه با فساد، بیکاری و بهبود اوضاع اقتصادی هستند.

به دنبال این اعتراضات عادل عبدالمهدی از سمت نخست‌وزیری استعفا کرد اما معترضان خواهان استعفای رئیس‌جمهوری و رئیس پارلمان نیز هستند.

از سوی دیگر، المیادین از آغاز عملیات بزرگ حشد شعبی و نیروهای امنیتی عراق برای پیگرد بقایای داعش در صحرای غربی استان الانبار خبر داد.

انتهای پیام


10310811
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت دفاع چین رزمایش مشترک دریایی با ایران و روسیه را برای تضمین امنیت منطقه مهم ارزیابی کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که بیش از ۱۳ هزار کودک در جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، رئیس موساد معتقد است که در صورت انعطاف‌پذیری بیشتر (رژیم) اسرائیل امکان توافق با حماس برای مبادله اسرا وجود دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که وزرای خارجه اردن و انگلیس تلفنی درباره آخرین تحولات غزه با یکدیگر گفتگو کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس در واکنش به دستور دیوان دادگستری بین‌المللی به رژیم صهیونیستی برای رفع قحطی در غزه، اعلام کرد که این تصمیم باید با مکانیسم اجرایی همراه باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است