استانی 12:31 - 24 آبان 1398

پیامبر(ص) در اقامه امر الهی ذره‌ای سستی به خود راه نداد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدهادی نظیری ظهر جمعه در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه همدان با اشاره به سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و ذکر برخی خصوصیت های ایشان گفت: پیامبر(ص) لشگر های باطل را نابود کردند و شوکت و صلابت کفر و شرک و باطل را از بین بردند.

وی با بیان اینکه سخنان امیرالمومنین(ع) در وصف پیامبر هر کدام دریایی از معارف دین را در بردارد، گفت: امروز برای دنبال کردن راه پیامبر و ادامه دادن مکتب نورانی ایشان باید به شاخص هایی که امیرالمومنین (ع) در خطبه های نهج البلاغه عنوان کرده توجه کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه پیامبر برای اقامه امر الهی قیام کرد، گفت: پیامبر (ص) تمام تلاش خود را در مسیر رضایت الهی به کار برد و در این مسیر نورانی یک قدم عقب نشینی نکرد.

وی با بیان اینکه در عزم و اراده پولادین پیامبر(ص) برای پیمودن این مسیر ذره ای سستی راه پیدا نکرد، گفت: پیامبر (ص) بار امانت را به سر منزل مقصود رساند.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه در هر کلام و جلسه و منبری و خطابه و کلاسی اگر مسئولیت خود را در آن جایگاه پیدا نکنیم این منبر و خطابه و صحبت ابتر می ماند، گفت: باید نسبت خود را با رسالت پیامبر(ص) پیداکنیم که باید چه کنیم.

وی با اشاره به یکی از آیات سوره حدید عنوان کرد: مردم باید وارد صحنه شوند و در امتداد سلسله ائمه الهی قیام کنند و جامعه را بسازند.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه مردم باید محکم در میدان و صحنه باشند، ادامه داد: ساخت جامعه توحیدی و جامعه ای که دستورات و تعالم الهی در آن حاکم باشد خواست خداست و این اتفاق جز با معرفت و شناخت دقیق مردم و ایستادگی و مقاومت آنها محقق شدنی نیست.

وی با بیان اینکه اگر جامعه ای قصد حرکت در مسیر قسط و عدالت اجتماعی را دارد باید پایه های حکومت الهی، دینی و توحیدی ساخته شود، گفت: این جامعه بر اساس اندیشه الهی طراحی و ساخته می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه اگر جامعه ای خواست عدالت اجتماعی در آن پیاده شود و جامعه اسلامی دینی و توحیدی تمام عیار شکل گیرد گاهی باید در آن برخورد صورت گیرد، گفت: تسامح جواب نمی دهد و باید در مخالفت با معاندین و دشمنان و کفار و منافقین با شمشیر ایستاد تا پایه های این جامعه شکل گیرد.

حجت الاسلام نظیری با تاکید بر اینکه خداوند انبیاء را فرستاد و ابزار را در اختیار آنها قرار داد تا با هدایت انبیای الهی مردم قیام به قسط کنند، گفت: حرکت در مسیر عدالت اجتماعی و قیام به قسط به معنی یاری خدا و پیامبر خدا است.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه و سنگر نماز جمعه یکی از سنگرهایی است که حیات اجتماعی دین به آن وابسته است و مومنان باید در آن برای قیام به قسط سازماندهی شوند، گفت: همین موضوع دلیل پررنگ بودن فضیلت نماز جمعه است.


10294393
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است