اقتصادی 16:42 - 27 خرداد 1398
امروز ۱۰ درصد از سهام پلی پروپیلن جم در بورس تهران در گروه محصولات شیمیایی عرضه شد. این دومین عرضه اولیه بورس تهران در سال جاری است.

دومین عرضه اولیه بورس در سال جاری

به گزارش ایسنا، از ابتدای امسال تا امروز یک شرکت در بورس تهران عرضه اولیه شده بود، اما امروز ۱۰ درصد از پلی پروپیلن جم در بورس عرضه شد؛ به طوری که از این ۱۰ درصد ۴.۹ درصد مربوط به سهم پتروشیمی جم و ۵.۱ مربوط به سهام پتروشمیران است.

هر سهامدار حقیقی یا حقوقی می‌توانست برای ۵۰۰ سهم در عرضه اولیه ثبت سفارش انجام دهد. کف قیمت این سهم در ۲,۱۰۰ تومان و سقف قیمت این سهم ۲,۲۵۰ تومان در نظر گرفته شده بود که در نهایت ۲,۲۵۰ تومان کشف قیمت شد.

رمضانی - مدیر مالی پلی پروپیلن جم - در پاسخ به این پرسش ایسنا که در سال ۱۳۹۷ دقیقاً چه مقدار از ارز ناشی از صادرات را به کشور آوردید؟ گفت: از سال ۱۳۹۶ برای اینکه شفاف سازی کامل در سیستم فروش ارز صورت گیرد هیأت مدیره شرکت مصوب کرد که تمام مبادلات ارزی و معاملات ارزی ما در بانک تجارت و شرکت کارگزاری وابسته به بانک تجارت باشد. بنابر این در سال ۱۳۹۶ تمام ارتباطات ارزی‌مان از طریق کارگزاری بانک تجارت صورت گرفت و در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۰ میلیون دلار ارز را به سیستم بانکی تزریق کردیم و فروش انجام دادیم.

وی ادامه داد: ارز ۴۲۰۰ تومانی هم به سیستم بانکی کشور فروخته‌ایم که این ایراد وارد شد چرا منافع سهامدار را در نظر نگرفتید.

به گفته او، ۱۰ هزار دلار از طریق این شرکت وارد سامانه نیما شده و باقی ارز برای واردات قطعات یدکی و کاتالیست مصرف شد.

رمضانی در پاسخ به اینکه دقیقاً از نظر ارزی چقدر ارز حاصل از صادرات داشتید که ۱۰ هزار دلار آن به کشور وارد شده است؟ گفت: حدود ۱۳ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم که سه میلیون دلار را خودمان خرج کرده‌ایم و ۱۰ میلیون دلار هم به تزریق سیستم بانکی و سامانه نیما کردیم.

مدیر مالی پلی پروپیلن جم در پاسخ به اینکه سه ماه از سال ۱۳۹۸ می‌گذرد، در این مدت چقدر ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگرداندید؟ گفت: در سال ۱۳۹۸ به دلیل نوساناتی که وجود داشت صادراتی که انجام دادیم به اندازه خریدهای خودمان بود هنوز در سال ۱۳۹۸ به سیستم نیما ارزی تحویل ندادیم و هر ارزی که داشتیم برای خریدهای خودمان در ابتدای سال مصرف شده است.

بهمن بهزادی - مدیرعامل پلی پروپیلن جم - نیز اظهار کرد: این شرکت بالاترین میزان عرضه محصول در بورس را داشته است. ما ۳۳ درصد تولید کل پلی پروپیلن کشور را داریم، ولی بالاترین مقدار عرضه را در سال ۱۳۹۷ و امسال داشتیم. پلی پروپیلن گرید RP120L سال گذشته به صورت آزمایشی عرضه شد و رضایت و تاییدیه بین‌المللی گرفته شده است که امسال جزو برنامه تولید است.

وی در پاسخ به سوالی درباره مقاصد صادراتی این شرکت، بیان کرد: در کشور عراق بازار مستعدی داریم و همچنین در هفته‌های گذشته ۱۱۰ تن صادرات به افغانستان داشتیم ولی صادرات عمده ما به ترکیه بوده است.

انتهای پیام


10152140
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآورد می‌شود که تولید چای خشک بین ۲۸ تا ۳۰ هزار تن باشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، با افزایش راندمان و اصلاح رده‌های انرژی سیستم‌های سرمایشی، هدف‌گذاری کاهش ۴۳۰۰ مگاواتی مصرف برق پیگیری می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، با توجه به شرایط جوی مناسب و سبزینگی مزارع پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی گندم از مرز ۱۱ میلیون تن فراتر رود، اما تحقق این موضوع به اعلام‌جایزه تحویل گندم بستگی دارد که امیدواریم تا پایان فروردین این امر محقق شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با توجه به تمدید مهلت برای مودیان مالیاتی جهت تکمیل اظهارنامه‌های پیش فرض تا ۱۲ اردیبهشت ماه تابه امروز ۵۰ درصد از مودیانپیش فرص اظهار نامه‌های خود را تکمیل کرده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولت به صورت دقیق از طریق بخش مردمی‌سازی مشخص می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به شرایط آب‌وهوایی و آبگرفتگی فرودگاه‌ها امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: با توجه به افزایش و تشدید بارش‌ها در سه استان جنوبی کشور احتمال وقوع سیل وجود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ در راستای ایجاد تعادل و جلوگیری از زیان مرغداران باید از سطح بازار جمع آوری شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قیمت جدید پژو پارس ۴۴۵ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز گفت: از ابتدا تا ۲۸ فروردین، ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز برای کالاهای اساسی تامین شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است