گوناگون 11:35 - 06 فروردین 1398
گشت و گذار در پایتخت و قطب‌ اقتصادی و فرهنگی کشور مجارستان با تور بوداپست آژانس مسافرتی «رز سفید جهان» یکی از بهترین اتفاقات زندگی هر گردشگر است. چرا که زیبایی‌های مسحورکننده این شهر گردشگران را از هر طیف و سلیقه‌ای سیراب می‌کند. تقریبا ۱۷ درصد از کل مردم مجارستان ساکن شهر بوداپست هستند و با در نظر گرفتن جمعیت حومه‌های اطراف، این عدد به ۳۰ درصد نیز می‌رسد.

نکات مهم حمل و نقلی که در تور بوداپست باید بدانید

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آژانس رز سفید، در سال‌های اخیر همراه با رشد این شهر، طرح‌های مدرن زیادی به‌ویژه در زمینه حمل‌ونقل شهری بوداپست اجرا شده است. سیاست‌های حمل و نقلی بلندپروازانه بوداپست، تیم کارشناسان آژانس گردشگری " رز سفید جهان" را به این فکر انداخت که با یک معرفی کوتاه درباره محبوب‌ترین سامانه‌های حمل‌ونقل این شهر، گردشگران را نسبت به آنچه در معابر و خیابان‌های این شهر می‌گذرد، آگاه کنند.

پیاده‌روی

شاید نخستین گزینه‌ای که برایتان در نظر گرفته‌ایم کمی به نظرتان عجیب باشد. همه ما قبول داریم که هدف از گردشگری، دیدن (روی دیدن تاکید می‌کنیم) است و در بسیاری از مواقع، سرعت پایین شما هنگام پیاده‌روی بهترین غنیمت برای کشف گنجینه‌های مخفی یک شهر است. خوشبختانه از آنجایی که بیشتر سایت‌های گردشگری، رستوران‌ها و موزه‌های بوداپست فاصله چندانی با یکدیگر ندارند، براحتی می‌توان بسیاری از بخش‌های آن را با پیاده‌روی تماشا کرد و لذت برد.

بوبی

بوبی یا BuBi، یک جایگزین عالی برای پیاده‌روی در بوداپست و نامی است که برای سامانه اشتراک دوچرخه این شهر انتخاب شده است. سامانه بوبی با ۱۲۶ ایستگاه و ۱۵۰۰ دوچرخه، یک شبکه سراسری با پوشش عالی را تشکیل داده است. این شبکه بخش‌های داخلی شهر، به‌ویژه "گرند بلوار" را به‌خوبی پوشش می‌دهد. هرچند در منطقه بودا نیز چندین ایستگاه بوبی مستقر شده‌اند، ولی ویژگی‌های جغرافیایی این منطقه به اندازه زمین‌های صاف مناطق مرکزی شهر مناسب دوچرخه‌سواری نیست.

سامانه حمل‌ونقل عمومی

شهر بوداپست دارای یکی از بهترین سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی دنیا با پوشش واقعاً مناسب است. اتوبوس‌ها، واگن‌های برقی و ترامواها تقریباً تمامی بخش‌های شهر را پوشش می‌دهند. علاوه بر اینها می‌توانید از متروی شهر نیز استفاده کنید، ولی محبوبیت آن کمتر از سامانه‌های دیگر است.

برای سوار شدن به وسیله‌های حمل‌ونقل عموم بوداپست، بسته به نیاز خود می‌توانید بلیط‌های یک‌طرفه، یک‌روزه، سه‌روزه و یا هفتگی تهیه کنید. روش‌های مختلفی برای تهیه بلیط وجود دارد که ایستگاه‌های مترو و برخی از ایستگاه‌های اصلی اتوبوس از رایج‌ترین آنها هستند. دستگاه‌هایی در ایستگاه‌ها قرار گرفته است که امکان استفاده از کارت‌های اعتباری را نیز ممکن می‌سازند. چنانچه با مشکلی در این زمینه روبرو هستید، می‌توانید از همکاران ما که در سفر به بوداپست همراه شما خواهند بود، کمک بگیرید. با این حال، چنانچه به هر دلیلی موفق به خرید بلیط نشدید، می‌توانید از رانندگان اتوبوس نیز (البته با هزینه بالاتر و کمی معطلی) بلیط تهیه کنید.

تاکسی

نرخ تمامی تاکسی‌های بوداپست توسط سازمان تاکسیرانی این شهر تنظیم می‌شود و در همه آنها یکسان است. صرفنظر از آن که در چه ساعتی از روز سوار تاکسی می‌شوید، به‌طور کلی هزینه پایه ورود به تاکسی به ازای هر سفر حدود دو یورو و هزینه مسیر آن به‌ازای هر کیلومتر حدود یک یورو است. هرچند شمار آنها بسیار اندک است، ولی مراقب تاکسی‌های غیرمجاز باشید تا سرتان کلاه نرود. تاکسی‌های مجاز بوداپست همچون سایر بخش‌های دنیا به رنگ زرد هستند و نام و لوگوی شرکت مسئول آنها روی هر دو درب جلویی تاکسی قابل‌رویت است. همچنین نرخ رسمی سفرها روی درب عقب چسبانده شده است.

معمولاً می‌توانید به هر تاکسی زردی که در خیابان‌های بوداپست دیدید اعتماد کنید؛ ولی محض احتیاط برای سفارش تاکسی با شرکت‌های معتبری همچون "سیتی تاکسی" (۳۶۱۲۱۱۱۱۱۱+)، "فوتاکسی" (۳۶۱۲۲۲۲۲۲۲+) و "تله ۵" (۳۶۱۵۵۵۵۵۵۵+) تماس بگیرید. تمامی تاکسی‌های بوداپست موظف به پذیرفتن کارت اعتباری هستند.

تاکسی‌های شخصی نیز گزینه دیگری هستند که در بوداپست می‌توانید از آنها استفاده کنید. این تاکسی‌ها نیز به رنگ زرد هستند؛ با این تفاوت که روی درب‌های جلویی آنها به‌جای لوگوی شرکت، واژه "freelance" یا "független szolgáltató" نوشته شده است. ما معمولاً به همسفران آژانس گردشگری "رز سفید جهان" توصیه می‌کنیم که از سوار شدن به این تاکسی‌ها خودداری کنند.

اوبر

به لطف لابی‌گری‌های مؤثر رانندگان محلی تاکسی‌های مجارستان، سرویس تاکسی اوبر از سال ۲۰۱۶ در مجارستان هیچ‌گونه فعالیتی ندارد.

اتوبوس شاتل فرودگاه (۱۰۰E)

در بوداپست نوعی اتوبوس شاتل فرودگاهی وجود دارد که مرکز این شهر (میدان دیاک فرنس) را به فرودگاه بین‌المللی "فرنس لیست" متصل می‌کند. در واقع این سامانه جالب یک میان‌بر سریع و ارزان برای ورود و خروج به فرودگاه بوداپست محسوب می‌شود. بلیط این اتوبوس برای هر سفر سه دلار است و می‌توانید از ایستگاه‌های مخصوص و همچنین فرودگاه آن را تهیه کنید. این اتوبوس‌ها هر ۲۰ دقیقه یک بار حرکت می‌کنند و در حدود نیم ساعت می‌توانند مسافران خود را بین فرودگاه و مرکز شهر جابجا نمایند.

انتهای رپرتاژ خبری


10087252
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است