بین‌الملل 19:45 - 07 خرداد 1395
ترکیه با انتقاد شدید از حمایت امریکا از نیروهای شبه نظامی کُرد در سوریه، واشینگتن را به دورویی متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، ترکیه با انتقاد شدید از حمایت امریکا از نیروهای شبه نظامی کُرد در سوریه، واشینگتن را به دورویی متهم کرد.


بر این اساس، انتقاد آنکارا از آمریکا پس از آن مطرح شد که تصاویری از کماندوهای امریکا در سوریه نشان داد نیروهای کرد در یک حمله زمینی بزرگ مورد پشتیبانی آنها قرار دارند و علامت یگان‌های کرد مدافع خلق سوریه (YPG) بر روی بازوی نیروهای آمریکایی نقش بسته بود. این مسئله خشم مقامات آنکارا را برانگیخت.


خشم ترکیه از اقدامات واشینگتن؛ نیروهای ویژه آمریکا در لباس رزم کردها+تصاویر


مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه با اشاره به تصاویری که خبرگزاری فرانسه از نظامیان امریکا منتشر کرده است، گفت: اینکه نظامیان امریکا لباس یگان‌های کرد مدافع خلق سوریه را پوشیده‌اند «غیرقابل قبول» است.


آنکارا یگان‌های کرد مدافع خلق سوریه را همپیمان گروه پیکارجویان حزب کارگران کردستان (پ ک ک) می داند و این دو گروه را تروریستی قلمداد می کند.


با این حال، واشینگتن یگان‌های کرد مدافع خلق سوریه را به عنوان نیرویی مبارز و موثر علیه داعش در داخل سوریه در نظر گرفته است و از آنها حمایت می کند.


همین موضوع باعث تنش‌هایی میان امریکا و ترکیه -- دو متحد استراتژیک در ناتو -- طی ماه های اخیر بوده است.


خشم ترکیه از اقدامات واشینگتن؛ نیروهای ویژه آمریکا در لباس رزم کردها+تصاویر


چاووش اوغلو با لحنی طعنه آمیز افزود: «ما به آنها (نیروهای نظامی امریکا) توصیه می کنیم زمانی که به سایر نقاط سوریه می روند نشان‌های داعش یا (جبهه) النصره و زمانی که به آفریقا می روند نشان های بوکوحرام را بپوشند.»


وزیر خارجه ترکیه گفت: «اگر آنها این (گروه های تروریستی) را همانند یگان‌های کرد مدافع خلق سوریه در نظر نمی گیرند، پس این استانداردهای دوگانه و نفاق است.»


خبرگزاری فرانسه 5 اردیبهشت تصاویری از نیروهای امریکایی در شمال سوریه منتشر کرد که در حمله به داعش در استان رقه سوریه، کردها را پشتیبانی می کردند. طبق این عکس‌ها بر روی بازوی نیروهای امریکایی علامت یگان‌های کرد مدافع خلق سوریه (YPG) به رنگ سبز نصب شده بود.


کاخ سفید چندی پیش اذعان کرد که بیش از 300 نیروی ویژه را به منظور مشاوره نظامی به سوریه اعزام کرده است.


پیتر کوک سخنگوی پنتاگون نیز روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: «بله نیروهای ویژه ما در گذشته لباس‌هایی با علامت نیروهای همتای خود (شبه نظامیان کرد) به تن کرده‌اند.»






انتهای پیام/



7929762
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل جهت «افزایش اختیارات متخصصان ناظر بر تحریم‌های کره شمالی به مدت یک سال» را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه های محلی گزارش دادند که نیروهای امنیتی تاجیکستان تمامی بستگان یکی از عوامل حمله تروریستی به مجتمع «کروکوس» را دستگیر کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی عضو پارلمان انگلیس، تمایل نداشتن دولت لندن برای استرداد موسس پایگاه افشاگر «ویکی لیکس» به آمریکا را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به گزارش یک رسانه عبری، رژیم صهیونیستی قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگی ناریشکین در سفر به پیونگ یانگ با وزیر امنیت کره شمالی دیدار و در مورد مسائل امنیت منطقه ای گفتگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر رسانه‌ای دولت غزه از جنایات جدید رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفا پرده برداشت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است