اقتصادی 07:04 - 14 اسفند 1393
مدیر مرکز توسعه تجارت الکترونیک اعلام کرد که قرار است از دوشنبه به مدت یک هفته بازاری با عنوان "دوشنبه بازار اینترنتی" با هدف گسترش فضاهای خریدهای اینترنتی و خریدهای ارزان‌تر برگزار شود.

از دوشنبه بازار اینترنتی تا راه‌اندازی مجدد سیم‌کارت‌های قطع‌شده

به گزارش خبرنگار ایسنا، به گفته محمد گرکانی‌نژاد طی هفته برگزاری جشنواره خرید، مرکز مشاوره مجازی دارندگان نماد اعتماد الکترونیک، سامانه آموزش همگانی تجارت الکترونیک و باشگاه هواداران نماد اعتماد الکترونیک بهره برداری می شود.

برگزاری کنگره جهانی موبایل و حضور وزیر ارتباطات ایران در این کنگره هم از دیگر اخبار حوزه IT در هفته گذشته بود.

در این کنگره که به نوعی بزرگترین نمایشگاه عرضه جدیدترین محصولات دنیای ارتباطات به حساب می‌آید، محمود واعظی نیز به دعوت رسمی مدیر کنگره جهانی موبایل GSMA نیز شرکت کرده و در حاشیه آن با برخی وزرای ارتباطات کشورهای حاضر در اجلاس، دیدار و ملاقات‌های دو جانبه انجام داده است.

کنگره جهانی موبایل GSMA معتبرترین رویداد سالانه این صنعت است که همه ساله در بارسلون اسپانیا برگزار می‌شود و بخش اصلی آن، برنامه وزرا نام دارد که طی سه روز و به منظور بحث، مذاکره و تبادل اطلاعات و دانش در خصوص قابلیت‌ها و توان انقلابی تلفن همراه برگزار می‌شود.

از سوی دیگر در هفته‌ای که گذشت خطاب به مشترکانی که طی مهلت اعلام شده برای احراز هویت سیم‌کارت خود اقدامی نکرده بودند و در نتیجه سیم‌کارت‌ آن‌ها قطع شده بود، رگولاتوری توضیحاتی ارایه کرد.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با تاکید بر اینکه این افراد نیازی به تعویض سیم‌کارت ندارند، رباره نحوه فعال‌سازی مجدد سیم‌کارت‌های قطع شده گفت: مشترکین همراه اول و ایرانسل می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت یا نمایندگی‌های مجاز اپراتور، کد ملی خود را اعلام کنند تا بصورت خودکار سیم‌کارت آنها وصل شود.

از دیگر راه‌های فعال‌سازی سیم‌کارت‌های قطع‌شده، تماس از تلفن ثابت با شماره سامانه ۰۹۱۲۹۹۹۰ و یا ارسال کد ملی به ۸۹۸۰ برای مشترکان همراه اول است و ایرانسلی‌ها نیز می‌توانند از طریق تلفن ثابت با سامانه ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ تماس گرفته و یا پس از ارسال عدد ۱ به شماره ۲۷۲، کد ملی خود را اعلام کنند.

از سوی دیگر با تصویب پروانه‌های FCP برای شرکت‌های خدمات اینترنتی، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران(نصر) طی هفته گذشته به ارائه توضیحاتی درباره این مجوزها پرداخت و ضمن تشریح ابعاد بسترسازی از طریق این مجوزها به جایگاه مشورتی نماینده این سازمان در رگولاتوری اشاره کرد.

رییس سازمان نصر، با اشاره به این‌که در این سازمان همیشه بحث نقش این سازمان در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح بوده است، خواستار اعطای حق رای به این سازمان از سوی سازمان تنظیم مقررات شد.

همچنین مدیر عامل شرکت پست با اعلام این خبر که تعرفه‌های پستی برای سال آینده افزایش نخواهد داشت، گفت: فعلا برنامه‌ای برای سال 94 نداریم. هرچند پست نیرومحور است و ما حدود 15 درصد افزایش حقوق را داریم اما فعلا برنامه‌ای برای افزایش نداریم چون باید مراحلی را طی کند و کمیسیون مربوطه باید استدلالهای ما را بپذیرد.

در هفته گذشته شرکت ارتباطات زیرساخت با برگزاری مراسمی به اعطای جوایز ملی کیفیت در چهارمین دوره آن پرداخت.

علاوه بر آن شورای عالی اطلاع‌رسانی نیز طی هفته گذشته از ارائه نرم‌افزاری با عنوان SETASSS و با هدف ارزیابی عملکرد سامانه‌های تبدیل متن به گفتار فارسی خبر داد.

بر اساس گزارش این شورا، در حال حاضر نسخه بتا از نرم‌افزار جامع SETASSS در سایت دبیرخانه ارائه شده و پس از رفع مشکلات احتمالی نسخه نهایی آن ارائه می‌شود.

انتهای پیام


5978006
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: بنابر آمار در فروردین ۱۳۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: طبق قانون حقوق مسافری بلیت تمامی مسافران پرواز‌های باطل شده بازگردانده و استرداد شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در یک ماهه ابتدایی امسال ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری، بازرگانی و واردات در مقابل صادرات تامین شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: با اجرای طرح واگذاری اراضی مسکونی در کشور ۶۰۰ هزار قطعه زمین در روستاهای کشور تملک شده است‌.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر جهاد گفت: ایران با بیش از ۱۸ هزار نمونه غنی‌ترین بانک ژن ذخایر ژنتیگی گندم در دنیا را در اختیار دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت از برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا در روزهای آینده و همچنین سفر یک هیات ایرانی به آفریقا برای بررسی ظرفیت‌های معدنی این قاره خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست سازمان خصوصی سازی از تایید صلاحیت متقاضیان خرید سهام شرکت‌های پرسپولیس و استقلال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ارتقای کسب و کار‌های بین‌المللی سازمان توسعه تجارت از برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا در روزهای آینده و همچنین سفر یک هیات ایرانی به آفریقا برای بررسی ظرفیت‌های معدنی این قاره خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت: سن اکثر معادن در ایران زیاد شده و ممکن است از یک معدن ۳۰ سال استخراج انجام شده باشد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت گفت: در سال ۱۴۰۲ رشد سرمایه گذاری بیش از ۳۰ درصدی را در صنعت نساجی و پوشاک شاهد بودیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است