استانی 15:35 - 06 مهر 1395
بصیری در گفت‌وگو با فارس خبر داد
رئیس سازمان بسیج رسانه از عضویت بیش از هشت هزار نفر خبرنگار در این سازمان خبر داد.

عضویت 8 هزار خبرنگار در بسیج رسانه/ تشکیل هیأت خبرنگاران بسیجی/ بی‌توجهی برنامه ششم توسعه به خبررسانی

مسعود بصیری امروز در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ماموریت‌های بسیج رسانه اظهار کرد: حمایت از خبرنگارانی که برای انقلاب، اسلام و کشور تلاش می‌کنند از وظایف بسیج رسانه است.

وی حمایت‌های معنوی، تشکیلاتی و برطرف کردن مشکل خبرنگاران به روش‌های مختلف را از ماموریت‌های بسیج رسانه عنوان کرد و افزود: انسجام خبرنگاران و تسهیل شرکت آنها در برنامه‌های مختلف به‌ویژه فعالیت‌های جهادی و انقلابی در کشور از برنامه‌های بسیج رسانه است.

رئیس سازمان بسیج رسانه با تأکید بر هم‌افزایی، کشف ظرفیت‌ها، آموزش و افزایش توان خبرنگاران، بیان کرد: به‌شدت مشکلات خبرنگاران مورد توجه بسیج رسانه بوده و رایزنی برای برطرف کردن مشکل بیمه‌ای آنها در حال انجام است.

*بی‌توجهی برنامه ششم توسعه به خبررسانی

بصیری به بی‌توجهی برنامه ششم توسعه کشور به خبر، خبررسانی و اطلاع‌رسانی به صورت ویژه اشاره کرد و گفت: سال‌ها خبرنگارانی که در برنامه‌های مختلف حضور داشتند مورد غفلت جدی مواقع شدند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در رسانه‌های خود مهجور هستند، تصریح کرد: خبری درباره خبرنگاران در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه، اقشار و شغل‌های مختلف در کشور را دارای اتحادیه و صنف‌های قدرتمند دانست و خاطرنشان کرد: خبرنگاران از داشتن کمترین‌ها مانند تامین امنیت شغلی و همچنین بیمه محروم بوده و دچار معضلات جدی هستند.

بصیری به تلاش بسیج رسانه برای ایجاد یک صنف قدرتمند بسیجی برای خبرنگاران اشاره کرد و یادآور شد: سازمان بسیج رسانه با استفاده از ظرفیت و توانمندی خبرنگاران ایجاد شده است.

وی با اشاره به مدیرانی که در سال‌های گذشته خبرنگار بودند، اظهار کرد: امروز باید از ظرفیت مذکور استفاده کنیم تا مشکلات و دردهای خبرنگاران شنیده شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه، اولویت تمام فعالیت‌ها در جمهوری اسلامی ایران را توجه به منافع ملی و تقویت آن عنوان کرد و افزود: بسیج رسانه تلاش می‌کند موضوع مذکور را به عنوان مهم‌ترین برنامه قرار دهد و مسائل مربوطه را برای تقویت منافع ملی و حس انقلاب و انقلابی‌گری در کشور پیگیری کند.

بصیری با بیان اینکه پیگیری مشکلات خبرنگاران از دغدغه‌های بسیج رسانه است، بیان کرد: برگزاری اردوهای جهادی و حضور خبرنگاران در این اردوها در نقاط مختلف کشور، اردوهای آموزشی، همایش، گرامی‌داشت‌ها، توجه به خبرنگاران حوزه دفاع مقدس و پیشکسوت از برنامه‌های بسیج رسانه است.

*تشکیل هیأت خبرنگاران بسیجی

وی از تشکیل هیأت خبرنگاران بسیجی خبر داد و تصریح کرد: دیدار با خبرنگاران در رسانه‌ها و تلاش برای برطرف کردن مشکلات آنها از مهم‌ترین اقدام‌هایی است که در سازمان بسیج رسانه انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه به وجود دفاتر مختلف این سازمان در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: دفاتر مذکور موظف هستند تمام تلاش خود را برای خبرنگاران انجام دهند.

بصیری با اشاره به موفقیت سازمان بسیج رسانه در مدت سه سال از تاسیس آن، خاطرنشان کرد: تعداد خبرنگاران بسیجی که عضو بسیج رسانه شدند از هشت هزار نفر گذشته است.

رئیس سازمان بسیج رسانه، امر مذکور را موفقیتی برای جامعه رسانه‌ای کشور عنوان کرد و یادآور شد: خبرنگاران تشکیلات و مجمعی انقلابی و قدرتمند را برای خود ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه جمعیت خبرنگاران در کشور 24 هزار نفر است، اظهار کرد: یکی از مشکلات وجود آمارهای متفاوت است و آمار دقیقی از خبرنگاران و فعالان در عرصه اطلاع‌رسانی وجود ندارد.

بصیری به تشکیل سازمان بسیج رسانه در سه سال گذشته اشاره کرد و افزود: در مدت مذکور نزدیک به نیمی از خبرنگاران عضو بسیج رسانه شدند در حالی که هنوز برای تشکیل پایگاه‌ها و حضور بین خبرنگاران اقدامی انجام نشده و باید این روند سرعت بیشتری پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه با اشاره به استقبال گسترده خبرنگاران از این سازمان، بیان کرد: با استفاده از خبرنگاران می‌توانیم سازمان مذکور را قدرتمند کنیم.


8189753
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است