ورزشی 22:52 - 05 اردیبهشت 1403
مربی پیشین تیم فوتبال استقلال ضمن تاکید بر اینکه مربیان ایرانی جایگاه مربیگری کی روش را خواب هم نمی بینند، گفت: مردم اصلا مربی ایرانی را به عنوان مربی تیم ملی نمی پذیرند.

حجازی: بایداز کی‌روش بزرگتر باشند تا نقدش‌کنند

 به گزارش "ورزش سه" از مهر، آتیلا حجازی در مورد مباحث اخیر در مورد کی روش و تیم ملی ایران و انتقاداتی که این روزها به عملکرد سرمربی ایران وارد می شود، به خبرنگار مهر گفت: بحث اول قبل از ورود به چنین ماجرایی به نظر من رضایت مردم از کی روش است. تیم ملی ایران متعلق است به مردم  و آنها حق اظهار نظر دارند و دلسوز هستند و قلبشان برای تیم ملی مملکتشان هم می سوزد و هم می تپد و این روزها هم ارتباط خوبی با کی روش بر قرار کرده اند و سرمربی تیم ملی هم تعصبش را به تیم ملی نشان داده و به همین دلیل مردم او را دوست دارند.



وی افزود: چه نتیجه گرفته باشیم و چه نه فرقی نمی کند مردم او را دوست دارند، از نظر کارنامه هم که کی روش جاهایی مربیگری کرده که به قول معروف در خواب مربیان ایرانی هم نبوده است و این واقعیتی است کتمان ناپذیر. اما یک سری این وسط سعی دارند از آب گل آلود ماهی بگیرند و می گویند نه خوب نبوده آنهم در حالی که خودشان هم نتایج خوبی در رده ملی کسب نکرده اند .



حجازی در ادامه افزود: به نظر من کسی می تواند کی روش را نقد کند که از او بالاتر باشد یا از نظر فنی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند، البته انتقاد سازنده بحث دیگری دارد خود من در بازی با امارات واقعا منتقد بودم، برخی چیزها هست که دیگر مشخص است اما فوتبال ایران را الان با نام کی روش می شناسند. او یک مربی بین المللی است و نامدار همین وجهه ای که به فوتبال ما داده می تواند تا پنجاه در صد راه باشد.



پیشکسوت فوتبال ایران در مورد نتایجی که کی روش گرفت،گفت: برای قضاوت کردن در این رابطه باید ببینیم چه امکاناتی به وی داده ایم و حالا بسته به داده هایمان چه می خواهیم؟ وقتی ما بازی تدارکاتی نداشته ایم نمی توانیم انتظار بالایی از او داشته باشیم همه اینها در دست کی روش نیست. ما بازی تدارکاتی تقریبا نداشتیم اما تیم‌های رقیب ایران چندین و چند بازی تدارکاتی داشتند من همیشه به خودم می گفتم چرا ما با چنین تیمهایی بازی می کنیم بعد فهمیدم که  بازی کردن با تیمهای مطرح دنیا یک سری هزینه هایی دارد که فدراسیون فوتبال ایران نمی تواند آنها را پرداخت کند یا دولت نمی تواند کمک کند ما هم نمی توانیم  به دیدار آنها برویم.



وی در ادامه افزود: اگر پیش از بازی‌ها ما چند بازی تدارکاتی مطلوب داشتیم شاید مربی می توانست از نظر هماهنگی به درجه بالایی برسد، ولی نتوانستیم این شرایط را ایجاد کنیم. نکته جالب اما این است که مردم همه این موارد را فهمیده و درک کرده اند. خیلی جالب است ما موفقیتی کسب نکرده ایم  اما مردم می فهمند مثلا در بازی با عراق تیم ملی نسبت به سه بازی قبلی بهتر کار کرد قبل از اخراج پولادی  من نمی گویم ناجوانمردانه چون پولادی هم اشتباهاتی روی آن صحنه داشت اما داور سخت گیری کرد که اگر این کار را نکرده بود می توانستیم کره را هم ببریم و به فینال برسیم کما اینکه در چند بازی اخیر هم بارها چنین کرده ایم .



آتیلا حجازی در ادامه افزود: آقای کی روش باید بماند. ما توان به خدمت گرفتن مربی بالاتر از کی روش که نداریم ، مربی بالاتر از کی روش شاید اصلا به ایران نیاید و اگر هم بخواهد بیاید باید پول بیشتری  از کی روش به وی بدهیم. مربی ایرانی را هم که اصلا فکرش را نکنید مردم چون کی روش را دوست دارند مسلما اگر او را برداریم و مربی ایرانی بگذاریم با تیم ملی قهر می کنند.



وی در ادامه افزود: کی روش الان سالهاست در ایران است و جو فوتبال ما را می شناسد و بازیکنان را هم ایضا،آوردن پورعلی گنجی و رفیعی و دیگران نوید این را می دهد که شاید برای جام جهانی بعدی یک دگرگونی اساسی داشته باشیم و با قدرت به جام جهانی برویم آنهم با جوانانی که توسط کی روش ساخته شوند تا ترکیبی از جوانها داشته باشیم و اگر بتوانیم او را نگه داریم می توانیم آینده فوق العاده ای داشته باشیم. شما امارات را ببینید چقدر خوب بازی می کند، بازیکن شماره ده آنها عبدالرحمان مقابل ایران فوق العاده بود  اینها برنامه ریزی کرده اند تا به اینجا رسیده اند.



حجازی در مورد دلیل دوست داشتن کی روش توسط مردم گفت: اول بحث صداقت کی روش است  و دوم اینکه کی روش  انگار در تیم ملی کشور خودش است،او دلسوزی خاصی دارد از حرکاتش پیداست که دلش از برخی مربیان ایرانی بیشتر برای تیم ملی می سوزد ،می توانی در کنار زمین او را ببینی و درک کنی،مردم می فهمند به هر حال کی روش را مردم دوست دارند ،حال با کاراکتری که دارد باشد یا عرق و تعصبش فرقی نمی کند شما آن صحنه را ببینید که می خواست برود سمت داور استرالیایی و یا آن حرکتی که با مربی کره کرد.مردم از سیاه بازی و پشت هم اندازی و این مواردی که  دمده شده خوششان نمی آید.مردم ما هم احساساتی هستند و از صداقت کی روش خوششان آمده است.












5734585
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال یوکوهاما مارینوس ژاپن با برتری برابر اولسان اچ دی کره‌جنوبی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال ایران طی حکمی امیرحسین منظمی را به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون منصوب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ممکن است حق امضا از خطیر در باشگاه استقلال گرفته شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال ازبکستان با پیروزی ۲ بر یک مقابل ویتنام به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ صعود کرد و حریف ایران شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» براساس تصمیم هیئت مدیره تراکتور، حمید مطهری به کادر فنی ملحق و به عنوان دستیار اول سرمربی معرفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی ووشو ایران در روز نخست مسابقات انتخابی جام‌جهانی به ۱۰ مدال رنگارنگ دست یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی نمایندگان کشورمان در بخش ساندا به مدال طلای مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سید معین تقوی یک طلای دیگر برای کاروان ووشوی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی به ارمغان آورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیانی و جلیلی در فرم چانگ جوان در مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو مدال طلا و برنز کسب کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی حسن زاده و شاهین بنی طالبی مدال های طلا و نقره فرم نن گوئن تالو را در مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو کسب کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است