اجتماعی 11:12 - 06 بهمن 1393
مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران
مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران از بهره‌برداری بیمارستان جدید آیت‌الله کاشانی در دهه فجر امسال خبر داد.

بیمارستان جدید آیت‌الله کاشانی تأمین اجتماعی دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس‌،محمدتقی خسروانی مقدم در نشست خبری که امروز درباره برنامه‌های این اداره کل در دهه فجر برگزار می‌شود، اظهار داشت: 8 هزار نفر اداره کل درمان تامین اجتماعی تهران کارمند و پرسنل دارد که جزو بزرگترین ادارات کل درمانی تامین اجتماعی است که حدود یک سوم درمان کشور را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه بخش درمان به دو قسمت درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم تقسیم می‌شود، گفت: در حال حاضر در بخش درمان غیر مستقیم با 7950 مرکز درمانی طرف قرارداد هستیم که در این مراکز به بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی خدمات ارائه می‌شود و بیشترین هزینه‌های اداره کل نیز در بخش درمان غیر مستقیم بوده است.

وی درباره بدهی‌های معوقه سازمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی طرف قرارداد اظهار داشت: اسناد پزشکی این اداره کل برای اولین بار رکورد زده است و بدهی‌های معوقه این اداره کل به مراکز درمانی طرف قرارداد به صفر رسیده است.

مدیرکل درمان تأمین اجتماعی استان تهران اظهار داشت: در سال جاری ازدحام و جمعیت بسیار زیاد در  اسناد پزشکی به حداقل رسیده است و مراجعین می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را به جای یک مرکز در 23 کارگزاری دریافت کنند.

وی خبر داد: ناظرین بیمارستانی نیز در مراکز طرف قرارداد اداره کل درمان تامین اجتماعی استان تهران برای تائید نسخ دارویی حضور دارند.

خسروانی مقدم خاطر نشان کرد: در اسناد پزشکی هزینه‌ها دیگر به صورت چک پرداخت نمی‌شود و به صورت اتوماسیون به حساب بیمه‌شده واریز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات مراکز درمانی فرسوده شدن تجهیزات پزشکی است، گفت: نوسازی و تجهیز بیمارستان‌ها به تجهیزات روز بسیار هزینه‌بر است ولی در حال حاضر تمام مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی تجهیزات آن نوسازی و به روز شده است.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران بیان داشت: دو مرکز 550 تختخوابی بیمارستان فیاض‌بخش و بیمارستان تک‌تخصصی هدایت (زنان) در حال ساخت است و در دهه فجر امسال بیمارستان آیت‌الله کاشانی توسط مدیرعامل به بهره‌برداری می‌رسد. ساختمان قدیمی این بیمارستان در سال 1341 به بهره‌برداری رسیده است و اکنون زمینی به وسعت 900 متر مربع بیمارستان جدید آیت‌الله کاشانی ساخته و تجهیز شده است.

وی گفت: بخش آی‌سی‌یو و اکو بیمارستان شهید لواسانی بازسازی شده است که در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

خسروانی‌مقدم با تاکید بر اینکه 8 میلیون نفر تحت پوشش اداره کل درمان تامین اجتماعی استان تهران هستند گفت: در سال گذشته 2 هزار و 200 میلیارد تومان در درمان استان تهران هزینه شده است که از این مبلغ 1600 میلیارد تومان در درمان غیر مستقیم بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 21 میلیون نسخه دارویی در مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی ثبت شده است که 50 درصد از آن برای پزشکان عمومی بوده و 6 میلیون مراجعه به پاراکلینیک داشته‌ایم که 35 درصد آن پزشکان عمومی بوده‌اند.

وی گفت: در طرح تحول نظام سلامت نیز تامین اجتماعی مشارکت جدی دارد و افرادی که دارای دفترچه‌های بیمه سلامت هستند می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را از مراکز درمانی تامین اجتماعی دریافت کنند که در بخش بستری 10 درصد و در بخش سرپایی 30 درصد دریافت می‌شود.

خسروانی مقدم یادآور شد: پزشکان طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و کارنامه‌ای برای این پزشکان در خصوص عملکرد خود ارسال می‌شود.

در ادامه خسروانی‌مقدم یادآور شد: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر درمانگاه سیاری در روز 22 بهمن در مسیر راهپیمایی حضور دارد و به مردم خدمات رایگان ارائه می‌دهد.


5702947
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است