فرهنگی‌هنری 09:57 - 01 مرداد 1393
مسجدجامعی در آیین اختتامیه نمایشگاه قرآن
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه جلسات قرآن چراغ فعالیت‌های قرآنی را روشن نگه داشته‌اند گفت: باید با حمایت از جلسات فعالیت‌های قرآنی را به آنان واگذار و مردمی کنیم.

فعالیت‌های قرآنی مردمی شود/ ضرورت راه‌اندازی بخش قرآن پناه فلسطین در نمایشگاه

به گزارش خبرنگار فعالیتهای قرآنی خبرگزاری فارس، آئین اختتامیه بیست‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شب گذشته با حضور «احمد مسجد‌جامعی» رئیس شورای شهر و حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در تالار خلیج فارس باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در نمایشگاه قرآن کارهای خوبی به سرانجام رسید

در این مراسم مسجد جامعی با اشاره به روند مطلوب برگزاری نمایشگاه قرآن گفت: نمایشگاه بیست و دوم در محیطی روحانی آغاز به کار کرد و کارهای ارزشمندی را به سرانجام رساند و پس از تلاش یک ماهه امروز شاهد مراسم پایانی آن هستیم، امید است در سالهای آینده شاهد عرضه توانایی‌های بیشتر در این نمایشگاه باشیم خصوصاً در شهر تهران که شاید تنها شهری است که مضامین قرآنی گذشتگان در آن به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به قدمت قرآنی شهر تهران، گفت: در گذشته هنگامی که دیوار شهر تهران را بنا می‌کردند به تعداد سوره‌های قرآن برج و باروهایی ساختند و در هر کدام یک سوره قرآن قرار دادند، این ویژگی را شهرهایی مانند مشهد هم نداشتند.

مسجدجامعی از تلاش بسیاری از نهادها برای ایجاد موج قرآنی در جامعه خبرداد و گفت: با گزارش‌هایی که دوستان ارائه کردند در ایام ماه رمضان یک موج قرآنی در جامعه آغاز شد مثلاً در کنار نمایشگاه قرآن، سازمان اوقاف در بقاع متبرکه، وزارت ارشاد از طریق کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و شهرداری از طریق سرای محلات فعالیتهای قرآنی ارائه می‌کردند.

ضرورت مردمی کردن فعالیت‌های قرآنی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از ضرورت مردمی کردن کارهای قرآنی خبر داد و گفت: ما می‌خواهیم فعالیتهای قرآنی مردمی باشد و کارها در اختیار جلسات و هیأت‌های مذهبی قرار بگیرد، در کشور ما هزاران جلسه وجود دارد که چراغ فعالیتهای قرآنی را روشن نگه داشته‌اند. از این رو وظیفه داریم با حمایت از این جلسات و واگذار کردن فعالیت‌ها به آنان، کارهای قرآنی را مردمی کنیم.

جشنواره بانوی ایرانی هنر قرآنی یک کار کاملاً مردمی است

رئیس شورای شهر جشنواره بانوی ایرانی، هنر قرآنی را یک جشنواره کاملاً مردمی دانست و گفت: 11 سال پیش این جشنواره به صورت کاملاً مردمی کار خود را آغاز کرد و فعالیت‌هایش را استمرار داد. امسال که شرایط بهتری فراهم شده این جشنواره به نمایشگاه قرآن بازگشت، به نظر من توانایی و ظرفیت بانوان در زمینه هنرهای قرآنی بسیار ویژه است و ما از آن استفاده می‌کنیم.

تلاش برای راه‌اندازی شهرک قرآنی

مسجدجامعی با اشاره به تلاش مسئولان شهری برای راه‌اندازی شهرک قرآنی گفت: موزه قرآن کریم آثار ارزشمندی را در خود نگهداری می‌کند و امید است با پیوند مدیریت شهری و نمایشگاه قرآن، این موزه احیاء و به سمت راه‌اندازی یک شهرک قرآنی پیش برویم، همچنین راه‌اندازی تهران‌سرای قرآنی پیشنهادی است که مقدمات آن فراهم شده و امیدواریم محقق شود.

بخش قرآن پناه فلسطین به نمایشگاه قرآن افزوده شود

رئیس شورای شهر تهران برگزاری بخش قرآن‌پناه فلسطین را در نمایشگاه ضروری دانست و گفت: در سال‌های گذشته یکی از آرمانهای ما تحقق بخش قرآن‌پناه فلسطین بود زیرا نمایشگاه قرآن امکان همفکری را برای هنرمندان فراهم می‌کند و امیدوارم این بخش در سال‌های بعد دوباره احیاء و بعنوان یک نگرش ملی و جهانی به حمایت از مردم مظلوم فلسطین بپردازد.


4304003
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است