استانی 23:42 - 01 دی 1393
رئیس اوقاف جیرفت:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت گفت: هدف از انتشار اوراق، مشارکت مردم در طرح وقف است.

هدف از انتشار اوراق، مشارکت مردم در طرح وقف است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مهدی شریف عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه وقف شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد با حضور نماینده مردم این شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران، امام جمعه عنبرآباد و رؤسای قضایی شهرستان جیرفت اظهار داشت: یکی از مشکلات این بخش در منطقه عدم تثبیت موقوفات بوده است.

وی با اشاره به اینکه 72 روستا در این دو شهرستان وقف هستند، بیان داشت: در نخستین گام با تلاش‌های انجام شده و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک بسیاری از موقوفات به ثبت رسیده و سند آن‌ها صادر شده است.

شریف تصریح کرد: 420 هکتار از اراضی موقوفه که با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان محل اختلاف بود، پس از بررسی و تعامل و همکاری این اداره به وقفیت برگشت داده شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت در بحث وقف‌های جدید گفت: از سال 87 تاکنون در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد 59 وقف جدید صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر وقف‌ها به مسجد و حسینیه اختصاص داده شده است، افزود: در این دو شهرستان 31 موقوفه و 71 روستای وقفی وجود دارد.

شریف با بیان اینکه از سال گذشته اقدام به انتشار اوراق مشارکت وقفی کرده‌ایم، عنوان کرد: به اوقاف اجازه داده شده است تا سقف 100 میلیارد تومان اوراق وقفی توزیع کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت هدف از انتشار اوراق را مشارکت مردم در طرح وقف خواند و اظهار داشت: در این شهرستان هنوز متقاضی برای این اوراق وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه 33 قدمگاه غیرمجاز در این دو شهرستان فعال است، بیان داشت: در شهرستان جیرفت 24 و در عنبرآباد 9 قدمگاه غیرقانونی وجود دارد بر همین اساس باید تلاش کرد تا با همکاری دستگاه قضا با سودجویان در این زمینه برخورد کرد.

شریف خاطرنشان کرد: در زمینه موقوفات متصرفی 700 دادخواست طرح دعوا در محاکم قضایی تشکیل شده که 300 فقره آن مربوط به بخش ساردوئیه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت با اشاره به رونمایی از سامانه جامع عملیات موقوفات گفت: این سامانه از زمان ثبت موقوفه تا درآمد و هزینه کردها را شفاف‌سازی می‌کند.


5468504
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است