فرهنگی‌هنری 21:33 - 14 تیر 1394
کمال تبریزی کارگردان می‌گوید که عزت‌الله ضرغامی اگرچه در تلویزیون شروع خوبی داشت اما از وقتی که تصمیم گرفت متکلم وحده باشد دوران سقوطش آغاز شد.

سقوط ضرغامی در تلویزیون از نگاه یک کارگردان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تبریزی در گفت‌وگو با هفته‌نامه تماشاگران درباره مشکلات سریال «سرزمین کهن» صحبت کرده است و به عملکرد عزت‌الله ضرغامی رییس وقت سازمان صدا و سیما انتقاد داشته است.



او گفته:‌ «متأسفانه آقای ضرغامی آمد ابروی سریال را درست کند، چشمش را کور کرد. بخشی از سریال که پخش شد، 4 قسمتی که شما دیدید، در حقیقت 5 قسمت بود. به ما میگفتند آقای ضرغامی مخالف صحنههایی است که در مورد تودهایها ساختید، اینها را دربیاورید. وقتی شما از 5 قسمت یک قسمت را درمیآورید، یک دفعه موضوع خالی میشود. در همان یک قسمت شاید چیزهایی گفته شده باشد که مسئله سردار اسعد بختیاری و خانه بختیاری هم توضیح داده شده باشد. وقتی اینها هم حذف میشود بیننده که سریال را میبیند میگوید به قوم ما توهین کردند. چون یک چیزهایی تق و لق میشود، یعنی چشم سریال که کور شده استنباط و برداشت مخاطب هم اشتباه شده



به عقیده تبریزی، ضرغامی در دوره اول خود مدیر خوبی بوده که ارتباط مثبتی با اهالی سینما داشته است. او گفته راه ارتباط درست با هنرمندان تعامل کردن با آنهاست، کاری که ضرغامی از یک برهه به بعد آن را انجام نداد:‌ «راه ارتباط درست با هنرمندها این است که با آنها تعامل کنی اما از یک مقطعی به بعد این مسیر برعکس شد. یعنی من یادم است یک دورهای آقای ضرغامی هنرمندها را دعوت میکرد دور یک میز مینشستیم میگفت نظر بدهید، پیشنهاد بیاورید، طرح بیاورید و...  در دورههای اول اینطور بود، ولی یواش یواش که جلو آمدیم همه چیز تغییر کرد و من یادم نمیرود یک جلسه برگزار شد و از همه ما دعوت کردند. آقای ضرغامی در آن جلسه به عنوان متکلم وحده یعنی کسی که فقط او صحبت کرد و بقیه اصلاً اجازه صحبت نداشتند، گفتند الا و بلا باید این بشود و از این به بعد اگر ببینیم تهیهکننده یا کارگردانی این قاعدهای که ما گذاشتیم را رعایت نمیکند، ما سخت برخورد میکنیم. آنجا نقطه سقوط آقای ضرغامی بود



به روایت تبریزی این روند از سال ۸۷ آغاز شده و از همان زمان سقوط ضرغامی آغاز شده است: «اصلاً وقتی یک نفر بگوید الا و بلا باید اینطور شود، نتیجه عکس میگذارد. بهخصوص در مورد آدمهای هنرمند که همه ذوق و خلاقیتشان در لحظه به وجود میآید و مثل محاسبات مهندسی نیست که بگوییم آ به اضافه ب فلان میشود و... ، یک چنین برخوردی باعث شد از یک مقطعی به بعد خیلی از هنرمندها از تلویزیون فاصله گرفتند



۵۷۲۴۴


6701444
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال و پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای مدرن و همین طور، روش‌های راستی‌آزمایی اخبار توضیحاتی داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است