فرهنگی‌هنری 18:02 - 27 فروردین 1397
سفیر کره شمالی به همراه هیئتی دیپلماتیک ضمن بازدید از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دیدار کرد.

دیدار سفیر کره شمالی با رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در این دیدار بروجردی ضمن خوشامدگویی به گانگ سام هیون، سفیر کره شمالی گفت: امیدوارم این دیدار زمینه‌ساز توسعه روابط فرهنگی میان دو کشور باشد، چراکه کتابخانه ملی ایران با قدمتی هشتادساله به عنوان خانه دوم اندیشمندان و پژوهشگران تلقی می‌شود؛ به ویژه اینکه در ایران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی یک سازمان واحد محسوب می‌شوند.

او افزود: در این سازمان زمینه‌ای فراهم شده تا دانشمندان و صاحب‌نظران به بحث درباره مسائل علمی، فرهنگی و  همچنین حوزه‌های مربوط به روابط انسانی بپردازند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با تاکید بر آمادگی تعامل با کشور کره اظهار کرد: ما آمادگی خود را مبنی بر تبادل اندیشه و اطلاعات میان دانشمندان کشور خودمان و همچنین اندیشمندان کشور دوست و همسایه خود، یعنی کره شمالی اعلام می‌کنیم، چرا که بحث و تبادل اندیشه می‌تواند زمینه‌ساز مناسبات فرهنگی در سایر حوزه‌ها نیز باشد.

گانگ سام هیون، سفیر کره شمالی نیز با ابراز خرسندی از حضور دوباره خود در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بیان کرد: پیشرفت دوانبه میان کتابخانه‌های ملی کره و ایران بسیار مهم است.

او با اشاره به صحبت درباره امضای تفاهم‌نامه میان کتابخانه‌های ملی دو کشور در دوره مدیریت قبلی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ابراز امیدواری کرد که در این دوره تفاهم‌نامه مذکور به امضا برسد.

گانگ سام هیون با بیان اینکه تعامل در زمینه علم و فرهنگ از اهمیت زیادی برخوردار است تصریح کرد: در کتابخانه بزرگ ملی جمهوری کره نیز جلسات مختلفی برگزار می‌شود و امیدوارم با امضای تفاهم‌نامه میان دو کشور، تبادل نظر میان دانشمندان ایران و کره افزایش یابد.

او همچنین با اشاره به روابط خصمانه کشور آمریکا با ایران بر علاقه به فرهنگ ایران و همکاری مشترک با این کشور در سطوح بین‌المللی تاکید و اظهار کرد: ایران و کره هر دو از کشورهای ضدآمریکایی هستند و ما در عرصه‌های بین‌المللی از کشور ایران حمایت می‌کنیم.

او افزود: امیدواریم کتابخانه ملی ایران اتاقی در اختیار کشور کره‌ شمالی قرار دهد تا از این طریق بتوانیم کتاب‌های خود را در اختیار پژوهشگران ایرانی قرار داده و دو کشور هرچه بیشتر با فرهنگ یکدیگر آشنا شوند.  

اشرف بروجردی نیز در ادامه گفت: در سالن تخصصی کتابخانه ملی ایران گوشه‌هایی برای کشورهای مختلف تعبیه شده تا مکتوبات خود را در اختیار دانشجویان و پژوهشگران ایرانی قرار دهند و به صورت متقابل کشور کره و یا سایر کشورها نیز چنین امکانی را برای کتابخانه ملی ایران فراهم می‌کنند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خاطرنشان کرد: در عالم سیاست تمامی کشورها به دنبال منافع خودشان هستند، اما آنچه رنگ و بوی فرهنگی دارد، ماندگار است. سیاست تابع قدرت اما فرهنگ تابع اندیشه است و همانا اندیشه ماندگار است.

او افزود: ما به دنبال این هستیم تا عرصه تعاملات فرهنگی را گسترش داده و از این طریق با مردم دنیا به گفت‌وگو بنشینیم و امضای تفاهم‌نامه با کشور کره اولین گام در توسعه مناسبات فرهنگی و در چارچوب قاعده‌مند است.

در ادامه‌ این دیدار صالح زمانی، مشاور رئیس سازمان در امور بین‌الملل بیان کرد: خوشحالیم که با بررسی‌های انجام‌شده به متن واحدی در خصوص تفاهم‌نامه میان دو کشور ایران و کره شمالی رسیدیم و به زودی و از طریق وزارت امورخارجه برای امضای این تفاهم‌نامه اقدام می‌کنیم.  

در این دیدار گانگ سام هیون، جمهوری دمکراتیک خلق کره کتاب‌هایی را برای معرفی بیشتر کشور کره به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا کرد و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز متقابلا هدایایی را به او داد.

انتهای پیام


9747508
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» گروه سینمایی هنر و تجربه از آغاز زمستان ۱۴۰۲ تاکنون ۱۳ فیلم را روی پرده سینما برد که «ایساتیس» پرفروش‌ترین و «انتخاب» کم‌فروش‌ترین آثار بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد از امروز اول اردیبهشت روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» با حضور وزیر فرهنگ و جمعی از پیشکسوتان هنر خوشنویسی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اول اردیبهشت همزمان با روز سعدی، پیامی تصویری منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمد دلاوری، مجری تلویزیون و روزنامه‌نگار در برنامه «بی‌واسطه» شبکه یک سیما از ضعف ساختاری شرکت‌های خودروسازی پرسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کیانو ریوز بازیگر شناخته شده سینما در حال گفتگو برای بازی در فیلمی دلهره آور با نام «سیستم سرگرمی خراب است» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صرافان گفت: من برای اولین‌بار در کودکستان عشق را تجربه کردم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امامی گفت: دو موضوع در زندگی فرهنگی و اجتماعی ما مهم هستند. یکی، مکان رویداد‌ها و دیگری، زمان رویدادهاست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بازیگر کشورمان گفت: بنا دارم برای سال پیش‌رو دو اثر با محوریت جبهه مقاومت اسلامی و نوشته‌ای از ویلیام شکسپیر را روی صحنه نمایش ببرم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته پایانی فروردین ماه با حضور ۵۸۹ مخاطب توانست بیش از ۱۳ میلیارد بفروشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است